Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visumdocumenten

Gestart door Ronn, woensdag 6 januari 2016, 16:26:11

Vorige topic - Volgende topic

Ronn

Hallo,

Alvast aan iedereen mijn beste wensen voor 2016,en bedankt aan iedereen die hier bijdragen aan dit forum levert,ik zou zeggen ga zo door.
nu mijn concrete vraag,ik vertrek half januari voor 7 weken naar mindanao en ga ook samen met mijn vriendin onze visumdocumenten indienen,ik ga  een paar kaarsen laten branden op de goede afloop.graag zou ik weten hoe ik nadien mijn originele documenten terugkrijg,zitten een paar akten tussen en kan me niet permitteren om ze kwijt te raken.waar moet ik op letten?graag jullie advies.
alvast bedankt en tot hoors.   groeten Ronny

Marin

Waar ga je ze indienen, bij de IND voor MVV-aanvraag? Dan volstaan goede kopieƫn en houd je de originelen zelf.

Ronn

Ik ga deze documenten indienen op de belgische ambasade in manila,dit ivm visumaanvraag BelgiƩ voor mijn vriendin.dit dienen 1 maal originele documenten te zijn en 2 copijen.nu weet ik niet hoe de ambasade die terug bezorgd,en ik had dit graag vooraf vernomen ,vandaar mijn vraag hier,groeten.

joost



Hallo.
Ik heb , toen ik met de papieren van mijn vrouw bezig was , gewoon met de Nederlandse ambassade telefonisch contact opgenomen. Daar mijn vragen gesteld en ik was van alles op de hoogte. Dit zou jij dus ook kunnen doen.

Groeten.
Joost.

Ronn

Goed idee joost,ga ik proberen te doen,zien of ze in de belgische ambasade mij hierover willen informeren,ik hou jullie op de hoogte

Marius

Ik heb best een dringende vraag...

mijn verloofde heeft een afspraak gepland bij de DFA, om papieren te overleggen voor de paspoort aanvraag.
Nu word er gevraagd naar de reden van paspoort aanvraag.
Hoezo is dit? Zijn er verschillen in de paspoorten?
Is het moeilijker om een paspoort te krijgen voor een bepaalde reden?

Nu hebben we Migratie aangegeven als reden. Omdat het uiteindelijk wel de bedoeling is dat ze hierheen komt.  Maar was TRAVEL misschien beter geweest?
Maar dan gaan ze misschien allerlei lastige vragen stellen waar ze geen antwoord op heeft?

Iemand advies?

Ronn

Hallo marius Jr
Wat mijn ervaring betreft stellen ze geen moeilijke vragen bij DFA enkel in ambasade
Ik ging er om documenten te laten voorzien van red ribbon dit is nodig voordat ze de documenten erkennen.en dat is de reden van hun vraag denk ik,ze weten graag voor welk soort visum dat deze documenten dienen.mocht u meer informatie wensen kan ik dit wel vragen aan mijn asawa  groeten ronny

Marius

hm..  ok dan.  Stelt me wel beetje gerust.

Maar mijn verloofde gaat alleen voor paspoort, niet meer, niet minder. Dus vandaar dat ik me afvroeg waarom ze de reden willen weten...  is er verschil in paspoort.. zijn de vragen anders.. zijn de eisen anders...  Vandaar, lol.