Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geld sturen naar de Filippijnen

Gestart door Fail_over, maandag 24 november 2014, 12:58:02

Vorige topic - Volgende topic

Pinkpanther

Ja interessant...welke Prepaid CC heb je ??  En zijn er ook nog jaarlijkse of maandelijkse kosten ??
Kan ze ook geld ermee uit de ATM halen ??
PayPal werk ook goed maar je krijgt een slechte wisselkoers.

PP  :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag:

nils

Met een Filippijnse bankrekening kan ik transferwise.com aanbevelen.
De exchange rate is hetzelfde en de kosten zijn 1% kosten van het verzonden bedrag met een minimum van 2.71 euro.
Tegenwoordig accepteren ze ook iDeal als betaalmiddel en was het geld binnen 1 dag op de Filippijnse rekening.
In België kan dit volgens mij alleen dmv een overschrijving en duurt het enkele dagen.

stijn54

Citaat van: nils op donderdag  6 april 2017, 16:52:35
Met een Filippijnse bankrekening kan ik transferwise.com aanbevelen.
De exchange rate is hetzelfde en de kosten zijn 1% kosten van het verzonden bedrag met een minimum van 2.71 euro.
Tegenwoordig accepteren ze ook iDeal als betaalmiddel en was het geld binnen 1 dag op de Filippijnse rekening.hant
In België kan dit volgens mij alleen dmv een overschrijving en duurt het enkele dagen.
Ik gebruik transferwise ook en ben er tevreden over. Ik ben een belg en gebruik mastercard om te betalen, de volgende dag op BDO rekening. Ze hanteren de middenkoers.

Adik

Bedankt voor de tip. Heb een aantal slechte ervaringen in korte tijd gehad bij worldremit (en hun klantenservice - wat een enorme prutsers - maakt het alleen maar van kwaad tot erger) dus was al op zoek naar een alternatief. Binnenkort transferwise maar eens proberen.  :thankyoufw5:

pinay lover

@ Pinkpanther : De prepaidcard die ik heb is een kaart van Fortis. bij aankopen in een shop komt er 5% kosten per aankoop.
Voor afhaling bij ATM komt er €4 kosten per afhaling. Best dus zoals men vriendin doet, als ze eens cash nodig heeft haalt ze voldoende voor een tijd, zo heb je maar 1 keer die kosten.
Jaarlijkse of andere kosten zijn er niet met die kaart. Geld laden op de kaart doe je gewoon via het pcBanking systeem. De overschrijving duurt een paar dagen. Wil je dringend en onmiddellijk de kaart opladen betaal je € 5.




flipjov

ik gebruik azimo, tot hier toe altijd beste wissel koersen.

Herbie

Citaat van: flipjov op vrijdag  7 april 2017, 07:56:51
ik gebruik azimo, tot hier toe altijd beste wissel koersen.

Ja dat klopt Azimo, tot nu toe nog altijd de beste.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

panshit

ik gebruik ook azimo inderdaad tot nog de beste koersen staat er altijd binnen 1 dag op

stijn54

Citaat van: panshit op vrijdag  7 april 2017, 09:02:45
ik gebruik ook azimo inderdaad tot nog de beste koersen staat er altijd binnen 1 dag op
Hoeveel bedragen de kosten bij azimo? Is dat altijd 2,99 EUR?

Herbie

Vanaf 300 :eu: is het 3 :eu: en iedere :eu: dat je meer doet 1cent, zo bv 456 is 4,56 :eu:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.