Vliegticket en visa voor de Filipijnen.

Gestart door peldoman, zaterdag 20 december 2014, 15:29:40

Vorige topic - Volgende topic

robert van dijck

Ik ben telkens een visa voor 59 dagen gaan halen, dus zoals Pinocchio beschrijft, daarna plaatselijk laten verlengen, i bleef gewoonlijk 4 tot 6 maanden. Was in het bezit van een vliegtuigticket van 4 of 6 maanden.

Luke

Bij mijn laatste checkin in Zaventem (Etihad) deden ze nog eens moeilijk omdat de datum van het uitgaand (HK) ticket veel later was. Na wat over en weer gebel en gezeur dan toch geaccepteerd. Vanuit Azie en midden-oosten nooit problemen gehad. Als je een uitgaand ticket had was het OK.

Vroeger kocht ik een open ticket naar HK (full fare) bij CX of PAL maar dat is onmogelijk geworden met de e-tickets.

pierrevanwies

ik deed het nog anders want er was altijd wel gezeur in zaventem bij het inchecken ....daar ik gewoonlijk een jaar bleef en maar 59 dagen visa had.

ik kocht een duurder jaarticket met singapoar airlines met de datum van retour vlucht gewoon binnen de drie weken na aankomst...

dan na een maand of 10   :smiley-philippines:  trok ik naar maganda reisbureau hier in dumaguete die dan extra 500 peso rekenden om de zaak met
singapoar airlines te reboeken of hoe dat ook heten mag,heb dat zo een keer of zes op die manier geflikt en nooit meer enig gezeur in zaventem bij vertrek....

Ronny55

Tja, wat moet je daar op zeggen , het is precies hoe ze het bij de controle in hun KL.... hebben of ze moeilijk gaan doen ja of neen  :weetikniet: . Feit blijft, je mag vrij met een geldige reispas naar de  :smiley-philippines: vliegen , je hebt normaal recht op een gratis 30 dagen visum bij het binnengaan in de  :smiley-philippines: en dat je mits betaling kan verlengen. Nu begrijp ik ook dat er wel af en toe een individu aan de balie zit dit laat ons zeggen ene vinger macht heeft, maar denkt daar een arm van te moeten maken, dat is dan nog geen al te groot probleem , was het niet dat ze niet 100% op de hoogte zijn van de wet bij het reisen naar diverse landen. Als je ze dan met handen en voeten heb uitgelegt dat ze het verkeerd zien en je overtuigt ze ervan , zwart op wit, is het voor die "omhoog gevallen' amtenaars hun ego nog moeilijk om het toe te geven dat ze mis waren. ......." Jaja wist wel dat ik mis was , maar wat moet ik, komt er zo'n grijze muis mij de wet leren ...Ok , hij had wel gelijk, maar kon moeilijk, ik als amtenaar, na zoveel gediscuteer mijn ongelijk zomaar klakkeloos gaan toegeven"

Daar wringt het schoentje nogal eens....  :lachen: :lachen: Dienstkloppers of hoe noemen ze die ook alweer....
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Simpel gezegd dient men een outbound ticket te hebben (al of niet een dummy) en verlengt het visum iedere 59 dagen totdat je vertrekt met een werkelijk outbound ticket.

Dat outbound ticket is een must tenzij je een balikbayan of 13a bent of kunt zijn.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pinocchio

Citaat van: Ronny55 op zondag 21 december 2014, 10:16:42
Als je ze dan met handen en voeten heb uitgelegt dat ze het verkeerd zien en je overtuigt ze ervan , zwart op wit,

In dit geval wil ik nog altijd "zwart op wit" zien dat je geen visum nodig hebt als je langer dan 30 dagen naar de Filippijnen reist terwijl het op elke website van elke Filippijnse ambassade "zwart op wit" te lezen staat dat dat wel zo is.

Of gaan we ervan uit dat baliepersoneel van de meeste luchtvaartmaatschappijen niet kunnen lezen? :weetikniet:

peldoman

No-visa entry for 30-day stay under E.O. 408


Countries whose nationals may enter the Philippines without' a visa for a stay not exceeding thirty (30) days under E.O. 408, provided these foreign nationals are holders of a passport valid at least six
(6) months, beyond the period of st13Y in the Philippines and retum or outward bound tickets to country of origin or next country of destination.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is van de   :smiley-philippines: ambasade hier in den Haag.
Zoals ik het begrijp mag je zonder visum naar de Filipijnen reizen ,maar je vliegticket mag niet langer dan 30 dagen zijn.
Wil je langer daar blijven dan een outbound ticket met terugvlucht binnen 30 die dagen.

Mijn idee om geen gezeik te krijgen, goedkoopste ticket naar Manila/Davao met terugvlucht binnen 30 dagen.
Die terugreis ben je toch kwijt.
Wil je na 6 of 7 maand terug naar Nederland, gewoon een enkeltje  :nederlandsevlag: daar kopen.

Ik zag trouwens op Skyscanner een ticket Davao met KLM, tussenstop KLM in Manila, verder naar Davao met PA.



Amice

Citaat van: peldoman op zondag 21 december 2014, 12:00:27
No-visa entry for 30-day stay under E.O. 408


Countries whose nationals may enter the Philippines without' a visa for a stay not exceeding thirty (30) days under E.O. 408, provided these foreign nationals are holders of a passport valid at least six
(6) months, beyond the period of st13Y in the Philippines and retum or outward bound tickets to country of origin or next country of destination.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is van de   :smiley-philippines: ambasade hier in den Haag.
Zoals ik het begrijp mag je zonder visum naar de Filipijnen reizen ,maar je vliegticket mag niet langer dan 30 dagen zijn.
Wil je langer daar blijven dan een outbound ticket met terugvlucht binnen 30 die dagen.

Mijn idee om geen gezeik te krijgen, goedkoopste ticket naar Manila/Davao met terugvlucht binnen 30 dagen.
Die terugreis ben je toch kwijt.
Wil je na 6 of 7 maand terug naar Nederland, gewoon een enkeltje  :nederlandsevlag: daar kopen.

Ik zag trouwens op Skyscanner een ticket Davao met KLM, tussenstop KLM in Manila, verder naar Davao met PA.




Dat is juist, voor de outbound ticket kun je de goedkoopste reis boeken naar iedere bestemming buiten de phils vanaf iedere airport in de phils. Zo heeft vertrek vanaf clark airport een goedkope bestemming  buiten de phils. :thumb:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Voor die goedkope outbound ticket kun je ook BMair contacten, die weten van wanten of Filipinotravel centre hier in manila.
Die goedkope outbound laat je vervolgens vervallen en verlengt je visum voor de verval datum bij een BI kantoor.

De werkelijk outbound ticket terug naar  :nederlandsevlag: kun je ten alle tijden boeken, zolang je die maar niet laat zien op de airport. of BI office.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Luke

Zelfs de BI vraagt geen gedateerd ticket. Als het maar een uitgaand ticket is.

I am a foreign national wanting to visit the Philippines, what are the requirements?
If you are a foreign national from a country with diplomatic ties or bilateral agreement with the Philippines, you are allowed to enter the country without securing an entry visa and will be given an initial stay of thirty (30) days provided that you are a holder of a passport valid for at least six (6) months beyond your contemplated stay in the Philippines and present a return or onward ticket.

Foreign nationals without bilateral agreement with the Philippines are required to secure an entry visa at any Philippine Foreign Service Post in their country of origin or place of legal residence prior to traveling to the Philippines. Furthermore, these nationals are required to possess a passport at least six (6) months beyond their contemplated stay in the Philippines and present a return or onward ticket.

http://www.immigration.gov.ph/index.php/faqs/travel-req

De redden dat de ambassade(s) er op aan dringen is duidelijk; het zijn inkomsten voor hun.

Verder doen ze er alles aan om buitenlanders aan te trekken met een eenvoudig system van verlengingen.
Zolang je maar betaald.