Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Welke bank is het beste?

Gestart door Marius, zondag 21 februari 2016, 20:16:39

Vorige topic - Volgende topic

Blauwvinger

Kan, als je vast adres in  :smiley-philippines: hebt, bijv. via je vriendin/vrouw.

Herbie

Ik heb jaren geleden eens geprobeerd, en ik moest drie verschillende ID kunnen aantonen. Na dat ik identiteitskaart, reispas, en bankkaarten had getoond. Was het nog niet in orde. Dan maar :smiley-philippines: rijbewijs gehaald. Dan kwamen ze er mee dat ik moest kunnen aantonen dat ik zes maanden in de :smiley-philippines: was :negatief: . Dan maar opgegeven. Was bij BPI.
Dan maar geprobeerd om een Global Filipino kaart te halen bij PNB. Na een tip van een Engelsman, want die had dat.
Geen probleem kaart gekregen, maar krijg er maar geen geld op. Bellen en mailen naar Engeland, maar nutjes. das ook al een viertal jaar geleden.

http://www.pnb.com.ph/index.php/global-filipino/global-filipino-card

En hier mijn kaartje, nooit kunnen gebruiken :negatief:





Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Ronny55

Mooi topic alleen de titel is voor verbetering vatbaar ..... "Welke bank is de minst slechte"  :weetikniet: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

klootzakken (voorheen Jens)

of gewoon een  :nederlandsevlag: bank, pasje opsturen de code er achter aan bellen en klaar is kees . maar dan betaal je per transactie weer een x bedrag .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ronny55

@ Jens, Een  :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley: bank als je op de  :smiley-philippines: woont is het de slechtste oplossing . 200 peso per keer dat je pint das per 10.000 peso (bij sommige banken max 4.000 peso) + nog de reguliere kosten , das een enorme aderlating .
Betaal zelf 8 euro per transactie tot 9.999 euro en 100 peso hier, pinnen is gratis , 40.000 peso per dag als nodig. gebruik RCBC, zeker niet de beste keus qua wisselkoers , maar is voor mij gemakkelijk.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Blauwvinger

Ik heb  een bank in  :smiley-philippines:, vast adres in  :smiley-philippines: via mijn vriendin.
Gebruik alleen om contant te storten en opnemen. Geen kosten aanverbonden.
Gebruik ook geen pasje van  :smiley-philippines:bank.
Ik heb dan wel een pasje van  :nederlandsevlag: bank om in nood te kunnen pinnen.
Voordat ik contant stort, wissel het geld eerst bij wisselkantoor.
Alleen 1 nadeel, als je een jaar lang niet stort of opneemt, komen ze met allerlei papieren en  moet alles weer invullen. :crazy:

Herbie

Staat die rekening op jou naam of op die van je vriendin?
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Ronny55 op woensdag 16 maart 2016, 16:10:51
@ Jens, Een  :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley: bank als je op de  :smiley-philippines: woont is het de slechtste oplossing . 200 peso per keer dat je pint das per 10.000 peso (bij sommige banken max 4.000 peso) + nog de reguliere kosten , das een enorme aderlating .
Betaal zelf 8 euro per transactie tot 9.999 euro en 100 peso hier, pinnen is gratis , 40.000 peso per dag als nodig. gebruik RCBC, zeker niet de beste keus qua wisselkoers , maar is voor mij gemakkelijk.
ja ik weet het wel maar het is wel een makkelijke  oplossing , en per bank verschild het nog al . ik heb het zelf ook al eens gedaan en betaalde 1.50 € per transactie , dus dat is nog wel te doen .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ronny55

@ Blauwvinger: Dus ,als ik goed begrijp reis je met een hoop cash telkens als je naar hier komt  :ikkeniebegrijp: Das ook niet erg verstandig , verlies of diefstal , daar hou je geen rekening mee  :weetikniet: dan wisselen op een wisselkantoor, als er links of rechts zo'n pipo staat die je een pak geld ziet wisselen  :weetikniet: link, mijn heel bankgebeurn kost me jaarlijks zo'n 10.000 peso aan kosten , wisselkoersen ect. Maar het is veilig en vooral gemakkelijk . Natuurlijk is er een groot verschil als hier vast woont of op en af pendelt 1 a 2x per jaar . Ben er van overtuig dat ik niet de gunstigste bank heb (RCBC) maar voor mij heeeel gemakkelijk, gezien de zaak waar mijn vrouw werkt dezelfde bank heeft, moet ik voor iets op de bank zijn , effe bellen , als daar kom rechtstreeks naar het bureel van de manager en alles ligt klaar . Dat het iets meer kost dat neem ik erbij, paar keer minder naar de miekes en de kosten zijn er uit  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Blauwvinger

Laat pipo maar komen Ronny,  :moord: :shoot13lj7:....... :dump:

Ok, ieder zijn eigen manier van pinnen, transakties en  soort bank etc.  :atyourservice: