Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geld sturen naar de Filippijnen

Gestart door Fail_over, maandag 24 november 2014, 12:58:02

Vorige topic - Volgende topic

Blauwvinger

Citaat van: Raf op maandag 23 mei 2016, 13:19:14
ook handig is een prepaid kaart opsturen en gewoon via je bankrekening geld opzetten. Deze kunnen ze gebruiken in de winkels om aankopen te doen. Deze kaart werkt net zoals een gewone visakaart. Best wel een briefje meesturen en copie van je IK dat de persoon die deze kaart gebruikt toelating heeft van jou, anders is er nog kans dat de kaart afgenomen wordt als "gestolen of gevonden" ... Om geld op de kaart te zetten kost het niks, enkel bij het gebruik van deze kaart komt een minimum aan kosten.
Handig  :confused2:  :jajaja:

Na een tijdje Banksaldo 0,00  :neeneenee:  :run:

:daag:



Lenn

Ronny55.Waar ben je nu?
Tja, als het gaat om wat grotere bedragen is de wisselkoers wel erg belangrijk.Zeg dat je overmaaakt 50000 euro, wat is de wisselkoers?Ik betaal 160 euro  transferkosten naar mijn euroaccount en wissel dat om tegen een koers van gem. 0.4 lager dan de exchange rates op de bekende websites.Als je dus 1hp verliest, is dat dus 1000 euro, verlies je een halve pesos is dat dus 500 euro, en een kwart pesos 250 euro.
Het zijn die  kleine dingen die het doen.

Ronny55

Hoe waar ben je nu  :confused2: .... moest ik overschrijven naar een euroaccount hier betaal ik nog steeds maar 8 euro....wat heeft de wisselkoers daarmee te maken  :confused2: ...of krijg jij hier een betere koers omdat je 160 Euro kosten aan uw bank in  :nederlandsevlag: betaald heb  :weetikniet: Jouw euro's hier of mijn euro's hier hebben toch dezelfde waarde, of zie ik dat verkeerd. Hoe jij of ik die omzetten in Peso heeft toch niets met de transferkosten te maken.....Dacht dat je dat wel begrepen had.....niet dus.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

kristof19

En de winnaar is Ronny55 want hij betaalde slechts 8 euro transferkosten naar zijn pesorekening ( kon ook eurorekening zijn) en Lenn blijkbaar 160 euro naar zijn eurorekening. Stel dat Ronny dit ook naar zijn eurorekening overgemaakt had was hij dus 152 euro goedkoper af geweest en moesten beide heren nog hun euro's naar pesos omwisselen. Einde discussie.... We have a winner Ronny 55 genaamd  :jajaja: :congratualtionsis0: en een looser Lenn genaamd :harenuittrekkenpg2: :harenuittrekkenpg2:

Lenn

Nee Kristof19.Euro's overmaken naar je eurorekening kost uiteraard meer.Volgens mij heeft Ronny55 helemaal geen euroaccount.Dan wist ie wel beter.
50000 euro overmaken naar een ph bank op je euro account kost toch echt veel meer dan die 8 euro.
Bij welke bank heb jij een euroaccount Ronny55?En bij welke bank worden je euros automatisch omgewisseld naar pesos?
En daar komt het.8 euro voor een overboeking van 50000 euro is toch erg goedkoop.Dus ze verdienen aan de wisselkoers.
Als bv. je euros aankomen bij de BPI, dan krijg je een wisselkoers van bijna 2 php lager.Op die manier kan ik je ook 8 euro toegeven op je transfer.
Dus jouw winnaar Kristof19 kon ook weleens omgekeerd uitpakken.Of dacht jij, na bijna 10 jaar PH.met een hele hoop transacties dat ik niet weet wat het voordeligst is.
Jij noemd mij een loser en dat kan ik opvatten als een belediging.
Als je dus een halve peso minder krijgt voor de wisselkoers ben je dus o,5 * 50000= 25000PHP +/- oftewel 500 euro.In geval van Bv. BPI, ben je 2000 euro lichter.
Je gaf zelf al aan dat Ronny zijn euro's in pesos krijgt en dan is de wisselkoers erg belangrijk.
Hij kan dan wel de winnaar zijn met de transferkosten maar verliesd het met de wisselkoers.Dus het bedrag omgerekend in pesos.
Maar mocht Ronny hier een euroaccount hebben en voor 8 euro 50000 euro kan overmaken houd ik mij graag aanbevolen.

kristof19




@Lenn.. met fortis , 45.000 euro overgeschreven , wel niet naar een euro account hier , maar had gekund, 8 euro kosten betaald. heb nog nooit meer kosten betaald.

moest ik overschrijven naar een euroaccount hier betaal ik nog steeds maar 8 euro.

Ronny55 beweerd dus dat hij slecht 8 euro betaald voor een transactie naar een euroaccount.
Daarom zei ik ook: Stel dat Ronny dit ook naar zijn eurorekening overgemaakt had was hij dus 152 euro goedkoper af geweest.......

Ok discussie opnieuw geopend want ik nam bovenstaand voor waarheid aan  (kan nog steeds kloppen want ik weet het niet want ik heb geen euro-account)

Maar iemand zit hier duidelijk iemand blaaskes wijs te maken maar wie :ikkeniebegrijp: :weetikniet: :confused2:

Ok wordt vervolgd.. Ik ben benieuwd wie de winner and loser wordt in deze kwestie...
winnaar en verliezer dus Lenn. U hoeft zich niet beledigd te voelen.  Het gaat enkel over wie de goedkoopste uit is in  deze kwestie. De winnaar dus.....
Ik dacht dat dit Ronny was want hij beweerd slechts 8 euro te betalen  ( zie hierboven)
Ik ben benieuwd :lachen:

stijn54

Voor zulke bedragen is de wisselkoers uiteraard veel belangrijker dan de kosten.

kristof19


Lenn

Beste Kristof 19, er zijn eigenlijk geen winnaars en verliezers.Het is geen competitie of zo, maar een forum om info uit te wissellen.Ik zit er ook wel eens naast.
Zeg Kristof, bij welke service is dat? waarbij je 45000 euro kan overmaken voor 8 euro op je euroaccount?Ja ook jij hebt geen euroaccount.Dan word het moeilijk om te valideren.
En wat was je wisselkoers dan?en bij welke bank/service  is dat aangekomen in de Ph?Met die info kunnen we een uiteindelijke berekening maken.
Volgens mij betaal je lage transferkosten maar word dat snel terugverdiend met de wisselkoers.
Zijn er ook nog andere leden hier die euro's overmaken naar hun euroaccount?
Trouwens voor 45000 euro betaal ik iets van 90 euro want de grens ligt op 50000 euro wat resulteerd in de 160 euro transferkosten.
Heb ook ff gegoogled.En dan zie ik dat het bij vele niet mogelijk is om euro's naar je euroaccount te verplaatsen.En het max. bedrag is lager.
Maar laten we kijken naar % en zeg dat ik 50000 euro overmaak voor 160 euro, dan betaal je 0.312 % voor je transfer.Alle kosten inbegrepen.Ook mijn bank heeft meerdere malen een poging gedaan om dubbelle kosten te berekenen.
Nu ga ik dat geld omwissellen naar pesos bij de HSBC premier, want die geven mij de beste rate.Ongeveer 0.4 pesos lager dan de internetkoers zoals xe, yahoo, Bloomberg.Dus een betere rate dan op de black market hier.
En trouwens, denk niet dat je hier je 50000 euro ff kan opnemen, want de bank heeft als je dat van tevoren reserveerd slechts een paar duizend euro.

Lenn

Voor Kristof, op jouw overmaking naar de BPI verlies je dus een kleine 2000 euro met je overboeking van 45000 euro.En O wat een geweldige exchangerate.En gefeliciteerd met je transferkosten van 8 euro.
Durf het haast niet te zeggen.Maar de grootste loser ben jezelf dus nu.Heb bij de BPI ook zo'n exclusief account, ivm. de lange wachttijden.Preferred heet dat of zo.