Wel geld op de bankrekening, ATM in phils geeft noppes

Gestart door Fail_over, zondag 24 januari 2010, 22:38:56

Vorige topic - Volgende topic

JFK

Citaat van: tbennekik op maandag 25 januari 2010, 14:40:01..............................
We hebben een bancontactkaart in de Filippijnen (Dumaguete) het is bij ons eveneens al enkele malen gebeurd dat er alhoewel er geld op de rekening staat er niets uit de muur komt.
............................
Ja, ik heb dat ook ooit en toevallig ook in Dumaguete, maar ik denk niet dat het iets met de plaats te maken heeft.
Er zijn nogal verschillen tussen banken. De ene geeft wel geld en de andere niet.

Citaat van: tbennekik op maandag 25 januari 2010, 14:40:01..............................
als men binnen het kwartier van de ene ATM naar de andere ATM gaat dan zal de kassa ginds tweemaal rinkelen. ........................

Ook dat klopt, afhankelijk van de snelheid waarop je van de ene naar de andere (bank-ATM) gaat.
Als het echter een andere ATM van dezelfde bank is, is het me overigens nog niet gelukt.
Stil maar hoor..............het is wel altijd netjes van mijn eigen bankrekening afgeboekt, dus ik fles niemand maar heb ooit wel dringend veel geld nodig als de banken slapen  :biggrinn:
JFKJFK

Amice

CitaatIk denk niet dat op het ogenblik van een ATM-transactie de Fillippijnse ATM contact zoekt met je bank

Het zou haast de wens der gedachten kunnen zijn, want dan kun je dus door blijven pinnen tot de volgende update van de bank,maar helaas wordt een pintransactie binnen de 5 minuten toch mooi van je rekening afgeschreven of gereserveerd.
Het zal dus uiteraard electronisch gebeuren maar er is hoe dan ook (data) contact tussen de rekeninghoudende bank en de uitbetalende bank en die gegevens dienen dan toch actueel te zijn.

Er is overigens ook verschil tussen de gebruikte systemen zoals bv. cirrus of meastro.
Kan zijn dat het daar iets mee te maken heeft.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Fail_over

Kreeg vandaag dit antwoord:

ABN AMRO verricht op zaterdag en zondag geen boekingen en kan op deze dagen de binnenlandse overboekingen niet ter verevening aanbieden. De betalingen worden op maandag door ABN AMRO geboekt en aan Equens aangeboden.
Betaalopdrachten tussen ABN AMRO rekeningen kunnen in het weekend bij een geld/betaalautomaat gepind worden. In het buitenland kunt u dan de eerste werkdag na het weekend pinnen.


wist ik ook niet.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

nils

Mijn partner had dit ook laatst. Ik had zo'n 8000 pesos bij geboekt.
Ze kon alleen maar 5000 pesos pinnen, daarna insufficient funds.
Ik denk dat dit eerder voor het geldautomaat geldt, dan de bankpas.