Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geld sturen naar de Filippijnen

Gestart door Fail_over, maandag 24 november 2014, 12:58:02

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Citaat van: Lenn op dinsdag 26 juli 2016, 12:30:41
Citaat van: innka3 op zaterdag 23 juli 2016, 20:46:24
Citaat van: Lenn op woensdag 20 juli 2016, 12:21:44
Ik maak nooit minder over dan 20000 euro wat doorgaans genoeg is voor 1 jaar, of ik moet nog huizen bijkopen, vakanties,auto's en andere extraordinaire uitgaven.
:denk: wat ik niet begrijp dat je 20 k perjaar overmaakt.dacht dat je daar een florerende business hebt.?
Nee Innka3, ik maak minimaal 20K per jaar over.Dit kan dus ook 80K zijn.Zoals dit jaar.Vang in de Ph. zo'n 1200 euro aan huren.En op mijn ph funds en obligaties etc. een x bedrag.Dit is een x bedrag omdat het netto resultaat kan fluctueren.Heb dit jaar weer een huis bijgekocht voor een kleine 3M php.
Als je wat meer hebt om uit te geven, ga je ook wat luxer leven, want ik kan straks het echt niet meer opmaken.
De investeringen die ik hier heb gedaan in og. zijn idd. florerend.En ik vang er nog huur over ook.
Hoe gaat het eigenlijk met jouw business?Wist nog dat je een restaurant had.
Beste Lenn, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over wat te doen met al dat geld, opmaken lukt je niet meer schrijf je.
Neem bij deze de vrijheid om je per PM mijn banknummer door te mailen, jij een zorg minder ,ik een beetje blijer![/color][/size]

Lenn

Ja, mooi he.Er staat hier ook dagelijks een beroepsbedelaar voor de stoplichten, en elke dag als ik de kinderen naar school breng klopt ze op mijn raampje.
Maar het gaat mij lukken Peldoman.Heb zojuist een vakantie naar o.a bali geboekt in enkel 5 sterren resorts.Met de overbodige luxe.

Luc

Al lang niks meer verstuurd met Moneytrans maar dan stuur je toch meteen pesos niet? Je gaat hier naar zo een Moneytrans kantoortje, je geeft €, dat wordt meteen in pesos omgezet en op een bankrekening in de  :smiley-philippines: gezet. Maakt niet uit welke bank dat is. Die bank gaat daar echt geen extra kosten voor aanrekenen. Om te weten of je voordeel hebt moet je naar de wisselkoers van Moneytrans kijken en vergelijken.

Mijn ervaring is dat online geld versturen met Workdremit of Transferwise etc het voordeligste is. Transferwise geeft de beste wisselkoers. Worldremit heeft het voordeel als je een BDO rekening hebt dat het meteen op de rekening staat.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ronny55

Veel ga ik over die thema niet meer zeggen. Iedereen die al jaren met de  :smiley-philippines: "bezig is" heeft zijn manier van geld overmaken waar hij zich goed bij voelt. Iedereen heeft zo'n beetje zijn manier van transfer beschreven zonder echt bedragen te noemen , een enkeling niet te na genomen.....In  :belgiesmiley: hebben we een gezegde: "Klagers hebben geen nood en stoefers geen brood"  .....  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

kristof19

Citaat van: Luc op dinsdag 26 juli 2016, 14:23:50
Al lang niks meer verstuurd met Moneytrans maar dan stuur je toch meteen pesos niet? Je gaat hier naar zo een Moneytrans kantoortje, je geeft €, dat wordt meteen in pesos omgezet en op een bankrekening in de  :smiley-philippines: gezet. Maakt niet uit welke bank dat is. Die bank gaat daar echt geen extra kosten voor aanrekenen. Om te weten of je voordeel hebt moet je naar de wisselkoers van Moneytrans kijken en vergelijken.

Mijn ervaring is dat online geld versturen met Workdremit of Transferwise etc het voordeligste is. Transferwise geeft de beste wisselkoers. Worldremit heeft het voordeel als je een BDO rekening hebt dat het meteen op de rekening staat.

en Lenn heeft alweer iets bijgeleerd :congratualtionsis0:
minder dan 1 euro Lennyboy :lachen:
P.S. leuk voor jij dat je zo rijk bent en dat hier op het forum wilt delen :jajaja:

stijn54

Citaat van: Luc op dinsdag 26 juli 2016, 14:23:50
Al lang niks meer verstuurd met Moneytrans maar dan stuur je toch meteen pesos niet? Je gaat hier naar zo een Moneytrans kantoortje, je geeft €, dat wordt meteen in pesos omgezet en op een bankrekening in de  :smiley-philippines: gezet. Maakt niet uit welke bank dat is. Die bank gaat daar echt geen extra kosten voor aanrekenen. Om te weten of je voordeel hebt moet je naar de wisselkoers van Moneytrans kijken en vergelijken.

Mijn ervaring is dat online geld versturen met Workdremit of Transferwise etc het voordeligste is. Transferwise geeft de beste wisselkoers. Worldremit heeft het voordeel als je een BDO rekening hebt dat het meteen op de rekening staat.

Tranferwise geeft de midrate koers maar rekenen wel 1 per cent kosten. Voor grote bedragen is het wel voordelig.

innka3

Citaat van: Lenn op dinsdag 26 juli 2016, 12:30:41
Citaat van: innka3 op zaterdag 23 juli 2016, 20:46:24
Citaat van: Lenn op woensdag 20 juli 2016, 12:21:44
Ik maak nooit minder over dan 20000 euro wat doorgaans genoeg is voor 1 jaar, of ik moet nog huizen bijkopen, vakanties,auto's en andere extraordinaire uitgaven.
:denk: wat ik niet begrijp dat je 20 k perjaar overmaakt.dacht dat je daar een florerende business hebt.?
Nee Innka3, ik maak minimaal 20K per jaar over.Dit kan dus ook 80K zijn.Zoals dit jaar.Vang in de Ph. zo'n 1200 euro aan huren.En op mijn ph funds en obligaties etc. een x bedrag.Dit is een x bedrag omdat het netto resultaat kan fluctueren.Heb dit jaar weer een huis bijgekocht voor een kleine 3M php.
Als je wat meer hebt om uit te geven, ga je ook wat luxer leven, want ik kan straks het echt niet meer opmaken.
De investeringen die ik hier heb gedaan in og. zijn idd. florerend.En ik vang er nog huur over ook.
Hoe gaat het eigenlijk met jouw business?Wist nog dat je een restaurant had.
restaurant  :denk: nee lenn. ben gewoon een loonslaaf  :happy2:

Muntjewerf56

@Lenn: als je zoveel geld hebt dat je het echt niet meer kan opmaken, waarom dan nog investeren in onroerend goed om huuropbrengsten te genereren?

O.B.Bommel

Citaat van: Muntjewerf56 op zondag 31 juli 2016, 21:20:34
@Lenn: als je zoveel geld hebt dat je het echt niet meer kan opmaken, waarom dan nog investeren in onroerend goed om huuropbrengsten te genereren?
Dat heb ik me nu al tijden afgevraagd. Heb geprobeerd antwoorden te verzinnen zoals b.v. ik doe het voor de kinderen of ik wil iets te doen hebben maar beide redenen zouden voor mij niet valide zijn. Zat andere mogelijkheden. Dan blijf je in mijn ogen afhankelijk van "iets" of een gevangene van jezelf. Maar het zijn mijn zaken niet, iedereen is anders.

Ik krijg dan altijd van die Christina Onassis beelden voor me langs, teveel is ook niet alles. Dat denk ik dan maar zo. Of is het wishfull thinking. Mijn ultieme verrukking zou zijn dat ik tegelijkertijd met mijn laatste adem ook mijn laatste peso uitblaas. 90 zal ik wel niet worden, de statistieken werken tegen me. Als ik de statistieken en mijn geld in de pot gooi denk ik dat ik dicht bij de verrukking kom, externe factoren als burgeroorlog in Europa en pensioenroof niet meegerekend.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

bananacreek

Citaat van: Muntjewerf56 op zondag 31 juli 2016, 21:20:34
@Lenn: als je zoveel geld hebt dat je het echt niet meer kan opmaken, waarom dan nog investeren in onroerend goed om huuropbrengsten te genereren?

Deze gabbers lezen ook mee?.....in Euros..... :jajaja: :jajaja:............ :denk: :weetikniet: :lachen: