Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Kosten Belgische ambassade bellen

Gestart door Kuya Danny, maandag 28 november 2016, 11:47:20

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Citaat van: kristof19 op donderdag  1 december 2016, 06:57:54
Citaat van: Luc op donderdag  1 december 2016, 01:01:20
Het duurt verschillende dagen eer je antwoord krijgt op een mail. Indien het niet in het Egels is duurt het nog langer want degene die de mails leest kan geen Nederlands.


mooi is dat  :thumb: :thumb:

Dit kreeg ik ooit als antwoord

'My apologies for writing in English as I do not master Dutch.'

Is dat eigenlijk wel wettelijk   :denk:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ronny55

Heb ik ook al gehad, dan vraag ik me af waarom moeten we een bom geld uitgeven aan vertalingen allerhande?  :confused2:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

kristof19

Citaat van: Luc op donderdag  1 december 2016, 07:55:23
Citaat van: kristof19 op donderdag  1 december 2016, 06:57:54
Citaat van: Luc op donderdag  1 december 2016, 01:01:20
Het duurt verschillende dagen eer je antwoord krijgt op een mail. Indien het niet in het Egels is duurt het nog langer want degene die de mails leest kan geen Nederlands.


mooi is dat  :thumb: :thumb:

Dit kreeg ik ooit als antwoord

'My apologies for writing in English as I do not master Dutch.'

Is dat eigenlijk wel wettelijk   :denk:

De Belgische vertegenwoordigingen in het buitenland (ambassades, consulaten) vallen net als de andere overheidsinstellingen in België, onder de Taalwet Bestuurszaken. Ze zijn niet verbonden aan één van de taalgemeenschappen en dus verplicht om in hun contacten met burgers de taal te hanteren die de burger kiest. Hieronder vindt u een uittreksel uit deze Taalwet:

Onderafdeling 3. - Buitenlandse diensten.

Artikel 47: § 1. Ter behandeling in binnendienst van de in België gelocaliseerde of localiseerbare zaken, zomede voor de verslagen die zij dienaangaande richten aan de centrale diensten, zijn de buitenlandse diensten onderworpen aan dezelfde regeling als die centrale diensten. In de andere gevallen gebruikt de behandelende ambtenaar de taal van de rol waartoe hij behoort.

§ 2. De berichten, mededelingen en formulieren bestemd voor het Belgisch publiek, stellen bovenvernoemde diensten in het Nederlands en in het Frans en, zo daartoe aanleiding bestaat, ook in het Duits.

§ 3. Met de Belgische particulieren corresponderen zij in de taal waarvan deze zich hebben bediend.

§ 4. Zij stellen de akten, getuigschriften, verklaringen, machtigingen en vergunningen bestemd voor Belgische onderdanen in de taal waarvan deze het gebruik vragen.

§ 5. De buitenlandse diensten worden zo georganiseerd dat aan voorgaande bepalingen kan voldaan worden en dat het Belgisch publiek zonder enige moeite in het Nederlands of in het Frans kan te woord gestaan worden.

:benweg: :benweg: :sigs206fo3: :sigs206fo3:

kristof19

een kortgeding starten tegen de Minister van buitenlandse zaken en een dwangsom van 1000 euro per dag vragen per dag dat ze in gebreke blijven. Indien geen gevolg en geen betaling van de dwangsom meubilair van het kabinet laten aanslaan via een gerechtsdeurwaarder.  :lachen:
Ik heb dit onlangs geleerd van een advocate die Belgie wilde dwingen om Syriers in Belgie te laten opnemen.
Enige verschil hier is dat wij zeker meer kans op slagen zouden hebben. :jajaja: :jajaja: :cheers:

Rich

Ik heb 1,5 jaar geleden in de Belgische ambassade in Manila tijdens  de aanvraag van het visum van mijn stiefzoon 2x gevraagd of er mij iemand te woord kon staan in het Nederlands, want ik wilde een duidelijke uitleg waarom het eerste visum voor hem geweigerd was omwille van een kleine fout in het CM document en waarvoor ik niet de kans heb gehad om het recht te zetten, wat overigens in een week tijd kon,  en beide keren zei de dame aan het loket dat er niemand aanwezig was die mij in het Nederlands te woord kon staan.
De rommelige mededelingen aan de muur????         In het Engels en Frans, maar niets in het Nederlands.

SCHANDE !!! en pure geldklopperij daar  :jajaja: 

Uiteindelijk Visum goedgekeurd een paar maanden later, net zoals visum van mijn stiefdochters, maar wel eerst effe afkeuren en je op kosten jagen en van het kastje naar de muur sturen.

Ik ben niet iemand die vlug zal natrappen, maar als ik terug kijk, dan zijn wij onnodig op kosten gejaagd en ik heb daar genoeg bewijzen van. Men is daar gewoon niet redelijk. Ik denk trouwens dat de federale ombudsman ook wel eens zal lachen hoe het daar in zijn werk gaat  :lachen:
Rich de Nederbelg.

kristof19

Citaat van: kristof19 op donderdag  1 december 2016, 20:31:50
een kortgeding starten tegen de Minister van buitenlandse zaken en een dwangsom van 1000 euro per dag vragen per dag dat ze in gebreke blijven. Indien geen gevolg en geen betaling van de dwangsom meubilair van het kabinet laten aanslaan via een gerechtsdeurwaarder.  :lachen:
Ik heb dit onlangs geleerd van een advocate die Belgie wilde dwingen om Syriers in Belgie te laten opnemen.
Enige verschil hier is dat wij zeker meer kans op slagen zouden hebben. :jajaja: :jajaja: :cheers:

Een kolfje naar zijn hand voor ons voormalig lid (Nor) Norbert Verswijver alias de bonnenman.

Misschien kan hij zich hierover eens buigen na zijn vrijlating ten gevolge van zijn recente brico-avontuur. :lachen:


Luc

Citaat van: kristof19 op donderdag 15 april 2021, 18:35:19
https://www.hln.be/binnenland/robin-hood-van-de-bonnetjes-is-niet-meer-norbert-verswijver-73-overleden-in-psychiatrisch-centrum-gent~a4a8859b/

Die zat ook op dit forum maar dat wat niet die Danny Jonalyn. Was nog iemand anders. Die was ook op tv geweest maar met Jambers of zoiets. Die Danny had een Ford Mustang zover ik mij herinner en was een stuk jonger.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

kristof19

Citaat van: Luc op donderdag 15 april 2021, 20:16:56
Nor was dat

https://www.filippijnen.org/index.php?action=profile;u=2037

Inderdaad die bedoel ik maar ik heb het blijkbaar verkeerd gepost.
Onze bonnenman was redelijk het spoor bijster hier op het forum.
Het moet in een ander topic geplaatst worden....