Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

reizen met dubbel paspoort

Gestart door ron, zondag 6 november 2016, 12:25:00

Vorige topic - Volgende topic

ron

Hallo
Het zal ongetwijfeld al eens ergens aan bod zijn geweest maar kan het zo snel niet vinden.

over enkele weken gaan wij weer enkele weken naar de fils toe en dit keer reist mijn vrouw voor het eerst met haar Nederlandse paspoort maar is ook nog in bezit van haar Filippijnse paspoort.
NU hoor ik verschillende verhalen wat nu het beste is om te tonen bij aankomt alleen haar NL paspoort of beide i.v.m. de Balkibayan regels.
Als dus beide paspoorten afgestempeld worden bij aankomst hoe en wat met vertrek want dan gaan er gegarandeerd weer vragen komen bij immigratie check.

Heeft 1 van jullie ervaring hoe dit het beste te doen ? heb namelijk geen zin in de altijd zinloze discussie om de travel fee te betalen en na lang discussiƫren weer een exemption te krijgen en alsnog 200php te betalen i.p.v. de gevraagde 1700

John1961

Als je samen gaat dan is het verstandig alleen haar Nederlandse paspoort. Niet haar filipijns paspoort. Doen wij ook niet. Dit is belangrijk want kom je samen bij de immigratie aan op de Filipijnen dan krijg jij mooi een Balikbayan visum voor 1 jaar in paspoort. Bij weggaan hetzelfde, gewoon nederlands paspoort en betaal je minder belasting. Heb dit al genoeg meegemaakt. Succes!! :thumb:

panshit

voor 2 maanden terug zijn wij nog naar Nederland geweest bij de douane manilla beide paspoorten laten af stempelen,Douane schiphol alleen nederlandse laten zien Nederland verlaten op schiphol alleen de Nederlandse paspoort bij aan komst manilla weer beide paspoorten laten zien de echtgenoot krijgt dan balikbayan zonder problemen
Panshit


Luc

Mijn zoon en vrouw laten altijd beide paspoorten zien. Geen enkel probleem en moeten nooit ergens iets betalen. Als je langer dan een maand gaat gaan zo hoedanook in Brussel of gelijk waar in de  :eu: vragen waarom je geen visa in je paspoort hebt. Even Filippijns paspoort laten zien en het is ok.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.