Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

geld wisselen

Gestart door urak, donderdag 22 januari 2015, 19:04:13

Vorige topic - Volgende topic

pagud

wisselen ze in natura , en liquide........
De baron kent de buurt :lachen: :lachen: :lachen:

Marius

Voordat ik naar de Filipijnen ging, was ik een weekje in Praag. Handelsreisje.
Ik had voor een paar honderd euro aan Tsjechische kronen over. Toen dacht ik, laat ik eens slim zijn...  in plaats van dat ik ze in ga wisselen voor Euro's.. vervolgens naar Filipijnen ga, en ze dan weer in gaat wisselen voor peso's...  is het dan niet veel verstandiger om gewoon die kronen mee te nemen en ze DAAR in te wisselen?

Antwoord:
Nee dus.

Werkelijk op elke straathoek heb je minimaal 1 wisselkantoor, maar die zijn echt allemaal 1 pot nat, en er is er werkelijk geen 1 die Tsjechisch geld accepteerd!
Dan denk ik.. ik ga naar de bank. Weer fout dus...  daar kan je helemaal geen geld wisselen!

Toen maar een Tsjechisch vriendin gemaild, en gevraagd, hoe doen de Tsjechen het dan?
Die versleet me dus al helemaal voor een debiel, en, of ik achterlijk was, want natuurlijk wisselen de Tsjechen EERST naar Euro, en DAARNA pas naar peso's daar!
OF ter plekke alles pinnen natuurlijk.. maar ja. da's ook maar een beperkt bedrag per dag...

Juist.
Weer wat geleerd.
Gelukkig heb ik het financieel allemaal nog wel gered daar... maar was wel beetje knijpen. LOL

joselito

Hallo, Ik heb hier nog een hoop pesos liggen. Is er hier iemand die deze wil wisselen tegen euros?
Ik ga niet meer terug naar de phills

Ronny55

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pierrevanwies


joselito  dat is al meer dan 1 jaar geleden,zo ik veronderstel dat het nog over het oude geld gaat en dat kan nog

alleen maar omgewisseld worden bij de central bank hier in de   :smiley-philippines:  .   :cheers:

eddyvm

Daar natuurlijk!
Niet hier allezins.

gertve

Ik heb hier en daar gekeken. Het moet ergens zijn ....

joselito

Ik heb het gecontroleerd en op drie briefjes van 1000 pesos na is het allemaal nieuw geld :)

Blauwvinger

Citaat van: joselito op woensdag 25 mei 2016, 10:41:00
Ik heb het gecontroleerd en op drie briefjes van 1000 pesos na is het allemaal nieuw geld :)
Heb je zelf gedrukt?  :lachen:

joselito

Citaat van: Blauwvinger op woensdag 25 mei 2016, 20:04:43
Heb je zelf gedrukt?
Toch niet, de laatste keer een motor verkocht en toen ik wou wisselen op de luchthaven voor mijn vertrek  zeiden ze, sorry sir dat is enkel mogelijk gedurende de kantooruren. grrrrrrrr