Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Mijn vriendin en ik

Gestart door fori, dinsdag 8 november 2016, 13:19:41

Vorige topic - Volgende topic

fori

Hallo iedereen. Voor ik al begin met mijn voorstelling en vraag wil ik graag de admins bedanken dat ze mij dit opportuniteit hebben gegeven een lid hier te zijn  :applaus: :applaus: haha okey here we go. Ik ben een jonge man van 25 jaar die een vriendin heeft uit de Filipijnen (obviously). Long story short, we hebben online ontmoet en besloten elkaar te zien. We besloten dat we in Singapore wilden gaan en daar ontmoeten. Zo is het ook gebeurd we hadden een prachtige 1 week samen gespendeerd. Dit was dus 2015 augustus .Daarna in 2016 (paasen) ben ik naar de Filipijnen gevlogen vanwege haar moeder mij wilde ontmoeten, dus ik ben ook gegaan voor iets van 2 weeken. Ik was gelukkig geaccepteerd door haar Mama. Dezelfde jaar Augustus besloten wij met haar dat het tijd is, dat zij mijn familie ontmoet. Het was niet makkelijk met al de visa's enzo dat ze naar Bulgarije moest komen, maar swat het is gelukt en de vakantie was ook een pracht te herinneren. :thumb: :thumb:

Vraag: Samen met haar hebben we besloten dat we hier in België willen wonen. Ik ben momenteel 2de jaar in het Hogeschool en werk Zaterdags als jobstudent. Ik woon ook samen met mijn moeder en stiefvader (btw,ben van plan alleen te gaan wonen). Ik vraag dan wat zijn onze opties om haar hier te brengen? Ze heeft hogeschool al af en heeft haar diploma bij de hand. Ik heb gelezen in de forum dat ze kan als Au Pair komen werken, maar ze heeft nooit voor kinderen gezorgd :denk: :denk: ze is 21 deze maand. Merci in advance!
I'm just who I am whether u like it or not.

Ronny55

Allereerst  :welcome: op het forum.
Er zijn allerlei topic die je opties behandelen je kan best eens het forum hierover afgrazen.
Een vast inkomen en vaste woonst is wel een must , dus zal het voor jou nog even geduldig zijn, wat betreft haar als partner naar  :belgiesmiley: te laten komen.
Veel succes met je toekomstige plannen....Edoch , de aanhouder wint is hier zeker van toepassing.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

fori

oki merci ! Ik zal zeker kijken :P Bedankt! :thankyoufw5:
I'm just who I am whether u like it or not.

Herbie

Hi fori, welkom op het forum, je vriendin is al in Bulgarije geweest, zo zou ik haar weer in Bulgarije uitnodigen. En dan naar Belgie vertrekken.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Tinulang_Manok

Citaat van: Herbie op woensdag  9 november 2016, 01:54:14
Hi fori, welkom op het forum, je vriendin is al in Bulgarije geweest, zo zou ik haar weer in Bulgarije uitnodigen. En dan naar Belgie vertrekken.
Bulgarije is toch geen Schengen land? Wat is dan het voordeel om haar eerst naar Bulgarije te halen?
Amare et sapere vix deo conceditur

Herbie

Dat klopt, maar dan is ze al heel dicht. En makkelijker :belgiesmiley: binnen te komen.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Luc

Maar dan is ze illegaal in  :belgiesmiley: en aangezien je geen vast inkomen hebt schiet je daar niks mee op. Een verblijfsvergunning gaat niet lukken.

Indien je zou voldoen aan alle voorwaarden voor gezinshereniging kun je dat doen. Dan hoeft ze in de  :smiley-philippines: niet te wachten voor een visa. Verblijfsvergunning moet hoedanook aangevraagd worden eens ze in  :belgiesmiley: aankomt.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

panshit

Advies uit ervaring.
1 eerst trouwen als je nog niet getrouwd bent
2 zorg voor werk bijvoorbeeld bij de Volvo in Gent.
3 Huur een huis waar domicilie op mogelijk is
4 Ga naar de gemeente en laat je daar inschrijven
5 De wijk agent komt dan langs voor controle
6 Laat je vrouw een toerist visum aan vragen voor Polen zorg voor reservering vliegticket polen en een reservering hotel in polen.
7 Ze gaat met jou samen een rond trip maken door polen
8 Als het visum heeft gooi je de reservering ticket weg en koop een ticket brussel
9 Met schengen visum mag ze naar ieder schengen land gaan
10 dan naar het gemeente huis in Belgie 3 loonstrookjes meenemen en je domicilie         adres voor inschrijving voor je vrouw  .

Heel belangrijk is eerst werk en huis met domicilie anders kun je het wel vergeten

panshit

Hallo weet iemand misschien of er ook dames uit de Filipijnen in Gent Belgie wonen?
Panshit

Rich

  En wat na 3 maanden, want dan is ze toch illegaal in België?
Rich de Nederbelg.