Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vliegtickets Manila -> Amsterdam

Gestart door MaxxHoorn, zondag 20 september 2015, 12:46:12

Vorige topic - Volgende topic

MaxxHoorn

Hoi allen,

Ik heb een vraagje. Wat is de beste en goedkoopste manier om aan retour tickets te komen van de Filippijnen naar Nederland?
Volgend jaar (april/mei) wil ik mijn vriendin met haar 2 kinderen (8 en 13) voor een maand of iets langer over laten komen voor een vakantie hier. Kunnen we meteen kijken of ze het hier bevalt.
Als ik nu naar tickets zoek op de bekende sites (skyscanner, vliegtickets, tix, etc.) dan kom ik op rond de 800 euro per ticket uit (dus zo'n 2400 euro totaal). Zijn er betere manieren om aan tickets te komen? Filippijnse of Aziatische sites bijvoorbeeld?

Ik hoop dat jullie ervaringen hebben met zoiets en mijn vraag kunnen beantwoorden.

Groet,
Martijn

Blauwvinger

Als je de tickets vanuit PH regelt schijnt het iets goedkoper te zijn.
Je vriendin kan dit regelen?

jamietagabundok

Omgekeerde tickets zijn altijd duurder, van  :smiley-philippines: naar   :eu:  dan wanneer je reis in   :eu: begint, raar maar waar.

Maar heeft ze al een visum dan om  :nederlandsevlag: te bezoeken, volop visa worden geweigerd lees ik hier op forum, dalijk zit je met 3 tickets en geen visum ?

@ Blauwvinger, zou toch niet uit moeten maken bij sites als skyskanner waar vandaan je boekt ?

jiggy

Citaat van: jamietagabundok op zondag 20 september 2015, 14:23:12
Omgekeerde tickets zijn altijd duurder, van  :smiley-philippines: naar   :eu:  dan wanneer je reis in   :eu: begint, raar maar waar.

Maar heeft ze al een visum dan om  :nederlandsevlag: te bezoeken, volop visa worden geweigerd lees ik hier op forum, dalijk zit je met 3 tickets en geen visum ?

@ Blauwvinger, zou toch niet uit moeten maken bij sites als skyskanner waar vandaan je boekt ?

Een ticket kopen voor de goedkeuring van een visum is geen voorwaarde. Noch in België, noch in Nederland (dat laatste vermoed ik). Enkel een reservatie zou voldoende zijn. Maar daar wordt voor een Schengenvisum voor België NOOIT om gevraagd. Ik vraag me trouwens af hoe men een ticket kan RESERVEREN, maar niet betalen. Ik heb dergelijke optie nog nooit gezien op boekingssites. Misschien rechtstreeks bij luchtvaartmaatschappijen? Wie weet meer of heeft ervaring hiermee?

MaxxHoorn

Ze is hier al een keer eerder geweest en toen moest ze inderdaad een reservering voor een visum hebben, maar dat kon ik nergens regelen (behalve een reservering voor 2 dagen ofzo). Dus heb ik toen een KLM ticket gekocht waarbij ik een deel zou terugkrijgen, mocht ze het visum niet krijgen. Dat ticket was toen 1000 euro. Ze heeft toen (na wat moeilijk gedoe ... we moesten foto's overleggen van mijn bezoek aan haar, zelfs toen alle garantstellings papieren in orde waren) een visum gekregen. Ik ga ervan uit dat het deze keer daarom makkelijker gaat. Voor haar in ieder geval, voor de kids, weet ik niet.

Waar kan je een reservering regelen? Welke maatschappij?

Zij zou het ook kunnen regelen, tickets bedoel ik, maar dan moet ik haar eerst geld ervoor sturen en ik heb toch wat meer twijfels of dat goed gaat.

Citaat van: jiggy op zondag 20 september 2015, 16:03:21Ik vraag me trouwens af hoe men een ticket kan RESERVEREN, maar niet betalen. Ik heb dergelijke optie nog nooit gezien op boekingssites. Misschien rechtstreeks bij luchtvaartmaatschappijen? Wie weet meer of heeft ervaring hiermee?
Ah, ik had hier half overheen gelezen, maar ik vraag me dus het zelfde af.

jiggy

Wel... dan is er toch 1 punt waar men in België soepeler is dan in NL blijkbaar : tot nu toe was ik betrokken bij 7 visa kortverblijf. NOOIT is er gevraagd naar een reservatie van een ticket bij indienen van de visumvraag.
Enkel een kopij ervan bezorgen na goedkeuring, en voorafgaand aan het afleveren van het visum.

jamietagabundok

Citaat van: MaxxHoorn op zondag 20 september 2015, 16:36:08
Ze is hier al een keer eerder geweest en toen moest ze inderdaad een reservering voor een visum hebben, maar dat kon ik nergens regelen (behalve een reservering voor 2 dagen ofzo). Dus heb ik toen een KLM ticket gekocht waarbij ik een deel zou terugkrijgen, mocht ze het visum niet krijgen. Dat ticket was toen 1000 euro. Ze heeft toen (na wat moeilijk gedoe ... we moesten foto's overleggen van mijn bezoek aan haar, zelfs toen alle garantstellings papieren in orde waren) een visum gekregen. Ik ga ervan uit dat het deze keer daarom makkelijker gaat. Voor haar in ieder geval, voor de kids, weet ik niet.

Waar kan je een reservering regelen? Welke maatschappij?

Zij zou het ook kunnen regelen, tickets bedoel ik, maar dan moet ik haar eerst geld ervoor sturen en ik heb toch wat meer twijfels of dat goed gaat.

Citaat van: jiggy op zondag 20 september 2015, 16:03:21Ik vraag me trouwens af hoe men een ticket kan RESERVEREN, maar niet betalen. Ik heb dergelijke optie nog nooit gezien op boekingssites. Misschien rechtstreeks bij luchtvaartmaatschappijen? Wie weet meer of heeft ervaring hiermee?
Ah, ik had hier half overheen gelezen, maar ik vraag me dus het zelfde af.



  Okay, als ze eerder in Nederland was en ze is keurig op tijd terug gekeerd naar Ph, zal het denk ik wel soepeler gaan  met visum.

MaxxHoorn

Citaat van: jiggy op zondag 20 september 2015, 16:43:13
Wel... dan is er toch 1 punt waar men in België soepeler is dan in NL blijkbaar : tot nu toe was ik betrokken bij 7 visa kortverblijf. NOOIT is er gevraagd naar een reservatie van een ticket bij indienen van de visumvraag.
Enkel een kopij ervan bezorgen na goedkeuring, en voorafgaand aan het afleveren van het visum.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet meer weet of ze er naar gevraagd hebben. Maar het stond in het lijstje met papieren dat ze nodig had om haar aanvraag te doen. En aangezien ze toen in Baguio woonde (6 uur reizen naar de ambassade in Manila) wilde ik dat ze alles op orde had voordat ze haar visum ging aanvragen.

jiggy

Citaat van: jamietagabundok op zondag 20 september 2015, 16:52:29
Citaat van: MaxxHoorn op zondag 20 september 2015, 16:36:08
Ze is hier al een keer eerder geweest en toen moest ze inderdaad een reservering voor een visum hebben, maar dat kon ik nergens regelen (behalve een reservering voor 2 dagen ofzo). Dus heb ik toen een KLM ticket gekocht waarbij ik een deel zou terugkrijgen, mocht ze het visum niet krijgen. Dat ticket was toen 1000 euro. Ze heeft toen (na wat moeilijk gedoe ... we moesten foto's overleggen van mijn bezoek aan haar, zelfs toen alle garantstellings papieren in orde waren) een visum gekregen. Ik ga ervan uit dat het deze keer daarom makkelijker gaat. Voor haar in ieder geval, voor de kids, weet ik niet.

..........

 Okay, als ze eerder in Nederland was en ze is keurig op tijd terug gekeerd naar Ph, zal het denk ik wel soepeler gaan  met visum.


Ik voel aan.... dat het in deze situatie wel eens anders zal beoordeeld worden : nu zouden haar kinderen meekomen. Dus... een belangrijke factor voor terugkeergarantie : de sterke verankering met haar thuisland komt weg te vallen.

Mag ik vragen : had zij bij de vorige (goedgekeurde) aanvraag een job?
Hoe lang is dat geleden?

Ronny55

Citaat van: MaxxHoorn op zondag 20 september 2015, 12:46:12
Hoi allen,

Ik heb een vraagje. Wat is de beste en goedkoopste manier om aan retour tickets te komen van de Filippijnen naar Nederland?
Volgend jaar (april/mei) wil ik mijn vriendin met haar 2 kinderen (8 en 13) voor een maand of iets langer over laten komen voor een vakantie hier. Kunnen we meteen kijken of ze het hier bevalt.
Als ik nu naar tickets zoek op de bekende sites (skyscanner, vliegtickets, tix, etc.) dan kom ik op rond de 800 euro per ticket uit (dus zo'n 2400 euro totaal). Zijn er betere manieren om aan tickets te komen? Filippijnse of Aziatische sites bijvoorbeeld?

Ik hoop dat jullie ervaringen hebben met zoiets en mijn vraag kunnen beantwoorden.

Groet,
Martijn

Als je zolang (+ 6 maanden) vooruit wil boeken zijn er nog geen promotie's en vragen ze de standardprijs ....ik ga jaarlijk rond die datum naar  :belgiesmiley: op bezoek. Mijn ervaring vanaf januari heb je pas echt promotie prijzen.....
Je kan ook aan 'Pinocchio" vragen ...die tovert al eens goedkope tikets uit zijn hoed  :jajaja: geen grap....  :thumb:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.