Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Welke bank is het beste?

Gestart door Marius, zondag 21 februari 2016, 20:16:39

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Citaat van: Blauwvinger op woensdag 24 februari 2016, 12:22:26
Ik ben niet zo van nieuwe fratsen met mobiel betalen en smartfone.

Als er iets mis is kun je er niet persoonlijk naar toe.  :atyourservice:

Smart heeft toch overal kantoren.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Marius

Citaat van: Adik op woensdag 24 februari 2016, 12:07:01
Citaat van: Marius op woensdag 24 februari 2016, 00:57:40
Deze video laat alleen zien hoe je geld stort door middel van Smart Money, en niet hoe je een pinpas krijgt..

maar.....

Dankzij deze video ben ik wel wijzer geworden, en met googlen kom ik op deze link: http://www.iloveonlinebiz.com/how-to-get-your-own-smart-money-card/
En daar staat dus hoe je aan zo'n smart money card komt!  Oftewel een phoneshop..  formulier invullen, ID laten zien en 120 peso's betalen en een paar dagen wachten.

Moet te doen zijn ;-)

Maar heb ik zelf dan ook geen Smart money nodig?


Bij Worldremit op dezelfde manier betalen als je als je altijd al doet, alleen andere manier van overboeken kiezen.
Citaat van: Adik op dinsdag 23 februari 2016, 15:14:26
Als je met worldremit overmaakt kun je verschillende keuzes maken:
Banktransfer
Cash pickup
Door-tot-door
Air-time
Mobile money tranfer

De laatste kan ze aanvragen bij http://smart.com.ph/money en http://www.globe.com.ph/gcash/products-and-services/mobile-money


ok, thanks! Hier ga ik zeker naar kijken!  :thankyoufw5:

Pjottr

Over banken gesproken en rekeningen.Hier liep ik van de week tegenaan
Vlgs de Metrobank is het niet geoorloofd voor een persoon die hier op toeristenbasis verblijft een rek aan te houden?????????????????
Dit werd telefonisch geverifieerd bij de Centrale Bank die dit bevestigen
Maar wanneer je naar BDO of BPI of PNB gaat kun je zonder problemen een rek openen als toerist zijnde
Tegenstrijdig eigenlijk
Iemand die een zelfde ervaring heeft?
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Blauwvinger

Ik ben bij PNB, prima bank alleen als je een jaar lang niet stort of opneemt moet de hele administratie opnieuw
worden in gevuld .......... :biggrinn: zucht.

jiggy

Nog een positieve ervaring terzijde ivm PNB. Op Siquior moest ik geld afhalen met mijn visakaart om tickets voor de ferry te kunnen kopen.
Ik werd naar een bank verwezen. Doch.. de ATM aanvaardde mijn kaart niet. Bij andere bank :idem dito.
Ik begon al te panikeren, doch... bij de derde, jawel PNB, lukte het wel!   :applaus:

Indien het daar niet gelukt was zaten we voir een paar dagen vast op Siquior, ZONDER CASH !!
Of via Worldremit geld naar mezelf sturen ,doch.., op amper 1,5 u voor de afvaart was dat quasi onmogelijk...
Dus : Bedankt PNB !!  :lachen:   :thumb:

stijn54

Citaat van: Blauwvinger op dinsdag 15 maart 2016, 13:27:03
Ik ben bij PNB, prima bank alleen als je een jaar lang niet stort of opneemt moet de hele administratie opnieuw
worden in gevuld .......... :biggrinn: zucht.
Hoe bedoel je? Als er 10.000 pesos op je rekening staat heb je dan problemen na 1 jaar? :ikkeniebegrijp:

pierrevanwies

hi stijn ,
weet niet wat hij juist bedoeld maar ik weet wel met zekerheid u er op te wijzen dat ze bij BPI en bij de toenmalige equiteble bank een   :slapen:  slapende peso rekening maandelijks debieteren met 200 peso.......  voordat ge in paniek schiet zal ik er maar bij vertellen dat pas na 2 jaar slapen
gestart wordt met het maandelijks plunderen    .  zo was het in ieder geval een paar jaar terug in de tijd   :jajaja:  . 

Blauwvinger

Citaat van: stijn54 op woensdag 16 maart 2016, 01:37:20
Citaat van: Blauwvinger op dinsdag 15 maart 2016, 13:27:03
Ik ben bij PNB, prima bank alleen als je een jaar lang niet stort of opneemt moet de hele administratie opnieuw
worden in gevuld .......... :biggrinn: zucht.
Hoe bedoel je? Als er 10.000 pesos op je rekening staat heb je dan problemen na 1 jaar? :ikkeniebegrijp:
Geen problemen, maar er ze checken alles opneuw. Papieren invullen, identiteits controle etc.
Dat als je een jaar lang niets met je rekening doet.

Dat verhaal van 200 peso iedere maand af word gehaald na 2 jaar, is zover niet bekend bij PNB. :atyourservice:

Blauwvinger

Trouwens PNB heeft ook filialen in Duitsland, maar ben er nog nooit geweest.
Toch maar eens doen de komende zomer.
Eens wat storten of opnemen, is kijken hoe dat gaat. :thumb:

Pjottr

Leuk die commentaren maar dat geeft nog geen antwoord op mijn vraag of het bekend is dat je als tourist geen bankrek mag hebben hier
Ikzal het ook eens op het Ned forum vragen misschien weten die het antwoord
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.