Huwen met mijn vriendin en haar naar Belgie laten komen

Gestart door ludovic, woensdag 14 december 2016, 19:24:50

Vorige topic - Volgende topic

opinie

Citaat van: Rich op dinsdag 31 januari 2017, 23:08:16
Ook dit staat duidelijk op de website van de Belgische ambassade : "Een gewoon kopie van uw paspoort en van het paspoort van uw toekomstige vrouw of man"

PASPOORT dus!!

De verwarring ontstaat omdat in België in de dialecten men verwijst naar een identiteitskaart als zijnde een pas en naar een paspoort als zijnde een reispas.

Citaat van: http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Diensten_in_het_buitenland/Belgisch_paspoort
Het paspoort mag niet worden verward met de identiteitskaart die - zoals de naam het zegt - maar uit een kaart bestaat.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

ludovic

Citaat van: Stefano op woensdag  1 februari 2017, 12:49:46
Echt deze topicwending :ikkeniebegrijp:
Je geeft aan dat je met haar gaat trouwen zonder haar eerst ontmoet te hebben, bij het eerste bezoek
Je geeft aan dat je nog een leven hebt en een drukke baan en weinig tijd hebt

Hoe ziet u een huwelijk voor u ?

U komt over alsof u even snel een vrouw wilt gaan regelen in filipijnen en dat het voor de rest allemaal niet zo belangrijk is
Anders had u namelijk eerst wel tijd vrij gemaakt om te kijken of zij wel de juiste is,

En dan na het huwelijk ?
U heeft weinig tijd om haar te bezoeken in filipijnen en u verwacht dat zo 19 jarige maar lekker een paar jaar gaat wachten voor iemand die zo nodig snel moest trouwen maar nauwelijks tijd heeft, u geeft aan u heeft nog een leven maar uw toekomstige vrouw  zou uw leven moeten zijn
u gaat maar even 3 weken naar dit meisje toe trouwt met haar en vertrekt weer :confused2:
En die 19 jarige is getrouwd met een vent die ze nauwelijks kent (dit kan ook al een waarschuwing zijn voor haar intenties
U denkt echt dat dit goed is voor een duurzame relatie ?
Waarom moet dat huwelijk er zo snel komen, waarom niet eerst gewoon elkaar ontmoeten in juli

En ja u zit op een forum, als u alleen vrolijke reacties wilt lezen waarin iedereen u verteld hoe prachtig het wel niet is dan kunt u beter niet hier posten
En niemand zit hier om u af te zeiken, maar ik denk als u nog even terugkijkt op uw eigen verhaal u zelf ook toch wel denkt van is dit wel zo verstandig

Het moet niet snel gaan beste Stefano, maar ik zal ook geen 3 jaar wachten vooralleer ik met deze vrouw zal huwen. Trouwens, als het niet lukt tussen ons dan huwen we niet en maken we er een mooie vakantie van.
Ik heb dan ook een Belgische mentaliteit Stefano, wij draaien geen 20 keer rond de pot.  :floet:
Uw redenering van "het moet snel gaan" lijkt erop dat je mij wilt afschilderen als iemand die een vrouw gaat "kopen in het buitenland".
Ik ben niet van het soort eenzaat die niet van straat geraakt en zijn uitweg in de Filipijnen zoekt. Ik heb genoeg relaties achter de rug en ben vader van een dochter van 12.
Als ik graag een groen blaadje heb, dan is het mijn zaak. Ik heb geen vrouw meer nodig met een pak bagage "been there done that"
Ik vind het ergens wel nobel van U om toch uw mening hierover te uiten, maar het lijkt eerder een ongenoegen.
En dat gelul van "een 19 jarig meisje gaat trouwen met een vent dat ze niet kent..." komaan jong, hou gewoon op. Denk je nu echt dat een vrouw je zo goed zal kennen als je 3 of 4 keer voor 2 weken een bezoek brengt aan haar?
Ge kunt maar elkaar goed leren kennen als je samenwoont met een persoon, en zelfs dit kan jaren duren.
Ik heb me op 1 meisje gefocused en dat zal het zijn.
Ik ben niet het type die met 4 vrouwen tegelijkertijd op Filipinocupid aan de praat zit, en dan al deze één voor één gaat bezoek om te weten welke het beste past voor mij. Het is nog altijd een vrouw met een hart en een ziel, geen doos waspoeder dat je in de winkel koopt en "20 keer rond de pot draait" vooralleer je koopt.

Stefano

Tja ik bedoel het meer voor uzelf, ten eerste omdat u buiten manila afspreekt
vrij ver van de toeristische wereld als ik het zo bekijk
ik probeer u alleen te zeggen als zo meisje nu al wilt trouwen met iemand die toch een stuk ouder is (mij maakt het niet uit hoor )
Wat zullen haar intenties zijn, het is nou niet echt of het internet niet vol staat met verhalen waarbij het mis ging
en ja misschien was ik wat hard in mijn oordeel, maar beter dat mensen u Alert maken in plaats van dat u voor vervelende verrassingen komt te staan

en natuurlijk na 3 keer iemand ontmoet te hebben tijdens vakantie ken je haar nog niet maar je hebt wel een beter beeld van alles
iemand op internet kan heel anders overkomen of zich voor doen dan zij in werkelijkheid is

ludovic

Citaat van: jiggy op woensdag  1 februari 2017, 05:14:41
Ludovic,

Zoals je ziet zijn hier nog steeds veel leden van goede wil om anderen te helpen.
Laten we dit de kracht en de toegevoegde waarde noemen van dit forum.
Anderzijs is het wel zo dat dit geen "wondermiddel" is. Uiteindelijk zal jij in dit geval het allemaal zelf moeten klaren tov de instanties.
Ik hoop dat ik je niet op de tenen trap, deze opmerking is echt opbouwend bedoeld : begrijpend lezen is een absolute vereiste wil men zich succesvol door een complexe (wegens niet ervaren) procedure wil loodsen.
Wanneer er staat PASPOORT is dit inderdaad een paspoort. De Filipijnen kennen een veelvoud van ID-cards voor registratie voor diverse doelen, doch slechts 1 paspoort, zoals wij dat ook noemen en nodig hebben internationaal/-continentaal te reizen.

Ik weet en besef : elke hulp is welkom, zeker wanneer men niet vlug reactie krijgt vanwege de ambassade, doch sommige vragen beantwoorden zichzelf door deductie.

Succes verder !

Ps. Een belangrijk aspect in je krappe timing zal inderdaad de "Legal Capacity" zijn en... het onderzoek ivm met schijnhuwelijk.
Ik begrijp en respecteer dat je het in dit topic daarover niet wil hebben, doch ik adviseer je toch om enig leeswerk te dien via Google. Er bestaat een lijst ivm "criteria" daarover. Aan de hand daarvan kan je wellicht beter inschatten of je "deadline" haalbaar zal zijn.


Beste Jiggy,

Alvast bedankt voor de opbouwende commentaar. Ik ben zeker niet op mijn tenen getrapt. Soms is het nodig om op de zaken te wijzen die belangrijk zijn.

Ivm de legal capacity. Ik ben net terug van een afspraak met Peter van den Bogaert in Deurne, en deze vertelde me als je jou vriendin nog niet hebt ontmoet zal dit een probleem zijn voor uw legal capacity. Intussen heb ik al een mail gestuurd ter attentie van Mae Giron met enkele vragen, laat ons de vingers kruisen dat ze antwoord.
Maar ik heb het volgende gezien op de website

De Belgische regels zijn integraal van toepassing. Het AGHB mag slechts afgeven worden indien de aanvrager (de Belg dus) volgens Belgisch recht aan de voorwaarden voldoet om te huwen. Concreet gaat het om de voorwaarden opgesomd in artikels 144, 145, 147 en 148 van het burgerlijke wetboek (voorwaarden die individueel van toepassing zijn op de huwelijkskandidaten):

meerderjarigheid, art. 144 BW; de wet voorziet de mogelijkheid om jonger te huwen (art. 145 BW);
ongehuwde staat, art. 147 BW: het is in ons land niet mogelijk om tegelijk met meerdere personen te zijn getrouwd;
toelatingen, ingeval van minderjarigheid, art. 148 BW.
Enkel indien een Belg aan al deze voorwaarden voldoet, kan een AGHB afgeven worden; enkel indien hij aan ten minste één van deze voorwaarden niet voldoet, kan een AGHB geweigerd worden. Een vermoeden van schijnhuwelijk is geen grond voor weigering van een AGHB. Een AGHB mag alleen geweigerd worden indien de afgiftevoorwaarden vermeld hierboven niet vervuld zijn.

Nu, bij ons is er geen kwestie van een schijnhuwelijk, we willen ervoor gaan tesamen en een leven opbouwen.
Kan je eventueel een link ofzo doorsturen waar ik kan zien wat er zoal gevraagd wordt op het interview met de consul. Via internet vind ik niet onmiddellijk iets terug dat kan helpen.

Mvg

Luke

Citaat van: ludovic op zaterdag  4 februari 2017, 15:29:40

Ivm de legal capacity. Ik ben net terug van een afspraak met Peter van den Bogaert in Deurne, en deze vertelde me als je jou vriendin nog niet hebt ontmoet zal dit een probleem zijn voor uw legal capacity. Intussen heb ik al een mail gestuurd ter attentie van Mae Giron met enkele vragen, laat ons de vingers kruisen dat ze antwoord.
Maar ik heb het volgende gezien op de website


Hopelijk heb je die email aan Mae Giron in het Engels verstuurd. Anders kan het nog laaaaaaaaang duren.

Derrick

Beste Ludovic,

Ik heb alles gelezen van bij het begin in het topic dat je gestart hebt.

Even kort over mezelf. Ik ken de Filipijnen al jaren. Ongeveer jouw leeftijd (35 jaar) en 2 jaar gehuwd. Mijn vrouw is een jaartje ouder dan ik. Ondertussen woon ik hier al 10 jaar. Ik heb veel buitenlanders ontmoet waaronder Belgen en Nederlanders. Dit is dan ook de reden hoe ik op het forum geraakt ben.

Toen ik door 1 knie ging met de verlovingsring in mijn hand, wisten mijn schoonouders dit nog niet. Dus ben ik samen met mijn vrouw bij haar ouders gegaan om onze plannen bekend te maken.

Haar pa, 70 jaar oud, gepensioneerde manager van een groot apotheek keten hier, vroeg me onmiddellijk : " hoe zal jij een familie onderhouden" "wat is je werk" " hoeveel verdien je maandelijks" en vooral "zal mijn dochter in goede handen zijn".

Nadat ik alles mooi geantwoord had, werd hij toch op een bepaald moment boos, hij ging weg en smeet de deur dicht. Mijn vrouw, mijn schoonmoeder (waarmee ik een zeer goede verstandhouding heb sedert dag 1) en ik waren verbouwereerd van zijn reactie. Hij was er gewoon tegen dat zijn dochter zou huwen, en ze was op dit moment 33 jaar!!! Toestemming had ze niet nodig van haar ouders, maar door haar opvoeding die ze gekregen had, voelde ze zich toch "verplicht".

Daar heb je het, het woord opvoeding(!) en ook uit welk milieu men komt. Wees er maar zeker van dat de middenklasse en de "upper class" van de filipino's het maar niks vind wat betreft een groot leeftijdsverschil tussen buitenlanders en hun Filipijnse  partner.

Je kan je uiteraard de vraag stellen (of juist niet, indien je verder op een wolkje wilt dagdromen) waarom een vader zomaar akkoord gaat dat zijn dochter met een wildvreemde blanke man gaat trouwen als hij er zelf geen baat bij heeft. In deze situatie moeten de ouders van jouw "internet vlam" hun akkoord geven door haar leeftijd.

Mijn mening hierover :
In het begin van je topic sprak je dat je tijd genoeg had om elkaar te leren kennen, te trouwen en je "internet vlam" naar België te laten overkomen. Plots is alles in een stroom versnelling en kom je naar hier om te huwen, bij eerste bezoek. Trouwen met iemand die je nog nooit ontmoet hebt DOE JE GEWOON NIET. Heb je al stil gestaan bij het feit dat het leeftijdsverschil tussen je dochter en je "internet vlam" kleiner is dan tussen jullie beide? Hopelijk komt dit wel goed nu dat je dochter volop in haar puberteit komt.

Verder wens ik je veel " succes" op de Belgische ambassade... Ik heb hier veel Belgen als vrienden en ze weten me allemaal te vertellen dat je veeeeel geduld moet hebben om een antwoord van hen te krijgen via mail, laat staan om geen moeilijkheden te hebben tijdens de interviews die jullie zullen hebben in de toekomst door het feit dat je "internet vlam" een " internet bruidje" is.

Verder heb ik ook al meerder discussies gehad met Belgen over hoe het allemaal in zijn werk gaat, als Belg, om hier te huwen.

Op de Franse ambassade gaat dit allemaal niet zo in zijn werk. Daar moet je 6 tot 8 weken wachten voor je het attest geen huwelijksbeletsel krijgt. Er wordt ook nagegaan of alle documenten van de Filipijnse partner legitiem zijn. Uiteindelijk krijg je, als alles in orde is, gratis je attest in het Engels, en kan je trouwen. De papierenwinkel om dan een familieboekje in handen te krijgen duurt ongeveer 9 maanden. Maar van zodra dit rond is dan kan je echtgenote in 2 dagen een C visum krijgen en in 2 weken een D visum voor Frankrijk.

Zoals het er nu aan toe gaat voor de Belgen is het in mijn opinie totaal verkeerd. Je kan huwen en nadien wordt er een onderzoek gedaan naar schijnhuwelijk, onbegrijpbaar voor mij. Het zou juist vooraf moeten gebeuren. Mais bon, c'est la loi...

Uiteraard doe je wat je wilt maar hopelijk stel je jezelf de vraag : " waarmee ben ik toch bezig".

Indien het toch allemaal goed komt tussen jij en je " internet vlam" dan kan je eventueel gebruik maken van de Europa route om je vrouw in de toekomst naar Europa te krijgen en nadien in België. Wat het allemaal inhoudt kan je hier lezen: http://www.filippijnen.org/index.php?topic=16030.0

Derrick





Adik

Had het in reactie #13 van dit topic al aangegeven wat betreft 'de bonnenman', en nu ook nog maar de link erbij gezocht. http://www.filippijnen.org/index.php?topic=15630.msg146223#msg146223

Wat betreft schijnhuwelijk. Iemand huwen tijdens de eerste dagen van een vakantie dat u elkaar in het echt ontmoet. Daarbij nog groot leeftijdsverschil. Ze (de immigratiedienst) zullen later geheid twijfels krijgen. Heeft u (of eigenlijk uw vriendin) er over nagedacht hoe u de immigratiedienst wil overtuigen/bewijzen dat dit huwelijk niet enkel om een verblijfsvergunning te doen was?


:hoedjeaf:


ludovic

Citaat van: Derrick op zondag  5 februari 2017, 07:25:50
Beste Ludovic,

Ik heb alles gelezen van bij het begin in het topic dat je gestart hebt.

Even kort over mezelf. Ik ken de Filipijnen al jaren. Ongeveer jouw leeftijd (35 jaar) en 2 jaar gehuwd. Mijn vrouw is een jaartje ouder dan ik. Ondertussen woon ik hier al 10 jaar. Ik heb veel buitenlanders ontmoet waaronder Belgen en Nederlanders. Dit is dan ook de reden hoe ik op het forum geraakt ben.

Toen ik door 1 knie ging met de verlovingsring in mijn hand, wisten mijn schoonouders dit nog niet. Dus ben ik samen met mijn vrouw bij haar ouders gegaan om onze plannen bekend te maken.

Haar pa, 70 jaar oud, gepensioneerde manager van een groot apotheek keten hier, vroeg me onmiddellijk : " hoe zal jij een familie onderhouden" "wat is je werk" " hoeveel verdien je maandelijks" en vooral "zal mijn dochter in goede handen zijn".

Nadat ik alles mooi geantwoord had, werd hij toch op een bepaald moment boos, hij ging weg en smeet de deur dicht. Mijn vrouw, mijn schoonmoeder (waarmee ik een zeer goede verstandhouding heb sedert dag 1) en ik waren verbouwereerd van zijn reactie. Hij was er gewoon tegen dat zijn dochter zou huwen, en ze was op dit moment 33 jaar!!! Toestemming had ze niet nodig van haar ouders, maar door haar opvoeding die ze gekregen had, voelde ze zich toch "verplicht".

Daar heb je het, het woord opvoeding(!) en ook uit welk milieu men komt. Wees er maar zeker van dat de middenklasse en de "upper class" van de filipino's het maar niks vind wat betreft een groot leeftijdsverschil tussen buitenlanders en hun Filipijnse  partner.

Je kan je uiteraard de vraag stellen (of juist niet, indien je verder op een wolkje wilt dagdromen) waarom een vader zomaar akkoord gaat dat zijn dochter met een wildvreemde blanke man gaat trouwen als hij er zelf geen baat bij heeft. In deze situatie moeten de ouders van jouw "internet vlam" hun akkoord geven door haar leeftijd.

Mijn mening hierover :
In het begin van je topic sprak je dat je tijd genoeg had om elkaar te leren kennen, te trouwen en je "internet vlam" naar België te laten overkomen. Plots is alles in een stroom versnelling en kom je naar hier om te huwen, bij eerste bezoek. Trouwen met iemand die je nog nooit ontmoet hebt DOE JE GEWOON NIET. Heb je al stil gestaan bij het feit dat het leeftijdsverschil tussen je dochter en je "internet vlam" kleiner is dan tussen jullie beide? Hopelijk komt dit wel goed nu dat je dochter volop in haar puberteit komt.

Verder wens ik je veel " succes" op de Belgische ambassade... Ik heb hier veel Belgen als vrienden en ze weten me allemaal te vertellen dat je veeeeel geduld moet hebben om een antwoord van hen te krijgen via mail, laat staan om geen moeilijkheden te hebben tijdens de interviews die jullie zullen hebben in de toekomst door het feit dat je "internet vlam" een " internet bruidje" is.

Verder heb ik ook al meerder discussies gehad met Belgen over hoe het allemaal in zijn werk gaat, als Belg, om hier te huwen.

Op de Franse ambassade gaat dit allemaal niet zo in zijn werk. Daar moet je 6 tot 8 weken wachten voor je het attest geen huwelijksbeletsel krijgt. Er wordt ook nagegaan of alle documenten van de Filipijnse partner legitiem zijn. Uiteindelijk krijg je, als alles in orde is, gratis je attest in het Engels, en kan je trouwen. De papierenwinkel om dan een familieboekje in handen te krijgen duurt ongeveer 9 maanden. Maar van zodra dit rond is dan kan je echtgenote in 2 dagen een C visum krijgen en in 2 weken een D visum voor Frankrijk.

Zoals het er nu aan toe gaat voor de Belgen is het in mijn opinie totaal verkeerd. Je kan huwen en nadien wordt er een onderzoek gedaan naar schijnhuwelijk, onbegrijpbaar voor mij. Het zou juist vooraf moeten gebeuren. Mais bon, c'est la loi...

Uiteraard doe je wat je wilt maar hopelijk stel je jezelf de vraag : " waarmee ben ik toch bezig".

Indien het toch allemaal goed komt tussen jij en je " internet vlam" dan kan je eventueel gebruik maken van de Europa route om je vrouw in de toekomst naar Europa te krijgen en nadien in België. Wat het allemaal inhoudt kan je hier lezen: http://www.filippijnen.org/index.php?topic=16030.0

Derrick

Beste Derrick,

Alvast bedankt voor het antwoord. Ik ben mij er wel van bewust dat gans mijn verhaal overkomt als een internet bruid. Mijn vriendin en ikzelf zijn er ons wel van bewust. Als ze mij bijvoorbeeld vragen wanneer heb je elkaar voor het eerst ontmoet, ik het nogal raar om te zeggen 2 dagen geleden op de luchthaven.
We zijn zelf aan het kijken wat we gaan doen. Het is ook zo dat ik niet zomaar verlof kan nemen wanneer het mij past en daardoor komt een beetje de stroomversnelling. Volgende keer ik er kan naar toe gaan is misschien tijdens het kerstverlof, en anders is het volgend jaar met de zomer.
Op de manier we het willen gaan "forceren" gaan we zowieso prijs hebben, zij het niet voor het verkrijgen van een legal capacity, dan later voor het verkrijgen van haar Visum.
Ik heb een mail "in het Engel" naar Mevr Giron gestuurd en hoop op een antwoord. Mijn vorige mail in het Nederlands is al 2 weken onbeantwoord.
We zien wel wat we beiden vinden hierop, misschien is een beetje meer geduld de oplossing tot onze overhaaste beslissing.

Groeten

flipjov

Als ik jou was Ludovic zou ik toch eerst een paar keer naar de Filipijnen gaan om je vriendin te bezoeken en beter te leren kennen, ze zal toch pas in aanmerking komen voor gezinshereniging wanneer ze 21 jaar is dus waarom niet nog een jaartje afwachten en indien het mogelijk is toch al is 3 keer naar de Filipijnen gaan voor dat je trouwt.
Over het leeftijdsverschil spreek ik mij niet uit, ook niet over of het al dan niet voor de papieren of wat dan ook is, je hebt onder de Europese vrouwen evenveel jonge vrouwen zitten die met oudere mannen zijn dus....
Voor jezelf en voor je vriendin en jullie toekomst is het denk ik wel verstandig om niet direct bij de eerste ontmoeting te huwen, ken nu persoonlijk ook iemand die gehuwd is na de eerste ontmoeting met een vrouw uit Thailand die 22 jaar jonger was en dat grapje heeft 3 jaar geduurd omdat het 2 x een schijnhuwelijk was voor de rechtbank, 3 jaar later en 50 000 euro minder heeft hij toch gewonnen en is ze hier geraakt. Als je een beetje geduld hebt kan het allemaal veel sneller en goedkoper in ieder geval.

stijn54

Citaat van: Derrick op zondag  5 februari 2017, 07:25:50
Op de Franse ambassade gaat dit allemaal niet zo in zijn werk. Daar moet je 6 tot 8 weken wachten voor je het attest geen huwelijksbeletsel krijgt. Er wordt ook nagegaan of alle documenten van de Filipijnse partner legitiem zijn. Uiteindelijk krijg je, als alles in orde is, gratis je attest in het Engels, en kan je trouwen. De papierenwinkel om dan een familieboekje in handen te krijgen duurt ongeveer 9 maanden. Maar van zodra dit rond is dan kan je echtgenote in 2 dagen een C visum krijgen en in 2 weken een D visum voor Frankrijk.

Zoals het er nu aan toe gaat voor de Belgen is het in mijn opinie totaal verkeerd. Je kan huwen en nadien wordt er een onderzoek gedaan naar schijnhuwelijk, onbegrijpbaar voor mij. Het zou juist vooraf moeten gebeuren. Mais bon, c'est la loi...

@Derrik

De Franse werkwijze vind ik veel beter. Volgens vroegere info was dat in Belgie ook zo maar is dat dan gewijzigd omdat het een recht was om te huwen. Ik weet niet of dit juist is.

Ik heb het zelf ervaren. Getrouwd in de Filipijnen en dan je vrouw niet naar Belgie mogen komen. Daar denkt Belgie dan niet aan dat de vrouw dan gehuwd is en met de gebakken peren zit en het niet gemakkelijk is om het te annuleren. Franse werkwijze is veel beter.