Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Welke bank is het beste?

Gestart door Marius, zondag 21 februari 2016, 20:16:39

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 18 maart 2016, 12:43:05
Ben er van overtuig dat ik niet de gunstigste bank heb (RCBC) maar voor mij heeeel gemakkelijk, gezien de zaak waar mijn vrouw werkt dezelfde bank heeft, moet ik voor iets op de bank zijn , effe bellen , als daar kom rechtstreeks naar het bureel van de manager en alles ligt klaar . Dat het iets meer kost dat neem ik erbij, paar keer minder naar de miekes en de kosten zijn er uit  :lachen: :lachen:

De RCBC is echt geen slechte bank hoor ! Zeker niet als je de juiste mensen weet te vinden.

http://www.manilatimes.net/uncomfortable-truths-about-the-rcbc-scandal/251287/

maar na het pinnen wel :  :smileyemoticonsjointom0: en  :run: :run:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Er zijn genoeg (toeristen) foreigners hier die een Euro/peso/dollar account hebben op de  :smiley-philippines: banken zelfs de mensen zonder acr

PNB/BPI enz enz....

nor

Beste Marius goed opgemerkt bij uw vrouw in de straat is een bank whohahaha In Manila zeker geen straat zonder bank of 5 ook veel meeris normaal  voor arme mensen haha

Yoghurt69

ik heb als toerist zonder enige moeite een rekening op mijn naam bij RCBC geopend in 2015
Er moet minimum 10K op de rekening staan en verder is alles gratis:
2 ATM kaarten waarmee je gratis pint bij eigen kantoren of betaald in winkels
betalingen uitvoeren (overschrijvingen) online in Ph. of mijn computer in België
de rekening spijzen gebeurt cash in het plaatselijk kantoor in peso

JC

Ik heb niet alle 7 pagina's met reacties gelezen, dus misschien is mijn aanvullende info overbodig, maar dit zijn mijn ervaringen:

Ik zit op een toeristen visum in de Filipijnen en heb zonder problemen bij BDO een rekening geopend. BPI deed wat ingewikkeld en Metrobank leek niet echt interesse te hebben maar BDO was makkelijk en overzichtelijk. Er zijn wel regels, maar dat heeft alles te maken met de Money Laundry wetten. Op mijn blog Halloaarde.net heb ik er een uitgebreid artikel over geschreven: wat je nodig hebt, welke formulieren ze je laten invullen enz.

Geld overmaken vanuit NL naar die rekening is ook appeltje eitje, binnen drie tot 5 werkdagen staat het er op mits je, ook weer, je aan de money laundry regels houdt. Ik weet dat max. 5000 euro niet al teveel poespas geeft om over te maken en daar zit geen controle op vanuit de Nederlandse Bank. Uiteraard zijn er wel wat kosten aan verbonden. maar die zijn lager dan in de Filipijnen pinnen met je creditcard.

Mocht het nog niet opgelost zijn en heb je nog vragen, stuur me dan een PB.
Informatie over wonen en reizen in de Filipijnen? Lees: Hallo Aarde
Visit my travel blog: Leaving Holland

One minute Videos of the Philippines on the Leaving Holland YouTube Channel

pieterbreugel

mijn beste bank is mijn matras op mijn bed

pierrevanwies

Citaat van: JC link=topic=1color=red] Uiteraard zijn er wel wat kosten aan verbonden.[/color] maar die zijn lager dan in de Filipijnen pinnen met je creditcard.

  JC,kun je daar ook een cijfer opplakken hoeveel die kosten zijn voor bv 5000 euro in uw geval met de bdo bank..

Ronny55

Bij BDO (idem dito voor RCBC) is het 100 peso per storting hoe hoog het bedrag is is niet relevant. De kosten in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: hangt af van de bank daar . Bij Fortis betaal je 8 euro/ transactie ongeacht het bedrag . Dat is voordelig als je grote bedragen overmaakt , eerder voor mensen die hier wonen met inkomsten vanuit  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: . Nu is het blijkbaar ook mogelijk je pensioen op een  :smiley-philippines: bank te laten storten . Of die dat voor je schoon ogen zullen doen durf ik te betwijfelen, er zullen dan ook wel extra kosten bijkomen  :weetikniet: , das voorlopig voor mij ook niet aan de orde , ben tevreden met de manier zoals het nu gaat , ben dus niet van plan problemen te zoeken waar er geen zijn.
Als toerist zou ik het houden op contanten meebrengen voor de periode dat ik hier ben en een  :eu: pinpas in geval van nood. Met visa betalen is ook betrekkelijk gunstig , zelf pinnen met visa is voordeliger dan met bankpas. Geen 200 peso "mafiafee" wel 4 euro per transactie.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Blauwvinger

Doen wij ook, op vakantie  Euro kas meenemen in  :smiley-philippines: chance in Peso.
In geval van nood  :nederlandsevlag: pinpas en nog een credit card.

:atyourservice:

Luc

Met mijn BNP Paribas visa is het thans toch telkens 4€ kosten + 200PHP maffia kosten bij BPI.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.