Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

inkomen een beetje te weinig wel eigen huis

Gestart door stef boss, zaterdag 14 maart 2015, 19:45:17

Vorige topic - Volgende topic

stef boss

Ik heb een vriend die zou willen huwen met een Filipijnse hij voldoet aan alle eisen enkel een punt is niet ok hij heeft rond de 1250 euro invalide pensioen  daar het inkomen normaal 1300 en een beetje moet zijn bij visum aanvraag
Hij heeft wel een eigen huis hier en moet geen huur betalen is het mogelijk dat ze een visum  gaan geven in dit geval of niet ?

panshit

Bij een uitkering vervalt de inkomen eis.
Heb het zelf mee gemaakt.
Panshit

Rich

Citaat van: panshit op zaterdag 14 maart 2015, 21:20:03
Bij een uitkering vervalt de inkomen eis.
Heb het zelf mee gemaakt.
Panshit


In België Panshit?
Rich de Nederbelg.

panshit

Nee dat was de MVV  bij het IND in Nederland.
Ik weet niet of dat ook voor belgie geld volgens mij wel want de regels moeten uniform zijn
Panshit

Misschien zou je kunnen laten inschrijven in Nederland?

robinson7268

Ik denk dat het verhaal van Panshit niet helemaal klopt. Juist bij een uitkering krijg je geen MVV of de opvolger daarvan. Het is niet voor niets dat veel mensen de België of Duitsland route doen. Alleen in uitzonderlijke gevallen kun je een verklaring krijgen van de betreffende instantie dat je niet aan de inkomsteneisen hoeft te voldoen.
Zoals bijvoorbeeld mensen die zijn afgekeurd (WAO/WIA en Wajong).  Je moet wel al jaren volledig zijn afgekeurd en er moet geen zicht zijn op werk.

Baron

 :hoedjeaf:

Ja, je moet inderdaad volledig (80 - 100 %) zijn afgekeurd en er mag geen zicht zijn op verbetering, herstel, ook als dit slechts een gedeeltelijk herstel zou zijn. Dan vervalt de inkomenseis in Nederland. Belgie weet ik niets van.

Er is maar een oplossing voor de topicstarter (of zijn vriend).
Bezit telt niet, alleen vast inkomen. Vreemd genoeg kijkt men niet naar de vaste lasten. De oplossing is: ..........  verhuur van je eigen huis aan een vaste huurder. En huur dan zelf wat anders. zelfs als je er op zou bijleggen maakt dat niet uit, je inkomsten stijgen dusdanig dat je aan de inkomenseis voldoet.

Je kunt ook met een baan, als je pech hebt, onder de inkomenseis blijven,

Nu effe heel slim.

We nemen 2 forumleden, die beiden zitten met dat probleem. Noem hen A en B

Heel simpel, A verhuurt zijn huis aan B. en B verhuurt zijn huis aan A. Alles lekker officieel. En beiden mogen hun vrouwrje laten komen, en ook gelukkig zijn, net zoals bv Willem Koning der Nederlanden dat ook mocht. Ja, iedereen is gelijk, alleen de een wat meer dan de ander! Zie je in de PH heel sterk, de Mercedessen AMG rijden nog net niet over de stoepbewoners heen!

In ieder geval A en B hebben een hoger inkomen en mogen samen met het vrouwtje (hopelijk) gelukkig worden !!

:kusxe8: :happy2: :congratualtionsis0: :floet:

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).