Visum halen in filipijnse ambasade brussel

Gestart door Ronn, maandag 14 december 2015, 18:49:09

Vorige topic - Volgende topic

Ronn

Graag had ik hier mijn ervaringen gedeeld in verband met mijn visa aanvraag jongsleden,zoals als vorig jaar melde ik me aan met de nodige documenten
doch kreeg daar een koude douche,nl nieuwe consul blijkbaar,dus nieuwe regels(typisch filipijns)ik moest nu extra een uitnodigingsbrief bijvoegen alsook een bankuittreksel met het saldo erop van mijn rekeningen(waar dat goed voor is weet ik niet)dus zo gezegd zo gedaan,weer huiswaarts en 2 dagen later terug richting brussel,groot was mijn verbazing dat volgens een andere vrouw aan de balie  er nog iets ontbrak,nl  een kopij van de ID kaart van mijn vriendin,toen ik stelde dat men mij dat ook de eerste keer kon melden bekeek men mij of ik een moeilijk mens bleek te zijn.begrijpe wie kan.ze zijn daar goed bezig in de ambasade is mijn mening.ik hoop dat mijn ervaring mensen kan helpen in de toekomst, zodat ze ook niet zoals ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt,  de groeten aan iedereen op dit forum.

jiggy

Ik weet niet over welk soort gisum je het hebt, maar ik stelde de jongste weken vast dat de Filippijnse ambasade (Consulaat in Deurne) nu inderdaad strengere regels hanteren :
In mijn geval : een visum van + 30 dagen om mijn vriendin te bezoeken.

Wijzigingen t.o.v. Vorig jaar :

- aanvragen op zaterdag, ophalen de volgende zaterdag

- uitnodigingsbrief van mijn vriendin (mocht met eenvoudig mailtje)

- bewijzen van inkomsten van mijzelf


Toen ik dit vroeg aan de heer A.  Guansing, de ereconsul (op het adres van dhr. P. van Bogaert) verklaarde deze dat dat in feite reeds geruime tijd de voorwaarden waren , doch dat het consulaat door de ambassade recent werd
verzocht om deze regels ook effectief toe te passen.

Van een kopij van de ID van mijn vriendin werd geen geeag gemaakt.

Samengevat, grootste "wijziging" : men moet 2 x naar het consulaat of ambassade.
Stel het dus niet uit tot de laatste (zater)dag vóór je vertrek !!

pierrevanwies


@ ronn       ik zou gewoon gezegd hebben dat je de canlaon of de mayon eens wou gaan bezoeken en geen vriendin hebt dan was er geen reden om een

uitnodiging of een  copij van de ID van je vriendin mee te brengen.  [wat een lol allewijl]..... [doen ze daar nu ook al moeilijk,wegblijven daar   :biggrinn:  ]

  trouwens je kan de    :smiley-philippines:  ook binnen zonder visum .....enz enz   :thumb:

Pinocchio

Citaat van: pierrevanwies&segers op maandag 14 december 2015, 23:51:15
  trouwens je kan de    :smiley-philippines:  ook binnen zonder visum .....enz enz   :thumb:

Zonder visum krijg je een 30 dagen visum bij aankomst en als je langer blijft dan 30 dagen moet je in de Filippijnen naar immigratie en dat is meestal ook geen prettige ervaring.

Ronn

Het was gewoon een visum voor meer dan 30 dagen,wat me vooral stoorde is dat men zomaar de regels aanpast zonder ergens informatie hierover te geven.en wat meer is,  ze zijn daar onbekwaam  in brussel,die ladies achter de balie geven steeds andere informatie,volgens de eerste enkel uitnodigingsbrief en bankstatement extra,ga je daar 2 dagen later terug,ach nee sir no oké  extra copy van ID card fiancéé.hopeloos geval daar in brussel.ik hoop daar niet teveel te moeten gaan,filipinos en filipinas ze hebben nog veel te leren vrees ik.de reden van mijn schrijven was iedereen attent te maken betreffende de wijzigingen,een verwittigd man is er twee waard.

Rich

Citaat van: Pinocchio op dinsdag 15 december 2015, 00:58:55
Citaat van: pierrevanwies&segers op maandag 14 december 2015, 23:51:15
 trouwens je kan de    :smiley-philippines:  ook binnen zonder visum .....enz enz   :thumb:

Zonder visum krijg je een 30 dagen visum bij aankomst en als je langer blijft dan 30 dagen moet je in de Filippijnen naar immigratie en dat is meestal ook geen prettige ervaring.
Citaat van: jiggy op maandag 14 december 2015, 23:06:40
Ik weet niet over welk soort gisum je het hebt, maar ik stelde de jongste weken vast dat de Filippijnse ambasade (Consulaat in Deurne) nu inderdaad strengere regels hanteren :
In mijn geval : een visum van + 30 dagen om mijn vriendin te bezoeken.

Wijzigingen t.o.v. Vorig jaar :

- aanvragen op zaterdag, ophalen de volgende zaterdag

- uitnodigingsbrief van mijn vriendin (mocht met eenvoudig mailtje)

- bewijzen van inkomsten van mijzelf


Toen ik dit vroeg aan de heer A.  Guansing, de ereconsul (op het adres van dhr. P. van Bogaert) verklaarde deze dat dat in feite reeds geruime tijd de voorwaarden waren , doch dat het consulaat door de ambassade recent werd
verzocht om deze regels ook effectief toe te passen.

Van een kopij van de ID van mijn vriendin werd geen geeag gemaakt.

Samengevat, grootste "wijziging" : men moet 2 x naar het consulaat of ambassade.
Stel het dus niet uit tot de laatste (zater)dag vóór je vertrek !!

Als ik goed gekeken heb staan die  wijzigingen die ik hier lees  helemaal niet vermeld op de website van de  :smiley-philippines: ambassade in Brussel  :ikkeniebegrijp:
Ja zo kunnen ze je wel van het kastje naar de muur sturen.

Sinds wanneer is dat Jiggy en Ron?

http://www.philembassy.be/index.php?option=com_content&view=article&id=298&Itemid=170#guidelines
Rich de Nederbelg.

wolfmo

beste verleden jaar naar filipijnen gekomen met visum van 3 maanden via peter uit antwerpen en dit ging dan ook in één dag aanvragen en ophalen de zaterdag morgen,nu wilde ik terug naar filipijnen komen in november en was zoals je zegt aanvragen op zaterdag en de zaterdag nadien ophalen en ze zeiden me ook dat ernu meer komt bij kijken,ik ben gewoon zonder visum naar filipijnen gekomen maar met retour ticket binnen één maand,maar ik verblijf hier ook langer,dus ben gewoon naar imigratie geweest in Cebu en visum aangevraagd en de eerste maal geven ze deze voor één maand en daarna kan je verlengen met 2 maand iedere keer

Digos

Lijkt me allemaal heel frappant die verhalen nu.

Ik heb nog niks nagetrokken, maar zou niet verwonderd zijn dat ze de regels voor een visum hebben veranderd, wat het voordeel ervan is  :weetikniet: lijkt me raar, maar ja de phils!

Menig keer visum aangevraagd via Deurne en (consul) nooit geen probleem....werd direct uitgeschreven.

Ja misschien andere regels ok, maar als je nu de phils gewoon wilt bezoeken als gewone toerist zoals  pierrevanwies&segers al aangeeft?

En dan nog, ik ga regelmatig naar de phils naar de familie alleen...zonder de vrouw voor een maand. Ik vroeg dan elke keer een visum aan in Deurne. De laatste keer (september 2015) vertelde me die consul dat ik geen visum nodig had omdat men BB stamp nog geldig was, maar ik wou het risico niet nemen......hij had blijkbaar toen gelijk......maar heeft toch terplaatse direct een visum in men paspoort gezet en ik betaald (voor niks feitelijk).

Wat ik me nu afvraag is .....wat als ik volgend jaar alleen naar de phils wil gaan naar de familie?

Heb ik dan ook een uitnodigingsbrief nodig en een heel ruime kijk van hen op je bankrekening en etc.....

Ja klinkt stupid.....maar het heeft blijkbaar ook Belgie bereikt   :moord:







LIVE ONCE - LIVE IT

jiggy

Citaat van: Rich op dinsdag 15 december 2015, 09:36:20
Citaat van: Pinocchio op dinsdag 15 december 2015, 00:58:55
Citaat van: pierrevanwies&segers op maandag 14 december 2015, 23:51:15
 trouwens je kan de    :smiley-philippines:  ook binnen zonder visum .....enz enz   :thumb:

Zonder visum krijg je een 30 dagen visum bij aankomst en als je langer blijft dan 30 dagen moet je in de Filippijnen naar immigratie en dat is meestal ook geen prettige ervaring.
Citaat van: jiggy op maandag 14 december 2015, 23:06:40
Ik weet niet over welk soort gisum je het hebt, maar ik stelde de jongste weken vast dat de Filippijnse ambasade (Consulaat in Deurne) nu inderdaad strengere regels hanteren :
In mijn geval : een visum van + 30 dagen om mijn vriendin te bezoeken.

Wijzigingen t.o.v. Vorig jaar :

- aanvragen op zaterdag, ophalen de volgende zaterdag

- uitnodigingsbrief van mijn vriendin (mocht met eenvoudig mailtje)

- bewijzen van inkomsten van mijzelf


Toen ik dit vroeg aan de heer A.  Guansing, de ereconsul (op het adres van dhr. P. van Bogaert) verklaarde deze dat dat in feite reeds geruime tijd de voorwaarden waren , doch dat het consulaat door de ambassade recent werd
verzocht om deze regels ook effectief toe te passen.

Van een kopij van de ID van mijn vriendin werd geen geeag gemaakt.

Samengevat, grootste "wijziging" : men moet 2 x naar het consulaat of ambassade.
Stel het dus niet uit tot de laatste (zater)dag vóór je vertrek !!

Als ik goed gekeken heb staan die  wijzigingen die ik hier lees  helemaal niet vermeld op de website van de  :smiley-philippines: ambassade in Brussel  :ikkeniebegrijp:
Ja zo kunnen ze je wel van het kastje naar de muur sturen.

Sinds wanneer is dat Jiggy en Ron?

http://www.philembassy.be/index.php?option=com_content&view=article&id=298&Itemid=170#guidelines

Ik kan enkel het verschil constateren tussen mijn visumaanvraag van deze maand en deze van december 2014, dus exact 1 jaar geleden.

Op de website van de Filippijnse ambassade lees ik dit :

The following are the minimum requirements for applying a temporary visitor's visa:

Passport/Travel Document Valid for at least six (6) months beyond the intended period of stay in the Philippines;
Duly Accomplished Visa application forms;
Passport Photos (2 pieces);
Proof of bona fide status as tourist or businessman;
Confirmed tickets for return or onward journey to the next port of destination; and
Payment of Visa Fees

Wellicht passen de voorwaarden die ik nu kreeg opgelegd daarin : bewijs van inkomsten als zelfstandige en een "uitnodigingsbrief" van mijn vriendin.
Op mijn vraag of dit nieuwe regels waren, kreeg ik te horen dat deze al langer bestonden, maar dat het Consulaat door de ambassade erop was geduid deze ook effectief toe te passen.

Ronn

@ jiggy
het klopt,ook vorig jaar had ik geen problemen bij aanvraag visum,maar blijkbaar zijn de strengere regels nu voor iedereen van toepassing.
ik kan enkel spreken over brussel natuurlijk.maar ik heb mijn doel bereikt,nl mijn ervaringen delen,en  iedereen attent  maken van de gewijzigde situatie.  groeten