Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geld sturen naar de Filippijnen

Gestart door Fail_over, maandag 24 november 2014, 12:58:02

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: boomerang op woensdag 20 mei 2015, 13:13:18
Vraagje: Ik heb een ING bankrekening in NL en ben woonachtig in de Filippijnen. Heb al bij verschillende bedrijven geprobeerd een transfer rekening te openen doch dit schijnt op een of andere manier niet mogelijk te zijn. Ik wil maandelijks graag een bedrag naar mijn BPI bankrekening overschrijven. Zijn er leden welke mij een goedkope oplossing kunnen leveren?

Mijn geld wordt altijd vanaf de ING (via mijnING internet banking) naar de BPI Dumaguete overgemaakt maar kost ongeveer 20 euros per overschrijving (zolang het minder als 5000 euros is dacht ik)....daarom doe ik het niet meer maandelijks maar drie tot vier keer per jaar afhankelijk van de â,¬-$-PHP rates

Duurt ongeveer 3-4 werkdagen

Cobra

Citaat van: boomerang op woensdag 20 mei 2015, 13:13:18
Vraagje: Ik heb een ING bankrekening in NL en ben woonachtig in de Filippijnen. Heb al bij verschillende bedrijven geprobeerd een transfer rekening te openen doch dit schijnt op een of andere manier niet mogelijk te zijn. Ik wil maandelijks graag een bedrag naar mijn BPI bankrekening overschrijven. Zijn er leden welke mij een goedkope oplossing kunnen leveren?

Je kan ook dat betaalpakket van ING nemen en gewoon pesos uit de muur halen zonder extra kosten.
Website over de PH of je het nu gelooft of niet.  :atyourservice:

boldy

Citaat van: Cobra op woensdag 20 mei 2015, 19:35:02
Citaat van: boomerang op woensdag 20 mei 2015, 13:13:18
Vraagje: Ik heb een ING bankrekening in NL en ben woonachtig in de Filippijnen. Heb al bij verschillende bedrijven geprobeerd een transfer rekening te openen doch dit schijnt op een of andere manier niet mogelijk te zijn. Ik wil maandelijks graag een bedrag naar mijn BPI bankrekening overschrijven. Zijn er leden welke mij een goedkope oplossing kunnen leveren?

Je kan ook dat betaalpakket van ING nemen en gewoon pesos uit de muur halen zonder extra kosten.

   :neeneenee: Daar moet je vanaf 1 Juni ook voor betalen 2,25 eu per transactie
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Ronny55

Citaat van: boldy op woensdag 20 mei 2015, 19:45:31
Citaat van: Cobra op woensdag 20 mei 2015, 19:35:02
Citaat van: boomerang op woensdag 20 mei 2015, 13:13:18
Vraagje: Ik heb een ING bankrekening in NL en ben woonachtig in de Filippijnen. Heb al bij verschillende bedrijven geprobeerd een transfer rekening te openen doch dit schijnt op een of andere manier niet mogelijk te zijn. Ik wil maandelijks graag een bedrag naar mijn BPI bankrekening overschrijven. Zijn er leden welke mij een goedkope oplossing kunnen leveren?

Je kan ook dat betaalpakket van ING nemen en gewoon pesos uit de muur halen zonder extra kosten.

   :neeneenee: Daar moet je vanaf 1 Juni ook voor betalen 2,25 eu per transactie

Je draait en keert het hoe je wil, in de  :smiley-philippines: pinnen met je  :eu: bankkaart is een van de duurste optie's om je geld in de  :smiley-philippines: te krijgen.

Die 20 euro voor een overschrijving bij ING is wel aan de hoge kant, ik betaal bij Parisbas-Fortis 8 euro per transactie tot 9999 euro. (nooit een hoger bedrag  overgeschreven}....bv, voor 200000 PHP kost me dat 8 euro, zou ik dat bedrag pinnen heb ik 20 transactie's nodig....20 x 200 peso = 4000php kosten van de locale bank + in geval van ING 20 x 2,25 eur = 45 euro. totaal kost je dat +/- 125 euro.

Het gunstigste is betalen met visa, 0 kosten en een iets betere wisselkoers......pinnen met visa, 4 euro per transactie....iets gunstiger dan met bankkaart, (geen 200 php mafiafee)
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Ronny55 op donderdag 21 mei 2015, 03:58:36
Citaat van: boldy op woensdag 20 mei 2015, 19:45:31
Citaat van: Cobra op woensdag 20 mei 2015, 19:35:02
Citaat van: boomerang op woensdag 20 mei 2015, 13:13:18
Vraagje: Ik heb een ING bankrekening in NL en ben woonachtig in de Filippijnen. Heb al bij verschillende bedrijven geprobeerd een transfer rekening te openen doch dit schijnt op een of andere manier niet mogelijk te zijn. Ik wil maandelijks graag een bedrag naar mijn BPI bankrekening overschrijven. Zijn er leden welke mij een goedkope oplossing kunnen leveren?

Je kan ook dat betaalpakket van ING nemen en gewoon pesos uit de muur halen zonder extra kosten.

   :neeneenee: Daar moet je vanaf 1 Juni ook voor betalen 2,25 eu per transactie

Je draait en keert het hoe je wil, in de  :smiley-philippines: pinnen met je  :eu: bankkaart is een van de duurste optie's om je geld in de  :smiley-philippines: te krijgen.

Die 20 euro voor een overschrijving bij ING is wel aan de hoge kant, ik betaal bij Parisbas-Fortis 8 euro per transactie tot 9999 euro. (nooit een hoger bedrag  overgeschreven}....bv, voor 200000 PHP kost me dat 8 euro, zou ik dat bedrag pinnen heb ik 20 transactie's nodig....20 x 200 peso = 4000php kosten van de locale bank + in geval van ING 20 x 2,25 eur = 45 euro. totaal kost je dat +/- 125 euro.

Het gunstigste is betalen met visa, 0 kosten en een iets betere wisselkoers......pinnen met visa, 4 euro per transactie....iets gunstiger dan met bankkaart, (geen 200 php mafiafee)

Tja de banken hebben boetes opgelegd gekregen omdat ze koersen manipuleerde enz. waar ze flink mee hebben verdiend en de klanten uitgebuit hebben, nu mogen die klanten dus ook nog de boetes gaan betalen.
Zulke banken moesten ze direct verbieden verdere zaken te doen en er staatsbanken van maken, dan leren ze dat soort maffia praktijken wel af.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Amice op donderdag 21 mei 2015, 06:31:32
Zulke banken moesten ze direct verbieden verdere zaken te doen en er staatsbanken van maken, dan leren ze dat soort maffia praktijken wel af.

De banken die in Belgie ooit staatbanken waren of momenteel door de staat beheert, waren, zijn of zullen bankroet (worden)

Amice

Citaat van: Pinocchio op donderdag 21 mei 2015, 07:35:35
Citaat van: Amice op donderdag 21 mei 2015, 06:31:32
Zulke banken moesten ze direct verbieden verdere zaken te doen en er staatsbanken van maken, dan leren ze dat soort maffia praktijken wel af.

De banken die in Belgie ooit staatbanken waren of momenteel door de staat beheert, waren, zijn of zullen bankroet (worden)

Als ik daaruit moet concluderen dat banken enkel op frauduleuze wijze kunnen overleven, dan is bankroet niet eens zo'n gek alternatief.  :biggrinn:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Adik

Citaat van: bananacreek op woensdag 20 mei 2015, 16:06:51
Citaat van: boomerang op woensdag 20 mei 2015, 13:13:18
Vraagje: Ik heb een ING bankrekening in NL en ben woonachtig in de Filippijnen. Heb al bij verschillende bedrijven geprobeerd een transfer rekening te openen doch dit schijnt op een of andere manier niet mogelijk te zijn. Ik wil maandelijks graag een bedrag naar mijn BPI bankrekening overschrijven. Zijn er leden welke mij een goedkope oplossing kunnen leveren?

Mijn geld wordt altijd vanaf de ING (via mijnING internet banking) naar de BPI Dumaguete overgemaakt maar kost ongeveer 20 euros per overschrijving (zolang het minder als 5000 euros is dacht ik)....daarom doe ik het niet meer maandelijks maar drie tot vier keer per jaar afhankelijk van de â,¬-$-PHP rates

Duurt ongeveer 3-4 werkdagen

bpi europe biedt expressonline aan. Wordt direct bijgeschreven. Vanuit je NL rekening naar hun filiaal in Italie of London zou max 1 werkdag mogen duren met een sepa overboeking. Kosten in euro's heb ik niet gevonden, wel in britse ponden en die zijn omgerekend van zo'n 7 euro voor lage bedragen. Voor omgerekend een paar euro meer kun je al 5 cijferige bedragen overboeken. De rekening kun je volgens de website per post openen. Misschien een alternatief?
Of dat er andere filippijnse banken in europa zijn die zich richten op overseas workers en dat je er ook gebruik van kunt maken?

Pinocchio

Citaat van: Amice op donderdag 21 mei 2015, 08:06:22
Als ik daaruit moet concluderen dat banken enkel op frauduleuze wijze kunnen overleven, dan is bankroet niet eens zo'n gek alternatief.  :biggrinn:

Ja, dan kunnen we terug met kralen en schelpjes betalen.

Goeie business voor de kuststreken want dan gaat iedereen weer schelpjes rapen :jajaja: :jajaja:

Amice

Citaat van: Pinocchio op donderdag 21 mei 2015, 09:37:41
Citaat van: Amice op donderdag 21 mei 2015, 08:06:22
Als ik daaruit moet concluderen dat banken enkel op frauduleuze wijze kunnen overleven, dan is bankroet niet eens zo'n gek alternatief.  :biggrinn:

Ja, dan kunnen we terug met kralen en schelpjes betalen.

Goeie business voor de kuststreken want dan gaat iedereen weer schelpjes rapen :jajaja: :jajaja:

Mja, rechtse bangmakerij maar goed laat ik er eens in mee gaan.
De eerste die schelpjes zullen gaan rapen zijn de voormalige multinationals en grijpgrage maffiosi want rijk of niet ,die kunnen de strot niet vol krijgen, dus zoveel verschil zit er niet in.

Waarom zouden we dan wachten tot er een oorlog uitbreekt, waardoor per saldo hetzelfde gebeurd? of nog erger en dat wil dat rechtse kliekje graag bereiken, dat hele volksstammen onderdrukt worden en als slaven aan het werk gaan zoals in het romeinse rijk en de nazi's voor ogen hadden om hun zichzelf superieur te achten en te verrijken.
Als het volk daar nu geen halt toeroept is het snel te laat, laat dat even duidelijk wezen.

Als dat rechtse kliekje niet op kan houden met graaien en denken dat daarvoor alles maar moet wijken en goedgekeurd/gepraat moet worden, dan is het beter om die bom maar snel te laten barsten.
De wereld is meer dan rechts graaiwerk alleen medunkt en er waren tijden na de 2e wereldoorlog dat men wel fair zaken kon doen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent