Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vliegtickets Manila -> Amsterdam

Gestart door MaxxHoorn, zondag 20 september 2015, 12:46:12

Vorige topic - Volgende topic

MaxxHoorn

Citaat van: jiggy op zondag 20 september 2015, 17:33:32Ik voel aan.... dat het in deze situatie wel eens anders zal beoordeeld worden : nu zouden haar kinderen meekomen. Dus... een belangrijke factor voor terugkeergarantie : de sterke verankering met haar thuisland komt weg te vallen.

Mag ik vragen : had zij bij de vorige (goedgekeurde) aanvraag een job?
Hoe lang is dat geleden?
September 2013. Geen job toen. Nu heeft ze een eigen winkeltje.
De reden voor terugkeer was inderdaad ook wel haar schoolgaande kinderen. Denk dat we nu bewijs moeten overleggen voor haar woning (huur), haar winkel en de inschrijving van haar kinderen op school.

Citaat van: Ronny55 op zondag 20 september 2015, 18:07:50Als je zolang (+ 6 maanden) vooruit wil boeken zijn er nog geen promotie's en vragen ze de standardprijs ....ik ga jaarlijk rond die datum naar  :belgiesmiley: op bezoek. Mijn ervaring vanaf januari heb je pas echt promotie prijzen.....
Je kan ook aan 'Pinocchio" vragen ...die tovert al eens goedkope tikets uit zijn hoed  :jajaja: geen grap....  :thumb:
Okee, dus ik ben gewoon te vroeg? Ik was ook nog niet van plan al te boeken hoor, ik heb dat geld helaas ook niet rondslingeren hier. Was meer een beetje aan het kijken waarvoor ik moest gaan sparen. Ik zal dan nog eens een paar maanden wachten en ondertussen al geld opzij gaan leggen.

Iedereen bedankt voor de antwoorden!

jiggy

Citaat van: MaxxHoorn op zondag 20 september 2015, 21:29:29
Citaat van: jiggy op zondag 20 september 2015, 17:33:32Ik voel aan.... dat het in deze situatie wel eens anders zal beoordeeld worden : nu zouden haar kinderen meekomen. Dus... een belangrijke factor voor terugkeergarantie : de sterke verankering met haar thuisland komt weg te vallen.

Mag ik vragen : had zij bij de vorige (goedgekeurde) aanvraag een job?
Hoe lang is dat geleden?
September 2013. Geen job toen. Nu heeft ze een eigen winkeltje.
De reden voor terugkeer was inderdaad ook wel haar schoolgaande kinderen. Denk dat we nu bewijs moeten overleggen voor haar woning (huur), haar winkel en de inschrijving van haar kinderen op school.

Citaat van: Ronny55 op zondag 20 september 2015, 18:07:50Als je zolang (+ 6 maanden) vooruit wil boeken zijn er nog geen promotie's en vragen ze de standardprijs ....ik ga jaarlijk rond die datum naar  :belgiesmiley: op bezoek. Mijn ervaring vanaf januari heb je pas echt promotie prijzen.....
Je kan ook aan 'Pinocchio" vragen ...die tovert al eens goedkope tikets uit zijn hoed  :jajaja: geen grap....  :thumb:
Okee, dus ik ben gewoon te vroeg? Ik was ook nog niet van plan al te boeken hoor, ik heb dat geld helaas ook niet rondslingeren hier. Was meer een beetje aan het kijken waarvoor ik moest gaan sparen. Ik zal dan nog eens een paar maanden wachten en ondertussen al geld opzij gaan leggen.

Iedereen bedankt voor de antwoorden!

Hopelijk zijn de  :nederlandsevlag: instanties soepeler en opener op dat vlak : in  :belgiesmiley: vraagt men om BEWIJZEN ivm inkomen. Bankuittreksels en loonfiches. Een sari-sari kan, bij gebrek aan belastingsaangifte en dus grootte van het inkomen daaruit niet als bewijs (en terugkeergarantie) gelden.

Ronny55

Citaat van: jiggy op maandag 21 september 2015, 01:09:48
Citaat van: MaxxHoorn op zondag 20 september 2015, 21:29:29
Citaat van: jiggy op zondag 20 september 2015, 17:33:32Ik voel aan.... dat het in deze situatie wel eens anders zal beoordeeld worden : nu zouden haar kinderen meekomen. Dus... een belangrijke factor voor terugkeergarantie : de sterke verankering met haar thuisland komt weg te vallen.

Mag ik vragen : had zij bij de vorige (goedgekeurde) aanvraag een job?
Hoe lang is dat geleden?
September 2013. Geen job toen. Nu heeft ze een eigen winkeltje.
De reden voor terugkeer was inderdaad ook wel haar schoolgaande kinderen. Denk dat we nu bewijs moeten overleggen voor haar woning (huur), haar winkel en de inschrijving van haar kinderen op school.

Citaat van: Ronny55 op zondag 20 september 2015, 18:07:50Als je zolang (+ 6 maanden) vooruit wil boeken zijn er nog geen promotie's en vragen ze de standardprijs ....ik ga jaarlijk rond die datum naar  :belgiesmiley: op bezoek. Mijn ervaring vanaf januari heb je pas echt promotie prijzen.....
Je kan ook aan 'Pinocchio" vragen ...die tovert al eens goedkope tikets uit zijn hoed  :jajaja: geen grap....  :thumb:
Okee, dus ik ben gewoon te vroeg? Ik was ook nog niet van plan al te boeken hoor, ik heb dat geld helaas ook niet rondslingeren hier. Was meer een beetje aan het kijken waarvoor ik moest gaan sparen. Ik zal dan nog eens een paar maanden wachten en ondertussen al geld opzij gaan leggen.

Iedereen bedankt voor de antwoorden!

Hopelijk zijn de  :nederlandsevlag: instanties soepeler en opener op dat vlak : in  :belgiesmiley: vraagt men om BEWIJZEN ivm inkomen. Bankuittreksels en loonfiches. Een sari-sari kan, bij gebrek aan belastingsaangifte en dus grootte van het inkomen daaruit niet als bewijs (en terugkeergarantie) gelden.
Het is ongeveer vergelijkbaar, Qua loonfices en huisvesting wordt er meer gefocust op de borgsteller.  :belgiesmiley: verlangt ook een schoolattest dat de kinderen voor dat tijdstip vrij zijn,  :nederlandsevlag:  :weetikniet: . Wat betreft het vliegtuigtiket en de "schengen" ziekte verzekering, dat moet je pas voorleggen als je visum wordt goed gekeurd, waarna je dan de paspoorten kunt gaan afhalen.
Dit jaar heb ik voor de eerst maal het zoontje van mijn vrouw meegenomen naar  :belgiesmiley: en heb ook een bewijs van inkomen moeten voorleggen . Mijn vrouw krijgt een gratis visum dat 3 jaar geldig is en moet na vervalling weer aangevraagt worden, daar vragen ze dan alleen een bewijs dat we nog samen zijn, bewijs van woonst. het huwelijkscontract enkel de eerste maal moeten voorleggen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinocchio

Citaat van: Ronny55 op zondag 20 september 2015, 18:07:50

Als je zolang (+ 6 maanden) vooruit wil boeken zijn er nog geen promotie's en vragen ze de standardprijs
Dat klopt niet.
Ik kocht op 29 augustus 2015 een o/w ticket Manila-Bangkok voor 23 februari met Cebu Pacific voor 2.000 Pesos(zonder bagage). Hetzelfde ticket kost nu 3.623 pesos (zonder bagage)

Alle luchtvaartmaatschappijen hebben het hele jaar door promoties maar voor de meesten blijven die onopgemerkt want slechts enkele dagen geldig.

Timing is belangrijk en dat heb ik hier op dit forum reeds voldoende bewezen dacht ik.

Wat de trend voor de komende maanden betreft kan je stellen dat een lagere olieprijs   de ticketprijzen kan drukken.  Wat de Euro betreft is het al heel wat moeilijker om de toekomst in te schatten.

Vrijblijvende reservaties voor vliegtuigtickets online zijn onmogelijk, die zijn wel mogelijk in een reisbureau al dan niet voor een vergoeding als het ticket uiteindelijk niet wordt aangekocht.

Wat wel mogelijk is, is online is een "refundable" ticket kopen.  Alle luchtvaartmaatschappijen hebben die maar soms is het moeilijk om ze op de website te vinden.
Een uitzondering is de website van Cathay Pacific waar je onmiddellijk ziet hoeveel het kost om een ticket te annuleren
Een willekeurig gekozen datum:
Manila-Amsterdam : 1.137 US$ (economy save)- 150 US$ annulatie premie
Je hoeft er niet naar te zoeken,het staat er gewoon onder.

Ook op de website van Etihad zie je onmiddellijk hoeveel een refundable ticket kost

jiggy

Citaat van: Ronny55 op maandag 21 september 2015, 01:36:07
Citaat van: jiggy op maandag 21 september 2015, 01:09:48
Citaat van: MaxxHoorn op zondag 20 september 2015, 21:29:29
Citaat van: jiggy op zondag 20 september 2015, 17:33:32Ik voel aan.... dat het in deze situatie wel eens anders zal beoordeeld worden : nu zouden haar kinderen meekomen. Dus... een belangrijke factor voor terugkeergarantie : de sterke verankering met haar thuisland komt weg te vallen.

Mag ik vragen : had zij bij de vorige (goedgekeurde) aanvraag een job?
Hoe lang is dat geleden?
September 2013. Geen job toen. Nu heeft ze een eigen winkeltje.
De reden voor terugkeer was inderdaad ook wel haar schoolgaande kinderen. Denk dat we nu bewijs moeten overleggen voor haar woning (huur), haar winkel en de inschrijving van haar kinderen op school.

Citaat van: Ronny55 op zondag 20 september 2015, 18:07:50Als je zolang (+ 6 maanden) vooruit wil boeken zijn er nog geen promotie's en vragen ze de standardprijs ....ik ga jaarlijk rond die datum naar  :belgiesmiley: op bezoek. Mijn ervaring vanaf januari heb je pas echt promotie prijzen.....
Je kan ook aan 'Pinocchio" vragen ...die tovert al eens goedkope tikets uit zijn hoed  :jajaja: geen grap....  :thumb:

Okee, dus ik ben gewoon te vroeg? Ik was ook nog niet van plan al te boeken hoor, ik heb dat geld helaas ook niet rondslingeren hier. Was meer een beetje aan het kijken waarvoor ik moest gaan sparen. Ik zal dan nog eens een paar maanden wachten en ondertussen al geld opzij gaan leggen.

Iedereen bedankt voor de antwoorden!

Hopelijk zijn de  :nederlandsevlag: instanties soepeler en opener op dat vlak : in  :belgiesmiley: vraagt men om BEWIJZEN ivm inkomen. Bankuittreksels en loonfiches. Een sari-sari kan, bij gebrek aan belastingsaangifte en dus grootte van het inkomen daaruit niet als bewijs (en terugkeergarantie) gelden.
Het is ongeveer vergelijkbaar, Qua loonfices en huisvesting wordt er meer gefocust op de borgsteller.  :belgiesmiley: verlangt ook een schoolattest dat de kinderen voor dat tijdstip vrij zijn,  :nederlandsevlag:  :weetikniet: . Wat betreft het vliegtuigtiket en de "schengen" ziekte verzekering, dat moet je pas voorleggen als je visum wordt goed gekeurd, waarna je dan de paspoorten kunt gaan afhalen.
Dit jaar heb ik voor de eerst maal het zoontje van mijn vrouw meegenomen naar  :belgiesmiley: en heb ook een bewijs van inkomen moeten voorleggen . Mijn vrouw krijgt een gratis visum dat 3 jaar geldig is en moet na vervalling weer aangevraagt worden, daar vragen ze dan alleen een bewijs dat we nog samen zijn, bewijs van woonst. het huwelijkscontract enkel de eerste maal moeten voorleggen.

Jouw situatie is niet vergelijkbaar met die van de vraagsteller Ronny. Hij woont hier en wil zijn vriendin + kinderen hier op bezoek laten komen. Jullie reisden als gezin naar België, op bezoek. Niet op uitnodiging wellicht?
In geval van Schengenvisum wordt ALTIJD naar de terugkeergarantie gekeken. Dus binding met het land, EIGEN inkomen is primordiaal aan te tonen.
Jij verwart dit met de tenlasteneming, waar inderdaad de uitnodigende persoon in de plaats kan treden om de kosten tijdens de duur van het bezoek te dekken. NIET ivm het inkomen in het thuisland als sterk bewijs van teugkeergarantie...

Ronny55

Citaat van: jiggy op maandag 21 september 2015, 02:26:28

Jouw situatie is niet vergelijkbaar met die van de vraagsteller Ronny. Hij woont hier en wil zijn vriendin + kinderen hier op bezoek laten komen. Jullie reisden als gezin naar België, op bezoek. Niet op uitnodiging wellicht?
In geval van Schengenvisum wordt ALTIJD naar de terugkeergarantie gekeken. Dus binding met het land, EIGEN inkomen is primordiaal aan te tonen.
Jij verwart dit met de tenlasteneming, waar inderdaad de uitnodigende persoon in de plaats kan treden om de kosten tijdens de duur van het bezoek te dekken. NIET ivm het inkomen in het thuisland als sterk bewijs van teugkeergarantie...

Jaja dat klop de situatie is niet dezelfde , enkel de procedure voor het visum van haar zoontje is vergelijkbaar, ze verlangde wel enkel een bewijs van mijn inkomen, alsook een bewijs van verblijfplaats in  :belgiesmiley: ...als ik alleen met mijn vrouw reis , is dat allemaal niet nodig uiteraard.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

antzan

ja , abboneren op de site,s
deze keer had ik GoHotel in Manila voor 388 peso
en Cebu air voor 400 naar Cagayan .
gewoon afwachten , de promo komt altijd ,
mijn dochter wachtte tot de laatste dag .
dus 998 voor het hotel  en  1200 voor ticket Cebu air exclusief
Foodmaster

MaxxHoorn

Citaat van: antzan op dinsdag 22 september 2015, 12:06:22
ja , abboneren op de site,s
En welke sites zijn dat dan? De grote zoekmachines als Skyscanner etc. of de sites van de maatschappijen zelf?

Ronny55

Citaat van: MaxxHoorn op dinsdag 22 september 2015, 22:12:19
Citaat van: antzan op dinsdag 22 september 2015, 12:06:22
ja , abboneren op de site,s
En welke sites zijn dat dan? De grote zoekmachines als Skyscanner etc. of de sites van de maatschappijen zelf?

Heb net mijn reis geboekt voor volgend jaar april via BCDtravel.be

13/04/16 tot 25/04/16 12 (dagen maar voor medische check-up) met Etihad airlines....heen 18h30 en terug 19h20 voor 734 euro, in vergelijking met wat ik op skyscanner kon vinden , heel gunstig. Het is wel maar 23 kg incheckbagage, nieuwe policie bij Etihad, maar je kan 1 extra koffer bijboeken voor de reis aan 105$ geloof ik... :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.