Wel geld op de bankrekening, ATM in phils geeft noppes

Gestart door Fail_over, zondag 24 januari 2010, 22:38:56

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Ik heb een bankrekening bij de ABN-AMRO.

Asawa in de Phils heeft het pasje en haalt daarmee regelmatig geld af.

Afgelopen vrijdag geld gestort. Vandaag (zondag) gaf de ATM doodleuk aan ´insufficient fund´
Ik checken via internetbankieren, maar het geld stond er wel degelijk op.
:weetikniet:

Iemand iets zinnigs te zeggen over dit?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Luc

Een bedrag getypt dat groter is dan wat op de rekening staat  :denk:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Kano

Misschien heeft het te maken met het weekend. Laat haar het maandag nog eens proberen.    :denk:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

xav

hier heb ik soms ook dat probleem... het kan soms enkele dagen duren tot het daar geweten is dat er toch geld staat op de rekening... is wel bij een andere bank...

Amice

Andere nederlander heeft dat ook gehad.Oorzaak was bij hem het ingestelde/toegekende maximale opnamebedrag per dag.

Wellicht dat een andere ATM meer geeft dan niks. ;)
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

callebaut

Ikzelf heb verleden mei 2009 eens 3 maal  atm automaat gebruikt met mjn ING kaart  telkens 10 000 php
Teruggekomen in Belgenland constateerde ik dat ING mij slechts 2 maal heeft gedebiteerd .....2 X 10 000 php plus transactiekosten
K'heb hen niet gevraagd naar de oorzaak  :lachen:

nils

Er zit meestal een dagopname limiet op je account.
Of de ATM zelf heeft een limiet voor buitenlandse opnames.

Het is dus gewoon zoeken naar een ATM die het wel wil of een dagje wachten.  :biggrinn:

Mijn oplossing is xoom i.c.m. een van het internet afgeplukte coupon.
Deze coupon zorgt dat je geen transfer kosten betaald, waarna alleen de koersopslag overblijft.
Hierdoor kan ik relatief goedkoop geld overmaken naar haar Filippijnse bankrekening en bestaat dit soort geemmer niet.

Fail_over

Tja, een andere automaat kon ze  niet proberen, omdat er daar op Palengke maar 1 ATM is. Maar ze gaat het deze week weer eens proberen.

Maar er gebeuren meer rare dingen.

vier weken geleden had ze 2x 10 k uit de ATM gehaalt. Netjes afgeschreven. Maar na een week er weer bij geboekt.  :weetikniet:

Ik denk  :floet: mijn naam is haas. lekker verdient. Maar nee hoor, na 3 dagen weer 2x 10 k afgeboekt, terwijl niemand iets opgenomen heeft.  :ikkeniebegrijp:

Op welke wijze zit de Phil bank tussen een transactie? Ik bedoel met een ABN-AMRO pasje een bedrag in de Phils van de NL rekening pinnen?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Amice

Al tijdens de pin transactie zoekt de filippijnse bank(ATM) contact met jou nederlandse bank om het verzoek tot uitbetaling te verifieren. Indien er een geslaagde transactie is, zal de nederlandse bank de transcactie nogmaals verifieren en indien er geen duidelijke overeenstemming is of het gevraagde bedrag is uitbetaald, zal het in eerste instantie afgeboekte bedrag worden gestorneerd.
Indien later alsnog blijkt dat door de filippijnse bank is uitbetaald,zal er alsnog worden afgeboekt van je rekening.
Andersom komt ook vaak voor, als er geen geld is uitbetaald(bv. de ATM is leeg) maar wel afgeboekt zal er een correctie plaatsvinden(al dan niet na jou beklag).

Bij ING(postbank) wordt daarom van iedere opname een bedrag als afboekng gereserveerd, die later na controle  definitief wordt afgeboekt danwel gecorrigeerd wordt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

tbennekik

Ik denk niet dat op het ogenblik van een ATM-transactie de Fillippijnse ATM contact zoekt met je bank. Volgens mij stuurt je bank je gegevens periodiek een aantal maal per week naar Bancontact en de ATM neemt contact op met Bancontact. 

We hebben een bancontactkaart in de Filippijnen (Dumaguete) het is bij ons eveneens al enkele malen gebeurd dat er alhoewel er geld op de rekening staat er niets uit de muur komt. Wij bellen dan in België met onze filiaalhouder en die man neemt contact op met het hoofdkantoor en deze sturen dan de correcte gegevens opnieuw door en een dag later is het probleem opgelost.
Een tweede reden waarom ik denk dat er geen rechtstreeks contact is, is het simpele feit dat als we geld op de rekening plaatsen dit er niet onmiddellijk kan worden afgehaald. Ze moeten in de Phils een tweetal dagen wachten vooraleer ze kunnen pinnen.

Een derde reden is mij gegeven door mijn bankier van ING  Wij hebben een rekening waarop enkel geld wordt gestort als het nodig is. Als men in de Phils leep is en men gaat binnen het kwartier van de ene ATM naar de andere dan zal de kassa ginds tweemaal rinkelen. Dus niet echt iets om hen wijs te maken. Wij zeggen steeds welk bedrag er mag worden afgehaald omdat je eveneens rekening moet houden met eventuele kosten (bank in België en bank in de Phils) dat je exrtra op de rekening moet plaatsen.

groeten

tbennekik