Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waar is het onveilig om te wonen.

Gestart door pieterbreugel, dinsdag 13 oktober 2015, 10:58:52

Vorige topic - Volgende topic

pieterbreugel

Hoi beste lezers

Na een tijdje te hebben rond getoerd in de Filipijnen,heb ik enkele mooie plaatsen gezien waar ik wel zou kunnen gaan wonen.
Op 25.10.2015 keer ik terug voor onbepaalde duur naar de Filipijnen om mijn zoek tocht verder te zetten.
Ik heb enkele mensen gesproken die me sterk afraden om naar Davao,Palawan, Cebu,Mindanao,Cagajan De Oro enz..te reizen.
Ik stell me de vraag wat blijft er dan nog over, ik ben de vorige reis in Bohol,dumaguete,panglo enz..ik heb me geen enkele maal
onveilig gevoeld.
Ik zou graag deze plaatsen een bezoek willen brengen tijdens mijn volgende reis.
Daarom deze vraag aan alle die daar reeds wonen,julie weten het beter dan wie ook.Wat is er van waar,of wil men hier een negatief beeld vormen van de filipijnen.
Alvast bedankt op voorhand

Grt

Rich

Citaat van: pieterbreugel op dinsdag 13 oktober 2015, 10:58:52
Hoi beste lezers

Na een tijdje te hebben rond getoerd in de Filipijnen,heb ik enkele mooie plaatsen gezien waar ik wel zou kunnen gaan wonen.
Op 25.10.2015 keer ik terug voor onbepaalde duur naar de Filipijnen om mijn zoek tocht verder te zetten.
Ik heb enkele mensen gesproken die me sterk afraden om naar Davao,Palawan, Cebu,Mindanao,Cagajan De Oro enz..te reizen.
Ik stell me de vraag wat blijft er dan nog over, ik ben de vorige reis in Bohol,dumaguete,panglo enz..ik heb me geen enkele maal
onveilig gevoeld.
Ik zou graag deze plaatsen een bezoek willen brengen tijdens mijn volgende reis.
Daarom deze vraag aan alle die daar reeds wonen,julie weten het beter dan wie ook.Wat is er van waar,of wil men hier een negatief beeld vormen van de filipijnen.
Alvast bedankt op voorhand

Grt

Het zou interessant zijn als je wat meer verteld over de redenen waarom men je die plaatsen probeert af te raden.
Rich de Nederbelg.

peldoman

Dit zegt de Rijksoverheid, dus idd. nergens is het eigenlijk echt veilig.
Nu kan ik wel gaan zeggen dat ik in Davao woon en mij redelijk veilig voel hier, ja maar dat is de laatste tijd wel minder geworden.
Als ik hier met Duitsers (veel hier) spreek, zijn ze toch allemaal veel voorzichtiger geworden, ikzelf ook.
Het is een keuze denk ik die je zelf moet maken.





bananacreek

Cebu is helemaal niet onveilig.........dat zijn dan de mensen die het allemaal beter weten na twee weken op vakantie te zijn geweest?..... :lachen: :lachen: :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Ik loop liever in Cebu city na middernacht dan in Amsterdam (al ben ik daar 15 jaar niet meer geweest)............ :lachen: :lachen: :jajaja:





Talisay Lechon






"Yes, indeed... I can be very dangerous when you foreigners are drunk"..... :dollareyes: :dollareyes: :dollareyes:... :run: :run: :run: :run:





:offtopic: :offtopic: :offtopic: :ontopic: :ontopic: :benweg: :benweg: :benweg: :benweg: :run: :run: :run: :run:

bananacreek

Citaat van: peldoman op dinsdag 13 oktober 2015, 13:28:29
Dit zegt de Rijksoverheid, dus idd. nergens is het eigenlijk echt veilig.
Nu kan ik wel gaan zeggen dat ik in Davao woon en mij redelijk veilig voel hier, ja maar dat is de laatste tijd wel minder geworden.
Als ik hier met Duitsers (veel hier) spreek, zijn ze toch allemaal veel voorzichtiger geworden, ikzelf ook.
Het is een keuze denk ik die je zelf moet maken.






De  :nederlandsevlag: Rijksoverheid?......die gabbers zijn hier nog nooit geweest waarschijnlijk en Googlen maar wat aan..... :lachen: :lachen:



"Verdulleme...daar moet ik ook heen...gevaarlijk of niet van de gevaarlijken".... :happy: :happy: :happy: :benweg: :benweg:



"Loesje?...(secretaresse)....Zoek me een dure vlucht naar Cebu city.....ik moet even iets rechtzetten daar".......... :jajaja: :jajaja: :happy: :happy: :happy:....iets rechtzetten?........... :denk: :denk: :denk: :weetikniet: :weetikniet:

Rich

Citaat van: peldoman op dinsdag 13 oktober 2015, 13:28:29
Dit zegt de Rijksoverheid, dus idd. nergens is het eigenlijk echt veilig.
Nu kan ik wel gaan zeggen dat ik in Davao woon en mij redelijk veilig voel hier, ja maar dat is de laatste tijd wel minder geworden.
Als ik hier met Duitsers (veel hier) spreek, zijn ze toch allemaal veel voorzichtiger geworden, ikzelf ook.
Het is een keuze denk ik die je zelf moet maken.






De rijksoverheid heeft het enkel over Zuidwest Mindanao en de Sulu eilandengroep en dat weten de meeste mensen ondertussen wel.

De rest hangt ook grotendeels van jezelf af. Nee ik ga niet om middernacht in het centrum van bijvoorbeeld Cebu rondlopen want dan zoek je het zelf. Masbate wordt ook niet genoemd op de site van Rijksoverheid, maar het wordt daar sterk afgeraden om alleen het binnenland in te trekken.
Rich de Nederbelg.

josv

Citaat van: peldoman op dinsdag 13 oktober 2015, 13:28:29
Dit zegt de Rijksoverheid, dus idd. nergens is het eigenlijk echt veilig.
Nu kan ik wel gaan zeggen dat ik in Davao woon en mij redelijk veilig voel hier, ja maar dat is de laatste tijd wel minder geworden.
Als ik hier met Duitsers (veel hier) spreek, zijn ze toch allemaal veel voorzichtiger geworden, ikzelf ook.
Het is een keuze denk ik die je zelf moet maken.






En ik woon in datzelfde Davao en heb dat gevoel dus niet, maar ik spreek dan ook in principe niet met Duitsers  :lachen: :lachen: :lachen:

Mijn mening : prima stad, maar blijf uit bepaalde buurten als het donker is.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ronny55

Citaat van: pieterbreugel op dinsdag 13 oktober 2015, 10:58:52
Hoi beste lezers

Na een tijdje te hebben rond getoerd in de Filipijnen,heb ik enkele mooie plaatsen gezien waar ik wel zou kunnen gaan wonen.
Op 25.10.2015 keer ik terug voor onbepaalde duur naar de Filipijnen om mijn zoek tocht verder te zetten.
Ik heb enkele mensen gesproken die me sterk afraden om naar Davao,Palawan, Cebu,Mindanao,Cagajan De Oro enz..te reizen.
Ik stell me de vraag wat blijft er dan nog over, ik ben de vorige reis in Bohol,dumaguete,panglo enz..ik heb me geen enkele maal
onveilig gevoeld.
Ik zou graag deze plaatsen een bezoek willen brengen tijdens mijn volgende reis.
Daarom deze vraag aan alle die daar reeds wonen,julie weten het beter dan wie ook.Wat is er van waar,of wil men hier een negatief beeld vormen van de filipijnen.
Alvast bedankt op voorhand

Grt

Waar is het nu nog 100% veilig? Denk nergens  :neeneenee: , ik ga van mijn eigen ervaring uit, woon nu 8 jaar in Mindanao, CDO, nog geen noemenswaardige problemen gehad, maar ik klop tegelijk wel even af, dat het moge duren. Wel vind ik dat er in Cdo nog respect is voor de buitenlanders, waarschijnlijk omdat er hier niet zoveel zijn. Ben zowat in de meeste grote steden in de  :smiley-philippines: geweest, maar moest ik verhuizen zou echt niet weten waarheen. Voor mij is CDO precies waar ik me goed voel. De stad bruist dag en nacht, er is altijd leven, 24/24 7 op 7 . Geen absurde regels zoals in bv Davao. een burgemeester die over de stad heerst alsof hij God de almachtige isAlgemeen rookverbod, absurde snelheidsbeperkingen....Uiteraard, voel je je daar goed mee, voor mij niet gelaten, maar niet mijn ding.  Heb nog vele vrienden in Davao, maar een bezoek zoals vroeger 3 a 4 maal per jaar zit er niet meer in. Ben nog maar 2x in Dumaguette geweest , daar wordt je als buitenlander precies als een melkkoe aanzien...alles wordt duurder van de moment ze je neus zien.  :lachen: :lachen: . Maar ok , heeft allemaal niet veel met veiligheid te maken. Ben wel van mening dat het veilig is waar je je veilig voelt  :weetikniet: Voor de een is dat Manila, Cebu, Davao of noem maar op , voor mij is dat CDO. Echt onveilig heb ik me nog nergens in de  :smiley-philippines: gevoeld, maar ja , je moet het lot ook niet gaan uitdagen .
BTW, Als je van plan bent Cdo te bezoeken wil ik je hier wel opvangen... Geen probleem.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

opinie

Citaat van: josv op dinsdag 13 oktober 2015, 14:32:05
maar blijf uit bepaalde buurten als het donker is.

Dat geldt overal. Het is even aanvoelen met het gezonde verstand.

Kijk ook uit met buitenlanders, je vertrouwt in eigen land toch ook niet iedereen!

Nepal police reveal Dutch signature betrayed French killer


[embed=640,525]<iframe width="640" height="525" src="https://www.youtube-nocookie.com/embed/DNAwf-MmrAA?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/embed]
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

peldoman

Ja, en daarom denk ik dat iedereen het beste dit voor zichzelf kan uitmaken.
Ik weet wel dat ik er wat anders over ben gaan nadenken, 2 dagen weg uit Samal
en ze kidnappen er 3.
Ik weet ook niet of die gasten een specifieke voorkeur hebben, alleen de rijken of
dat het ze geen re.t uitmaakt?

Dus naar de Hotlegs gaan wat ik enkele weken geleden gedaan heb, zie ik mijzelf niet meer doen. :lachen:
Nachts om 3 uur baluts verkopen op de San Pedro street lichtelijk aangeschoten ook maar niet meer. :biggrinn: