Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

geld wisselen

Gestart door urak, donderdag 22 januari 2015, 19:04:13

Vorige topic - Volgende topic

TheDolphin

Citaat van: Marius op maandag 22 februari 2016, 20:11:10
Voordat ik naar de Filipijnen ging, was ik een weekje in Praag. Handelsreisje.
Ik had voor een paar honderd euro aan Tsjechische kronen over. Toen dacht ik, laat ik eens slim zijn...  in plaats van dat ik ze in ga wisselen voor Euro's.. vervolgens naar Filipijnen ga, en ze dan weer in gaat wisselen voor peso's...  is het dan niet veel verstandiger om gewoon die kronen mee te nemen en ze DAAR in te wisselen?

Antwoord:
Nee dus.

Werkelijk op elke straathoek heb je minimaal 1 wisselkantoor, maar die zijn echt allemaal 1 pot nat, en er is er werkelijk geen 1 die Tsjechisch geld accepteerd!
Dan denk ik.. ik ga naar de bank. Weer fout dus...  daar kan je helemaal geen geld wisselen!

Toen maar een Tsjechisch vriendin gemaild, en gevraagd, hoe doen de Tsjechen het dan?
Die versleet me dus al helemaal voor een debiel, en, of ik achterlijk was, want natuurlijk wisselen de Tsjechen EERST naar Euro, en DAARNA pas naar peso's daar!
OF ter plekke alles pinnen natuurlijk.. maar ja. da's ook maar een beperkt bedrag per dag...

Juist.
Weer wat geleerd.
Gelukkig heb ik het financieel allemaal nog wel gered daar... maar was wel beetje knijpen. LOL

Heb je het geprobeert op NAIA Airport?

opinie

Nu er zowel oude als nieuwe briefjes van 50 euro in omloop zijn, vraag ik me af of ze er problemen over maken. Is het bekend bij de wisselkantoren of doen ze lastig over de oude of de nieuwe?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Cosyns Guy

Toen we daar waren 3 weken, september... oktober daar euros gewisseld, zowel nieuwe als oude briefjesvan 50 euro. Geen problemen gehad, wel op de zwarte markt, gaven een betere koers dan officiele wisselkantoren.


opinie

Banken buiten de grotsteden (=vanaf provinciehoofdsteden) nemen vaak enkel dollars aan.

Je kan ook in SM wisselen. Privé agenten moet je ook in het oog houden. (andere ook, hoor. Het blijft geld) Kennissen werden zo gefopt. Eens in het hotel klopte het bedrag niet. Indien mogelijk wissel je beter meermaals i.p.v. een groot bedrag in één keer. Zeker als een veel betere koers beloofd wordt, is dat vaak om je erin te luizen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Cosyns Guy

En zoek de koers op eerst.
Plus, laat je vrouw of vriendin wisselen, altijd een voordeel dat men niet ziet dat een buitenlander geld wisseld.

Riens

Ik wissel meestal op Terminal 3, tegenover de burgerking. Klein kantoortje meestal een koers 0.10 peso onder wisselkoers.nl. en geen service fee.
En daar durf ik het ook wel na te tellen, op sommige plaatsen wil ik met zoveel geld graag snel weg zijn.

Pinkpanther

Ze doen wel 0oit  moeilijk als het bankbiljet beschadigd is... of gescheurd !!
Verder nooit problemen gehad !!

PP  :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Pinocchio

Vandaag 20 maart 2023 in NAIA 3 wisselkoers Euro/Peso
Departure verdieping: 56,80
Arrival verdieping:57,45
XE website:58,33

Pinocchio

De eerste keer dat ik City mall in Dumaguete bezocht was kort na de opening in 2015.
Ik ben er niet meer terug geweest omdat het aan de andere kant van de stad ligt en omdat de lift van de dakparking naar de winkelruimte niet werkte.
Vandaag nog eens terug geweest en de lift doet het nog steeds niet, wellicht dat er daarom maar weinig bezoekers waren niettegenstaande de Savemore supermarkt wel een behoorlijk aanbod heeft met een goede prijs.
De moneychanger bood voor de Euro 59,10 pesos (XE=60,70)wat een stuk beter is dan downtown.
Wellicht ga ik over een vijftal jaren nog eens terug om te zien of de lift tegen dan is hersteld.