Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Mindanao

Gestart door pieterbreugel, maandag 14 september 2015, 04:35:24

Vorige topic - Volgende topic

pieterbreugel

Hoi aan alle en iedereen.

Ik ben bezig met mijn reisplannen verder uit te werken .
Ik zou graag een bezoek brengen aan Mindanao bezoek brengen aan Zamboango en omgeving.
Is het daar veilig om te reizen?
Vandaar reis ik naar Cagayan de Oro en verder naar Davao.
Later zal ik door reizen naar Palawan.
Graag advies

Dank bij voorbaat
GRT Chris

jiggy

"Veilig" hangt ook af van perceptie, over wat men leest of hoort, denk ik.
Er is bvb een negatief reisadvies ivm Filippijnen, daarmee doelend op de spanning in het zuiden, Mindanao.
Ook Filippijnen zelf zullen zich die vraag stellen of reizen daarheen afraden/zelf niet ondernemen. Hoe verder van het probleem, hoe banger...
Maar.. relativeer en schat het gevaar in : in het Noorden van Mindanao is het vrij veilig, denk ik.  (Ik spreek van een eenmalig bezoek aan Iligan City). Toch overdag en veiliger dan om 's nachts door bepaalde delen van Brussel, Amsterdam, ... te wandelen.

Zamboanga is al redelijk zuidelijk. Daar was ik nog niet, doch anderen hier wel?
Ook Ronny54 woont al geruime tijd op Mindanao en kan veel beter de situatie inschatten?

't Is zoals in een weersvoorspelling he : 15 graden hier, 25 graden elders in het land.
Kans op motregen of een forse bui.... doch... water is overal even nat  :lachen:

Ronny55

Citaat van: pieterbreugel op maandag 14 september 2015, 04:35:24
Hoi aan alle en iedereen.

Ik ben bezig met mijn reisplannen verder uit te werken .
Ik zou graag een bezoek brengen aan Mindanao bezoek brengen aan Zamboango en omgeving.
Is het daar veilig om te reizen?
Vandaar reis ik naar Cagayan de Oro en verder naar Davao.
Later zal ik door reizen naar Palawan.
Graag advies

Dank bij voorbaat
GRT Chris

Ja, CDO is betrekkelijk veilig , maar Zamboanga.....nee zou echt niet aanraden .....Davao daarentegen geen probleem.
Had je me voorop verwittigd dan had ik je in CDO wel "opgevangen"
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

nils

Ik ga in December voor een paar weken met mijn vrouw en ons dochtertje naar mijn schoonfamilie in Zamboanga en blijf bij hun in huis.
Dus echte bewegingsvrijheid heb ik daar niet, maar ik kom dan ook niet voor toeristische doeleinden..
Als je van Zamboanga naar CDO wil reizen, kan je beter met 'privé' vervoer regelen, want met bussen neem je onnodig risico.