Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Generator lawaai.

Gestart door peldoman, zondag 15 november 2015, 05:26:06

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Ben niet technisch dus misschien komt mijn vraag dom over.
Heb 3 maand geleden een generator gekocht, 3500Watt voldoende
om mijn koelkast , laptop en airco te laten werken.
Heb het ding al verschillende malen gebruik werkt prima, alleen het lawaai.

Mijn vraag; ik zat te denken of het mogelijk is, of het kan, om een soort uitlaat
aan die (rubberen) uitlaat vast te maken?
Zou dat kunnen en zou dat het lawaai reduceren?



louis

Ben die vraag eerder tegen gekomen ergens op dit forum: iemand had een platform op een paar aoto banden , zodat die niet meer op de grond staat, en daarna diegenerator in een (geluid vrije ) kast zetten . Zal wel schillen denk ik.

klootzakken (voorheen Jens)

ja dat kabaal is een groot probleem en je kunt er na genoeg niets aan doen , hooguit voor de helft minderen .

ik heb ook zo,n ding gekocht voor een jaar of 10 geleden , een Honda 1 cilinder motor met een generator los van elkaar . ze hebben voor mij ter plekke
in de winkel een frame gemaakt [gelast] van hoekijzer dubbele V snaren er op en het ding loopt als een tierelier .

ik heb hem toen ge installeert op een betonvloer en het ding stampte alle kanten uit en maakte een hels kabaal , ik heb toen een band van een vrachtwagen in het rond door de midden laten snijden en die er onder gedaan , het stampen was weg en de motor liep mooi rustig . het lawaai werd met zo,n 30 % minder maar nog steeds niet om uit te houden . op de motor zat een uitlaat een langwerpig rond potje met 2 moeren bevestigt zonder demper bevestigt . ik heb dat ding er af gehaald ben naar de zelfde winkel gegaan en heb er een uitlaat van een bromfiets aan laten lassen . naar terug montage op de motor was het geluid weer met de helft minder geworden maar wederom niet voldoende gereduceerd . omdat wij daar op een eiland wonen en er nachts geen stroom aanwezig was gebruikten we de generator dus nachts voor de airco , wel ik weet nu nog niet wat erger was , de hitte of het lawaai. ik kreeg geen oog dicht wat een ellende.
ten einde raad heb ik toen een klein stenen gebouw laten plaatsen met een dikke deur er voor , het lawaai was weer met de helft minder geworden en was toen enigszins uit te houden. maar was nog verre van goed. na verloop van tijd knapte de uitlaat er weer af en begon het lawaai weer op te spelen .
maar goed de buren durfden niet te klagen en ik heb het maar zo gelaten  :lachen:.
het valt niet mee om zo,n ding geruisloos te krijgen . en pas op met de koeling van zo iets , lucht gekoeld kan niet in een kast .


toch hebben we veel plezier van het ding.

het beste is dan ook om een fluister stille generator aan te schaften.              
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

josv

Citaat van: peldoman op zondag 15 november 2015, 05:26:06
Ben niet technisch dus misschien komt mijn vraag dom over.
Heb 3 maand geleden een generator gekocht, 3500Watt voldoende
om mijn koelkast , laptop en airco te laten werken.
Heb het ding al verschillende malen gebruik werkt prima, alleen het lawaai.

Mijn vraag; ik zat te denken of het mogelijk is, of het kan, om een soort uitlaat
aan die (rubberen) uitlaat vast te maken?
Zou dat kunnen en zou dat het lawaai reduceren?




Bij mijn wete woon je in Davao City. Heb je zo'n last van brownouts dan ? ?
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

peldoman

Citaat van: josv op zondag 15 november 2015, 17:10:07
Citaat van: peldoman op zondag 15 november 2015, 05:26:06
Ben niet technisch dus misschien komt mijn vraag dom over.
Heb 3 maand geleden een generator gekocht, 3500Watt voldoende
om mijn koelkast , laptop en airco te laten werken.
Heb het ding al verschillende malen gebruik werkt prima, alleen het lawaai.

Mijn vraag; ik zat te denken of het mogelijk is, of het kan, om een soort uitlaat
aan die (rubberen) uitlaat vast te maken?
Zou dat kunnen en zou dat het lawaai reduceren?




Bij mijn wete woon je in Davao City. Heb je zo'n last van brownouts dan ? ?
Afgelopen 2 weken 4 keer, we kregen bericht dat het tot maart volgend jaar zal toenemen.
Heeft iets met het water voorraad te maken hoorde ik, je krijgt trouwens een seintje he, 2 keer
stroom aan en uit betekend langer dan een uur, 3 keer nog langer of onbekend.

innka3

nou dan de buidel open en een goed geisoleerde gen kopen(ook uit china verkrijgbaar)wel eerst laten lopen zonder oorkleppen op :atyourservice:

Quezonboy

In Canada en Swaziland zag ik dat ze ook tractorbanden gebruiken voor het dempen van de generator, deze moeten (bijna) nieuw zijn zeker niet versleten.

Adik

Geen idee wat het moet kosten maar geen problemen met geluidoverlast?  :weetikniet:

http://www.teslamotors.com/powerwall