Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geld sturen naar de Filippijnen

Gestart door Fail_over, maandag 24 november 2014, 12:58:02

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Ja dat klopt maar nu moet je daar ook al, enkele jaren fee op betalen. En dan nog slechte koers ook. Heb dat ook enkele jaren zo toegepast en dan over geschakeld naar visa. Maar nu de laatste jaren toch goedkoper met online betaling :thumb:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

boldy

@ Herbie, de koers die ING hanteert is niet slecht hoor. Als ik het goed heb scheelt dat maar een halve peso (als de koers stabiel blijft)

@ JosV Het is wel zo dat het uiteraard de 200 peso maffia fee kost + 2,25 euro die de ING zelf hanteert  per 10000 peso dus dat loopt toch ook wel aardig op.

het leven is net een lul keihard en veel te kort

josv

Citaat van: boldy op zondag  6 maart 2016, 16:05:00
@ JosV Het is wel zo dat het uiteraard de 200 peso maffia fee kost + 2,25 euro die de ING zelf hanteert  per 10000 peso dus dat loopt toch ook wel aardig op.

Dit is een leuke oplossing voor 'n "bijdrage" in de onkosten. Uiteraard moet je daar rekening mee houden met grotere bedragen.

Maar als je zover gaat om meer dan dat soort bedragen te sturen moet je meer gaan denken aan een eigen euro-account bij een van de banken hier.

En er zeker van zijn dat je subsidie goed besteedt word  :kusxe8:

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Herbie

Ja josv wat je zegt over een :eu: account, dacht dat één van de leden hier vroeger wat over geschreven heeft, koy geloof ik over city bank.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

josv

Citaat van: Herbie op zondag  6 maart 2016, 16:24:44
Ja josv wat je zegt over een :eu: account, dacht dat één van de leden hier vroeger wat over geschreven heeft, koy geloof ik over city bank.

Volgens mij is HSBC vanuit NL nog steeds de beste maar alleen van "horen zeggen".
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

share

Citaat van: josv op zondag  6 maart 2016, 16:38:50
Citaat van: Herbie op zondag  6 maart 2016, 16:24:44
Ja josv wat je zegt over een :eu: account, dacht dat één van de leden hier vroeger wat over geschreven heeft, koy geloof ik over city bank.

Volgens mij is HSBC vanuit NL nog steeds de beste maar alleen van "horen zeggen".

Klopt, maar City bank is er niet meer in België.

Er is onlangs een nieuwe prepaid Visa kaart op de markt gekomen. Het is mogelijk aan deze kaart een koppeling te maken met 4 andere kaarten. Transfers tussen die kaarten zijn gratis. Ik heb er nu twee (eentje voor mij en eentje voor gf) en ik ga ze in mei uittesten in  :smiley-philippines:, dan pas weet ik wat voor wisselkoers ze hanteren. Het is duidelijk dat de  :smiley-philippines: banken bij afhaling aan ATM de maffia fee zullen hanteren, maar het lijkt me een prima middel om het budget over euros-pesos die opgestuurd worden in de hand te houden, want er is een vrij uitgebreide interface aan verbonden.

Lenn

Citaat van: josv op zondag  6 maart 2016, 16:38:50
Citaat van: Herbie op zondag  6 maart 2016, 16:24:44
Ja josv wat je zegt over een :eu: account, dacht dat één van de leden hier vroeger wat over geschreven heeft, koy geloof ik over city bank.

Volgens mij is HSBC vanuit NL nog steeds de beste maar alleen van "horen zeggen".
Het gaat erom dat je een HSBC in de Ph. hebt.En dan liefst premier.Dat geeft een hogere wisselkoers dan de black market.Vanwaar je dat geld overmaakt is niet eens zo belangrijk.
Moest laats 138 euro betalen voor een transfer van 60000 euro.

jiggy

Vandaag, naar aanleiding van moederdag, kan je ZONDER transactiekosten geld overmaken bij WORLDREMIT.
Enkel de promocode MDWR16 invullen daarvoor.
Enkel VANDAAG geldig.

Vb. 5.000 php overmaken kost 95,05 €. (Koers 52,85 php/€)

Worldremit geeft af en toe dergelijke promo's n.a.v. speciale dagen.
Als klant wordt je daarvan via email op de hoogte gebracht.

peldoman

Ja,ja, vorig jaar kreeg ik om de 2 weken zulke mails, nu zeer af en toe, de 2e dit jaar is voor vandaag.
Maar wat doen ze dan, de koers ff aan passen, dus per saldo betaal je hetzelfde als normaal.
Desalniettemin maak ik alleen gebruik van WR ,heb tot nu toe geen problemen met hun gehad. 

jiggy

Ik heb daarom specifiek de door WR gehanteerde wisselkoers vermeld, Peldoman. Ik weet niet wat je nu in de Phils krijgt voor 1 €. Maar 52,85 php is behoorlijk, denk ik?