Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Welke bank is het beste?

Gestart door Marius, zondag 21 februari 2016, 20:16:39

Vorige topic - Volgende topic

Marius


jiggy

Marius...
Zoals ik eerder schreef is het hebben van een bankrekening bij het aanvragen van een "friend's visit visa" een middel waardoor de instanties ( in combinatie met de meest recente loonstrookjes, kunnen zien of uw vriendin op regelmatige basis loon gestort krijgt.
(Bewijs van werk = aantonen van terugkeergarantie)
Dit staat TOTAAL LOS van wat forumlid Luke zei dat een door de garant ondertekende "tenlasteneming" voldoende is en er dus geen bankrekening nodig is. Zijn bewering klopt dus niet...

Anderzijds wil ik ook opmerken dat de bankuittreksels ook voor diezelfde instanties, betrokken bij de visumaanvraag zullen aantonen dat jij haar geld overmaakt en zij dus al dan niet gedeeltelijk van jou "economisch afhankelijk" is, waardoor net aan de verankering met haar land en de terugkeergarantie kan getwijfeld worden.

Dit laatste geef ik mee ter overweging... los van welke bank jullie de beste/goedkoopste service kan bieden...

Marius

thanks...

Hoe dan ook... op de conventionele manier zal ik haar sowieso hier niet kunnen krijgen. Ik zit in de bijstand. Ik moet al hard sparen om de Belgie-route te kunnen doen.
En dan zal ze waarschijnlijk hier wel komen dmv een reisbureau, weekje all-in ofzo. Die stellen geen lastige vragen en regelen alle papieren. (toch?)

Anyway...   Ik heb de link gevolgd van de vorige mail, en de belangrijkste reden waarom ik haar een bankrekening wil laten nemen (zodat ik met Paypal geld kan overmaken) is waarschijnlijk ook alweer ge-elimineerd.  Want...  om van Paypal naar bank over te maken schijnt ook al een fee op te zitten van 200p ??  (is Nederland is dit gratis).

Tsja...  200p...  Dat ben ik nu ook al kwijt aan Worldremit.
Zal me er maar bij neer moeten leggen dat dit zo beetje de goedkoopste manier is dan.
Vind ik jammer..  want het liefst betaal ik per week ofzo.. ipv per maand.  Want 9 van de 10 keer is het geld binnen een paar dagen weer op...

pierrevanwies

 heb je eerste post op dit topic nog eens nagelezen en dacht dat het probleem ging om een rekening te openen door uw geliefde.

  Ik begrijp niet goed wat er allemaal misloopt volgens uw vriendin   :ikkeniebegrijp:  om een simpele rekening te openen   :weetikniet:  .

ikzelf stuurde mijn working student naar BPI met 10,000 in haar wallet voor de opening van een account met atm cart,ze bracht haar school ID

en haar birth certificate mee naar de bank en een half uurtje later was alles in orde.

  opmerking:  zij was toen ongeveer 16 jaar ...... ze starte toen met een jumpstart kaart van BPI en zij alleen fikste dat, geen andere personen

  moesten borg of eender wat zijn of tekenen.

 

Lenn

Als je in de bijstand zit, wat moet je dan met een Ph. vriendin?Klinkt een beetje cru, maar helaas wel de waarheid.Zolang je maar geld overmaakt is er niks aan de hand.

jiggy

Dat is inderdaad crue, Lenn...
Ik ken een koppeltje waarvan de man, Europeaan , half van de 30, rolstoelgebruiker is, een uitkering heeft en dus amper voor eigen noden kan instaan. Ze hebben elkaar reeds 2 jaar niet ontmoet omwille van zijn beperkte budget. Nu zou zij, de filippina overwegen om OFW te gaan doen om hem te helpen om naar de phils te kunnen reizen en ook te huwen.

Een moeilijke situatie inderdaad, maar wel een eerlijke relatie. Voor mij ziet hun toekomst er inderdaad niet rooskleurig uit : een rolstoelgebruiker in de Phils?? Quasi niets is toegankelijk voor hem en mogelijks verliest hij zijn uitkering na emigratie? Zij na huwelijk naar Europa? Wellicht is zijn inkomen (uitkering) daarvoor onvoldoende...
Of hun liefde sterk genoeg is om deze uitdagingen te trotseren daar spreek ik me niet over uit, doch... dat hun relatie zo lang duurt als hij geld overmaakt is bij deze weerlegd, denk ik... 

Dus... niet veralgemenen of zelfs jouw situatie afspiegelen op anderen...?

Herbie

  want het liefst betaal ik per week ofzo.. ipv per maand.  Want 9 van de 10 keer is het geld binnen een paar dagen weer op...

Dat is het meeste dat mij dwars zit. Ze is een geld wolf. Maar ik kan verkeerd zijn ook hee :weetikniet: hopelijk niet voor Marius natuurlijk. Veel succes. Met betreft geld sturen, Smallworld is een heel goed alternatief, en simpel.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

josv

Citaat van: jiggy op dinsdag 23 februari 2016, 13:27:07
Dat is inderdaad crue, Lenn...
Ik ken een koppeltje waarvan de man, Europeaan , half van de 30, rolstoelgebruiker is, een uitkering heeft en dus amper voor eigen noden kan instaan. Ze hebben elkaar reeds 2 jaar niet ontmoet omwille van zijn beperkte budget. Nu zou zij, de filippina overwegen om OFW te gaan doen om hem te helpen om naar de phils te kunnen reizen en ook te huwen.


Zoek de verschillen Jiggy, in jou geval : een manier zoeken om een bijna onhaalbare relatie op te bouwen met inzet van beide kanten.

En in Marius z'n geval : hoe kan ik zo goedkoop mogelijk geld opsturen ( wat er eigenlijk niet is ) om een onhaalbare relatie mogelijk te maken want de dame moet toch ook tevreden blijven.

CitaatHoe dan ook... op de conventionele manier zal ik haar sowieso hier niet kunnen krijgen. Ik zit in de bijstand. Ik moet al hard sparen om de Belgie-route te kunnen doen.
En dan zal ze waarschijnlijk hier wel komen dmv een reisbureau, weekje all-in ofzo. Die stellen geen lastige vragen en regelen alle papieren. (toch?)

Toch wel beste man...... :floet: :floet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Luc

De enige redelijk makkelijke kans die je hebt is via een religieuze organisatie. Neef van mijn vrouw is zo een paar jaar geleden meegegaan met een Filippijnse organisatie (de neo of zoiets) naar de World Youth Day van de paus in Madrid. Die organisatie zorgt voor alles, paspoort, visa etc. Het ticket werd zelfs voor de helft betaald door Filipino sponsors. Hij is braafjes mee terug gegaan naar de Filippijnen maar hij had evengoed kunnen verdwijnen eenmaal aangekomen in Spanje. Deze zomer is dat in Krakau, Polen.

http://en.radiovaticana.va/news/2015/09/28/pope_francis_message_for_krakow_world_youth_day_2016/1175319
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Adik

Als je met worldremit overmaakt kun je verschillende keuzes maken:
Banktransfer
Cash pickup
Door-tot-door
Air-time
Mobile money tranfer

De laatste kan ze aanvragen bij http://smart.com.ph/money en http://www.globe.com.ph/gcash/products-and-services/mobile-money

Weet niet of het voor jouw beoogd doeleinde geschikt is, maar staat echt binnen enkele seconden/ minuten op haar e-wallet. Je krijgt een sms en e-mail ter bevestiging. En aangezien ze tegenwoordig in de provincie verblijft is een ATM of geldkantoor of bank niet om de hoek.

Heb al een paar keer met typhoons meegemaakt dat ik uit eigen initiatief nog wat kon overmaken voordat de kantoren gesloten waren en het netwerk plat lag. Ze had het geld weer overgemaakt naar een iemand uit haar barangay met een e-wallet en zelf in cash van deze persoon ontvangen.  Zo hebben ze nog eten en dergelijke kunnen inslaan en kunnen overleven voordat alles weer een beetje functioneerde. Ook na een disaster is een telefoonlijn vaak weer sneller in de lucht dan dat ATM's zijn bevoorraad.
Dit had met een banktransfer of cash pickup nooit gelukt. En bovendien kunnen ze vanuit die e-wallet ook pinnen (al dan niet met omzetten)?