Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Welkom in Davao ??

Gestart door Ronny55, vrijdag 27 november 2015, 11:05:43

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Een zakenman, vriend van ons , moet op regelmatige basis naar Davao , zo ook vrijdag jl . Zaterdag ochtend hervat hij de terugweg naar CDO aan. Even buiten het centrum op de highway wordt hij geflitst aan 60 km/h waar maar 40 is toegelaten om 4 uur 's morgens. Geen discutie, uiteraard. wet is wet ,dag en nacht. Een boete van 1070 peso , zijn rijbewijs wordt ingehouden, dat kan hij terugkrijgen zodra hij de boete bij LTO in Davao betaald. Hij belt een vriend uit zijn bed om hem te komen halen en keert terug naar Davao om er maandagmorgen eerste uur zijn boete te gaan betalen bij LTO en zijn rijbewijs te recupereren......Het plan was mooi maar de uitvoering liep wel een beetje anders, bij LTO krijgt hij te horen dat hij pas woensdag zijn boete kan betalen en zijn rijbewijs kan recupereren  :confused2: , een nieuwe "wet, enkel in Davao"? heb hier (CDO) ook al een boete gehad, 's anderendaags gaan betalen, rijbewijs terug en niks aan de hand  . Mooie boel is dat , als je van buiten de stad bent hangt je minsten 3 dagen in Davao vast . Daar waar ik vroeger 2-3 x per jaar eens vrienden in Davao ging bezoeken , zullen ze me nu toch zonder grondige reden niet meer zien.  :weetikniet: 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

LMBen

Ten eerste nooit je rijbewijs afgeven aan de lto.wettelijk mag alleen de politie het innemen bij een ongeval met letsel.
Ik heb het al ergens gepost en had het altijd in mijn telefoon.
Nu ik niet meer daar woon ben ik het kwijt geraakt ( gedeleted).
Laat ze maar drammen gewoon eerst politie laten komen.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

josv

 :lachen: :lachen: :lachen: Die boertjes van buuten denken al gauw dat de wat bredere straten in Davao een "highway" is.

Aanvullende tip : meteen gaan zeuren om een "callibration-certificate" van dat apparaat. Hebben ze niet  :happy2: Zo ben ik er een paar weken geleden onderuit gekomen  :happy:

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

peldoman

Heeft er wel niet direct mee te maken maar ik heb 3 dagen geleden
ook bij LTO een ernstige aanvaring gehad.
Rijbewijs kan je nu pas krijgen als je meer dan 1 jaar woonachtig bent in Davao.
New policy Sir.
Heb het 3 weken geleden aangevraagd, betaald, en nu , kom over 2 maand maar terug.
Geld ook niet terug, 3 maal taxi naar LTO is 6 maal P190  .

Hoogste baas te spreken gevraagd, weer dom gelul, en toen verloor ik de controle over mijzelf.
Nooit eerder gebeurd.
Denk nu achteraf dat ik mazzel heb  dat ik niet vast zit.
Ja, het is de  :smiley-philippines: he, aldoende leert men.



opinie

Citaat van: peldoman op vrijdag 27 november 2015, 13:42:15
Heeft er wel niet direct mee te maken maar ik heb 3 dagen geleden
ook bij LTO een ernstige aanvaring gehad.
...
Hoogste baas te spreken gevraagd, weer dom gelul, en toen verloor ik de controle over mijzelf.

:evil: Ik had dat al eerder verwacht. LTO is het internet niet!

Even serieus, bij zulke dingen zorgen dat je heel ontspannen aankomt. Diep ademhalen, rustig, correct en beleefd maar standvastig reageren.
JIJ bent nu de zeurende buitenlander.

Hier geldt: "Kalmte kan u redden"
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Ronny55

Citaat van: LMBen op vrijdag 27 november 2015, 11:26:52
Ten eerste nooit je rijbewijs afgeven aan de lto.wettelijk mag alleen de politie het innemen bij een ongeval met letsel.
Ik heb het al ergens gepost en had het altijd in mijn telefoon.
Nu ik niet meer daar woon ben ik het kwijt geraakt ( gedeleted).
Laat ze maar drammen gewoon eerst politie laten komen.

LTO en politie kunnen het rijbewijs inhouden , enkel RTA kan dat niet.

Citaat van: josv op vrijdag 27 november 2015, 12:16:13
:lachen: :lachen: :lachen: Die boertjes van buuten denken al gauw dat de wat bredere straten in Davao een "highway" is.

Aanvullende tip : meteen gaan zeuren om een "callibration-certificate" van dat apparaat. Hebben ze niet  :happy2: Zo ben ik er een paar weken geleden onderuit gekomen  :happy:

We weten dat je een  :nederlandsevlag: zijt, je hoefde dat echt niet te accentueren ."Als je bij de hond slaapt krijg je zijn luizen" ...dat klopt precies , Je hebt al dezelfde opschepperige praat als ....je weet wel  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

peldoman

Citaat van: opinie op vrijdag 27 november 2015, 15:32:09
Citaat van: peldoman op vrijdag 27 november 2015, 13:42:15
Heeft er wel niet direct mee te maken maar ik heb 3 dagen geleden
ook bij LTO een ernstige aanvaring gehad.
...
Hoogste baas te spreken gevraagd, weer dom gelul, en toen verloor ik de controle over mijzelf.

:evil: Ik had dat al eerder verwacht. LTO is het internet niet!

Even serieus, bij zulke dingen zorgen dat je heel ontspannen aankomt. Diep ademhalen, rustig, correct en beleefd maar standvastig reageren.
JIJ bent nu de zeurende buitenlander.

Hier geldt: "Kalmte kan u redden"
Ja, maar het gaat om geld, en dat heb ik helaas nog steeds niet teveel.
En principes zijn principes voor mij, je gaat uiteindelijk in de veronderstelling je rijbewijs op te halen, en
dan dit.
Maar goed, je weet dat je toch verliest dus waarom je druk maken, niet altijd makkelijk.

Luke

Citaat van: peldoman op vrijdag 27 november 2015, 13:42:15
Heeft er wel niet direct mee te maken maar ik heb 3 dagen geleden
ook bij LTO een ernstige aanvaring gehad.
Rijbewijs kan je nu pas krijgen als je meer dan 1 jaar woonachtig bent in Davao.
New policy Sir.
Heb het 3 weken geleden aangevraagd, betaald, en nu , kom over 2 maand maar terug.
Geld ook niet terug, 3 maal taxi naar LTO is 6 maal P190  .

Hoogste baas te spreken gevraagd, weer dom gelul, en toen verloor ik de controle over mijzelf.
Nooit eerder gebeurd.
Denk nu achteraf dat ik mazzel heb  dat ik niet vast zit.
Ja, het is de  :smiley-philippines: he, aldoende leert men.




Je kan ook naar een ander LTO office gaan buiten Davao

josv

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 27 november 2015, 16:02:41

We weten dat je een  :nederlandsevlag: zijt, je hoefde dat echt niet te accentueren ."Als je bij de hond slaapt krijg je zijn luizen" ...dat klopt precies , Je hebt al dezelfde opschepperige praat als ....je weet wel  :lachen: :lachen:

Nope, zeg het maar........ :ikkeniebegrijp: :weetikniet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....