Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Go or no go

Gestart door White_Star, donderdag 11 december 2014, 16:07:47

Vorige topic - Volgende topic

White_Star

Beste forumleden,

Ik zou graag aanstaande februari 2015 met mijn vriendin naar de  :smiley-philippines: willen gaan voor 2 weken om haar familie te ontmoeten.
Wij gaan volgend jaar (als alles goed gaat met de goedkeuring van onze huwelijksaangifte) trouwen en momenteel heeft zij een visum als au pair in  :belgiesmiley: tot eind mei 2015.
Nu vraag ik me af of dit wel aan te raden is, aangezien ik al verhalen gehoord heb dat ze sommige personen niet meer laten terugkeren naar België in de vrees dat ze hier in de illegaliteit zullen terechtkomen als hun visum is afgelopen.

Wat denken jullie hiervan?
Ik wil natuurlijk niet in de situatie terechtkomen dat ik haar daar alleen moet achterlaten, zeker aangezien wij al trouwplannen hebben.
Ik wil alleen het risico kunnen inschatten, want ik heb ook al andere verhalen gehoord waar er helemaal geen vuiltje aan de lucht was.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

ganda

 
Wat voor visum heeft ze in haar paspoort staan. Eén binnenkomst of meervoudige binnenkomsten?

Bij een visumaanvraag voor langverblijf dient men het aantal verlangde binnenkomsten in te vullen in vakje 24, wat heeft men toen aangevraagd?




Amice

Citaat van: ganda op donderdag 11 december 2014, 17:28:02
 
Wat voor visum heeft ze in haar paspoort staan. Eén binnenkomst of meervoudige binnenkomsten?

Bij een visumaanvraag voor langverblijf dient men het aantal verlangde binnenkomsten in te vullen in vakje 24, wat heeft men toen aangevraagd?





Zover bekend heeft ze een AU pair visum en dat is standaard single entry aangezien dat gebaseerd is op een culture exchange program.

Zolang ze nog AU pair is zal ook de host family daar toestemming voor dienen te verlenen.
Als ze als Au pair gekomen is via een buro dan zou ze daar contact mee op kunnen nemen om dit te regelen.

Is haar Au Pair periode inmiddels beeindigd bij de host family dan kun je er donder op zeggen dat ze niet meer terug geaccepteerd wordt.
Haar Au pair visum is standaard 3 maanden langer geldig dan de oorspronkelijke Au pair periode en dat komt aardig overeen met het verschil tussen februari en mei.

Aldus kun je beter haar zo snel mogelijk als partner laten registreren en wijziging verblijfsdoel aanvragen.
Zodra ze daar haar eerste verblijfspas van heeft ontvangen kan ze vrij in en uit reizen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

White_Star

Op haar visum staat wel degelijk "multiple entries", maar aangezien de datum van onze reis zo kort is tegen het einde van de vervaldatum van haar visum, lijkt het ons het risico niet waard.
Zit niets anders op dan te wachten tot we getrouwd zijn en zij haar nieuwe verblijfspapieren bekomen heeft.

wil

beste, zou toch even bij de IND informeren. O0

gr Wil

Blauwvinger

Of de IND zo scheutig is met info rond te strooien dacht maar niet :jajaja:

Mijn gf is hier met MVV komen we bij gemeente huis om te schrijven moet haar geboorte bewijs en scheidings papieren nog gelegaliseert worden.
Hadden ze toch wel even kunnen vertellen afgelopen zomer. :crazy:

Amice

Citaat van: blauwvinger50 op woensdag 17 december 2014, 20:40:40
Of de IND zo scheutig is met info rond te strooien dacht maar niet :jajaja:

Mijn gf is hier met MVV komen we bij gemeente huis om te schrijven moet haar geboorte bewijs en scheidings papieren nog gelegaliseert worden.
Hadden ze toch wel even kunnen vertellen afgelopen zomer. :crazy:

Of je had het forum beter moeten lezen want die info staat hier al jaren lang herhaaldelijk vermeldt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

opinie

Citaat van: blauwvinger50 op woensdag 17 december 2014, 20:40:40
Mijn gf is hier met MVV komen we bij gemeente huis om te schrijven moet haar geboorte bewijs en scheidings papieren nog gelegaliseert worden.

Alle documenten, die voor officiële doeleinden worden gebruikt, moeten gelegaliseerd worden. Hoe kan men anders relatief zeker zijn dat het werkelijk officiële documenten zijn en geen copy-paste uit een printer?

Vertrek steeds vanuit dat standpunt. Het scheelt in tijd en geld.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

joost

Citaat van: blauwvinger50 op woensdag 17 december 2014, 20:40:40
Of de IND zo scheutig is met info rond te strooien dacht maar niet :jajaja:

Mijn gf is hier met MVV komen we bij gemeente huis om te schrijven moet haar geboorte bewijs en scheidings papieren nog gelegaliseert worden.
Hadden ze toch wel even kunnen vertellen afgelopen zomer. :crazy:

Het lijkt me wel zo onwaarschijnlijk dat je vriendin hier is met 'n MVV inclusief niet gelegaliseerde documenten. Wij , mijn vriendin ( inmiddels mijn vrouw ) en ik , hadden vergeten de papieren te laten legaliseren op de Nederlandse ambassade in Manila. Ik had alle documenten reeds opgestuurd naar het IND in Almelo waarna ik dus het bericht kreeg dat we niet over de juiste documenten beschikte. M'n vriendin kon dus met het vliegtuig vanuit Cebu naar Manila om de documenten af te geven om deze te laten te legaliseren waarna 'n koerier deze later weer bij haar thuis bezorgt heeft . Je hoeft maar 1 klein foutje te hebben in je aanvraag voor je MVV en je word gelijk terug gefloten. De papieren rompslomp die je op orde moet hebben om 'n MVV te verkrijgen die kun je het beste vergelijken met het tellen van 1 tot 10. Mis je nummer 4 , of welk nummer dan ook , dan zal je aanvraag nooit goed gekeurd worden.

Groeten.
Joost.

Blauwvinger

Citaat van: opinie op donderdag 18 december 2014, 11:22:12
Citaat van: blauwvinger50 op woensdag 17 december 2014, 20:40:40
Mijn gf is hier met MVV komen we bij gemeente huis om te schrijven moet haar geboorte bewijs en scheidings papieren nog gelegaliseert worden.

Alle documenten, die voor officiële doeleinden worden gebruikt, moeten gelegaliseerd worden. Hoe kan men anders relatief zeker zijn dat het werkelijk officiële documenten zijn en geen copy-paste uit een printer?

Vertrek steeds vanuit dat standpunt. Het scheelt in tijd en geld.

Yep, maarrrrrrrrrrrrrr, bij IND aangekomen met gf, alle papieren ingeleverd en is goedgekeurd voor MVV.
Totaal niet tegen ons gezegt dat de papieren nog moet legaliseren.

En werden naar huis gestuurd met mededeling om ons nog te laten regristeren bij gemeenthuis.

Hadden van de zomer toch ook kunnen vertellen (toen mijn gf nog in PH was) dat haar papieren die zij mee brengt gelegaliseerd dient te worden :confused2:

Maar volgens mij word je gewoon zoveel mogelijk dom gehouden en moeilijk gemaakt.