Senseo like machine en koffie pads te bestellen

Gestart door jim miata, zondag 7 augustus 2016, 06:36:51

Vorige topic - Volgende topic

jim miata

Als je van de Senseo koffie houdt: Koffie pads en koffie machine niet al te duur, een Nederlander in Thailand ik heb het juist besteld kan over de kwaliteit nog niets zeggen maar het ziet er goed uit    www.take-5-coffee.com
ik geniet mijn pensioen in de tropen

share

Voorbereidingen worden momenteel getroffen senseo-like-machines en koffiepads naar  :smiley-philippines: te exporteren, op termijn zelfs pads met Filippijnse koffie te maken (invoerrechten voor koffie 30 of zelfs 40 %)

De Thaise pads (+300 % tegenover  :belgiesmiley:) en machines (kosten meer dan een originele Senseo) lijken wel heel duur, en ik moest wel heel hard lachen met de website: "our suppliers" klikken en je krijgt hun verkooppunten te zien... Over de kwaliteit of samenstelling van de koffie geen woord...

Ronny55

In  :belgiesmiley: gebruikte ik senseo ,hier in de  :smiley-philippines: "Dolce Gusto", de pads zijn hier in 4 smaken te krijgen bij S&R ...Vind het wel wat duur (48 peso/pad) :jajaja: .De koffie is wel goed en handig voor even een kopje(voor een mok heb je al twee pads nodig)....Voor de rest maak ik me koffie met perculator. Iets of wat kwaliteitskoffie ook niet echt goedkoop. Koffie is een kwestie van smaak, die verschillen. Degelijke koffie is niet gemakkelijk te vinden in de  :smiley-philippines: . Instantkoffie is aan mij niet besteed. Chemische smaakmakers , neen bedankt.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ifugao

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  9 augustus 2016, 02:24:20
Degelijke koffie is niet gemakkelijk te vinden in de  :smiley-philippines: . Instantkoffie is aan mij niet besteed. Chemische smaakmakers , neen bedankt.

Ga naar Garcia's Pure Coffee http://www.garciacoffee.com/ voor de beste koffie in de PH. Arabica, Barako, Sagada etc. Alles rond de Php.350/kilo

Een kijkje in de winkel:


Luke

Misschien ben ik de enige die nog banden heeft met het geboorteland. Heb hier al enkele Senseo's versleten in de PH. Een goeie vriend brengt 2 a 3 keer per jaar voldoende coffeepads en andere niet-te-verkrijgen producten mee van BE. Of broer stuurt een BBox met het nodige.

De Italiaanse koffie machientjes zijn me veel te duur in gebruik. Heb ook al eens gedacht aan een espressomachientje maar het lijkt me te gevaarlijk om dat aan onwetenden over te laten; de hoge druk stoom en het onderhoud.

Ronny55

Hmm, wel goedkoop , die arabica zou ik wel eens willen proeven, om daarvoor naar baguio te komen ??? Maar zal alleszins hier eens rondkijken of het hier niet te vinden is .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  9 augustus 2016, 03:12:05
Hmm, wel goedkoop , die arabica zou ik wel eens willen proeven, om daarvoor naar baguio te komen ??? Maar zal alleszins hier eens rondkijken of het hier niet te vinden is .

Hier hebben alle supermarkten een koffiestand waar je van verschillende soorten kan kiezen zelfs geïmporteerde. Het kan gemalen worden grof tot fijn.  Arabica, Liberica (Barako), Excelsa and Robusta zijn de lokale soorten en best te drinken met een espressoapparaat. Met een klassieke koffie-drip-apparaat vind ik het te scherp van smaak.

Ifugao

Citaat van: Luke op dinsdag  9 augustus 2016, 03:26:47
Hier hebben alle supermarkten een koffiestand..........

Mischien is het handig te weten waar "hier" is?

Ifugao

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  9 augustus 2016, 03:12:05
Hmm, wel goedkoop , die arabica zou ik wel eens willen proeven, om daarvoor naar baguio te komen ??? Maar zal alleszins hier eens rondkijken of het hier niet te vinden is .

Volgens mij kun je daar gewoon bestellen: http://www.garciacoffee.com/page-contact-us
En ik weet dat je het ook in Manila kunt kopen.