Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waar is het onveilig om te wonen.

Gestart door pieterbreugel, dinsdag 13 oktober 2015, 10:58:52

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

Citaat van: bananacreek op woensdag 14 oktober 2015, 13:51:13
Citaat van: Ifugao op woensdag 14 oktober 2015, 03:55:00
Mischien moet je onderscheid maken tussen "Veiligheid mbt moslim terreur/kidnapping" en "Veiligheid mbt diefstal/inbraak/overval etc."
Ik heb de indruk dat hoe verder je naar het noorden gaat, hoe veiliger het is. Baguio is veilig, 24/7 en overal, geen slechte buurten.
Als je meer van het strand en de warmte houdt is Pangasinan ook veilig te noemen.
Ik vind Cebu ook niet onveilig. Geen idee waar dat vandaan komt. Mischien als je in bepaalde buurten loopt s'nachts loop je meer kans op een ongename ontmoeting. Maar de kans op kidnapping is klein lijkt mij in Cebu. 

Misschien in Junquera street en omgeving dat je door de pooiers wordt lastig gevallen........... :lachen: :lachen:... :sexhq0: :sexhq0: :sexhq0: :sexhq0: :whip: :whip: :run: :run: :run: :run: :run:




Ik ben er begin dit jaar eens geweest en ik had daar een onveilig gevoel wat ik in de omgeving van Mango square nog niet ondervondeen heb.

solar

Citaat van: pieterbreugel op dinsdag 13 oktober 2015, 10:58:52
Hoi beste lezers

Na een tijdje te hebben rond getoerd in de Filipijnen,heb ik enkele mooie plaatsen gezien waar ik wel zou kunnen gaan wonen.
Op 25.10.2015 keer ik terug voor onbepaalde duur naar de Filipijnen om mijn zoek tocht verder te zetten.
Ik heb enkele mensen gesproken die me sterk afraden om naar Davao,Palawan, Cebu,Mindanao,Cagajan De Oro enz..te reizen.
Ik stell me de vraag wat blijft er dan nog over, ik ben de vorige reis in Bohol,dumaguete,panglo enz..ik heb me geen enkele maal
onveilig gevoeld.
Ik zou graag deze plaatsen een bezoek willen brengen tijdens mijn volgende reis.
Daarom deze vraag aan alle die daar reeds wonen,julie weten het beter dan wie ook.Wat is er van waar,of wil men hier een negatief beeld vormen van de filipijnen.
Alvast bedankt op voorhand

Grt
Ik woon in het rode gebied wat  ze in de ambassade aan geven als gevaarlijk en waar net een italiaan is gekidnapt.
Een toerist heeft nergens wat te vrezen gekidnapt doen ze hier op bestelling je moet wat hebben of er mee te koop lopen .
Of nog beter het uit lokken.
Een toerist is vandaag hier en morgen daar En is moeilijk te pijlen.Natuurlijk zijn er die 2 maanden op een plaats blijven en zo met geld lopen te strooien dat het eerst met een lokale aangelegenheid begint en later toch nog uitgeleverd worden.
Maar wees eens eerlijk hoeveel gewone (niet die zo nodig moeten laten zien wat ze hebben)buitenlanders worden er gekidnapt?
Er zijn te veel vooroordelen mee gepaard Mindenao zouden alleen maar moslims Niets is minder waar.
In Europa wonen er straks alleen mamaar moslims gevaarlijk toch?


Blauwvinger

Citaat van: solar op woensdag 14 oktober 2015, 16:53:59
Citaat van: pieterbreugel op dinsdag 13 oktober 2015, 10:58:52
Hoi beste lezers

Na een tijdje te hebben rond getoerd in de Filipijnen,heb ik enkele mooie plaatsen gezien waar ik wel zou kunnen gaan wonen.
Op 25.10.2015 keer ik terug voor onbepaalde duur naar de Filipijnen om mijn zoek tocht verder te zetten.
Ik heb enkele mensen gesproken die me sterk afraden om naar Davao,Palawan, Cebu,Mindanao,Cagajan De Oro enz..te reizen.
Ik stell me de vraag wat blijft er dan nog over, ik ben de vorige reis in Bohol,dumaguete,panglo enz..ik heb me geen enkele maal
onveilig gevoeld.
Ik zou graag deze plaatsen een bezoek willen brengen tijdens mijn volgende reis.
Daarom deze vraag aan alle die daar reeds wonen,julie weten het beter dan wie ook.Wat is er van waar,of wil men hier een negatief beeld vormen van de filipijnen.
Alvast bedankt op voorhand

Grt
Ik woon in het rode gebied wat  ze in de ambassade aan geven als gevaarlijk en waar net een italiaan is gekidnapt.
Een toerist heeft nergens wat te vrezen gekidnapt doen ze hier op bestelling je moet wat hebben of er mee te koop lopen .
Of nog beter het uit lokken.
Een toerist is vandaag hier en morgen daar En is moeilijk te pijlen.Natuurlijk zijn er die 2 maanden op een plaats blijven en zo met geld lopen te strooien dat het eerst met een lokale aangelegenheid begint en later toch nog uitgeleverd worden.
Maar wees eens eerlijk hoeveel gewone (niet die zo nodig moeten laten zien wat ze hebben)buitenlanders worden er gekidnapt?
Er zijn te veel vooroordelen mee gepaard Mindenao zouden alleen maar moslims Niets is minder waar.
In Europa wonen er straks alleen mamaar moslims gevaarlijk toch?

Inderdaad, over 20 jaar Emirates of Moslim Europa  :eu: met halve maan in rechter boven hoek  :jajaja:



pieterbreugel

Hoi zoals ik al vermelde ik heb verschillende locaties bezocht in de Filipijnen en heb op geen enkel moment een onveilig gevoel gehad.
Ik ben dan ook iemand die mij s'nachts niet op donkere steegjes begeef.
Er zijn mensen die het altijd beter weten, het is altijd van horen zeggen,ontvoeringen moorden en...
Volgende week vertrek ik richting Manila de zelfde day een vlucht naar Davao del sur daarna naar Cagayan de oro,
Verder  ik zie wel, er zijn zovele mooie plaatsen om te bezoeken.
En dit nog ik heb een tiket heen gekocht zodus ik kan rustig rondreizen en mijn tijd nemen om wat rond te kijken.
Alvast bedankt voor : hmmmmm zeer interessante foto's,als ik wat tijd over heb zal ik niet na laten om deze locaties  te bezoeken.

Thanks

yepyep

Citaat van: pieterbreugel op vrijdag 16 oktober 2015, 09:59:26
Hoi zoals ik al vermelde ik heb verschillende locaties bezocht in de Filipijnen en heb op geen enkel moment een onveilig gevoel gehad.
Ik ben dan ook iemand die mij s'nachts niet op donkere steegjes begeef.
Er zijn mensen die het altijd beter weten, het is altijd van horen zeggen,ontvoeringen moorden en...
Volgende week vertrek ik richting Manila de zelfde day een vlucht naar Davao del sur daarna naar Cagayan de oro,
Verder  ik zie wel, er zijn zovele mooie plaatsen om te bezoeken.
En dit nog ik heb een tiket heen gekocht zodus ik kan rustig rondreizen en mijn tijd nemen om wat rond te kijken.
Alvast bedankt voor : hmmmmm zeer interessante foto's,als ik wat tijd over heb zal ik niet na laten om deze locaties  te bezoeken.

Thanks

Het je ook een retour ticket? Daar kunnen ze namelijk nog weleens lastig over doen bij de immigratie.