Huwen met mijn vriendin en haar naar Belgie laten komen

Gestart door ludovic, woensdag 14 december 2016, 19:24:50

Vorige topic - Volgende topic

Derrick

@ Stijn54 ik denk dat de beste oplossing is om de "Europa route" te doen, dan hoef je van de regels van gezinshereniging niks van aan te trekken want daar loopt het steeds mis aldus mijn Belgische vrienden

ludovic

Ik heb vandaag een mail ontvangen van Mevr Giron, ongeveer 2 weken na mijn mail. De mail was in het Engels met de intro "Dear Mr ....
My apologies for writing in English as I do not master Dutch......" Dat werkt dan op de Belgische ambassade. Enfin mail was vriendelijk opgesteld maar in feite kreeg ik een kopie van wat op de Engelse versie van de website staat.

Blijkbaar slaat het leven daar ook op langs die kanten.

The certificate costs starting 15th October 2016 is 1.080-Php. The legalization of the translation done by one of our translators costs 1.080-Php. The translation done by the Embassy costs 3.240-Php (no legalisation needed then), for a total of 4,320-Php consular fees.

Wel heb ik pech, want in Juli kan ik geen afspraak maken, het kantoor is gesloten.

I will suggest the more suitable dates for us is last week of June or 1st week of August 2017 (no possible appointment in July).

Al bij al misschien maar best.

We zullen er maar een leuke reis van maken. Kan ik in plaats van te stressen even de Donghoy caves gaan bezoeken.

pinay lover

Leuk om te lezen allemaal ... maar dat maakt het forum ook zo mooi.
Als ik zo alles lees had ik een supergroot voordeel. Ik ken men vriendin ondertussen bijna 4 jaar en had het geluk dat ze in Israël werkte als caregiver.
Ik ben de voorbije jaren 12 keer naar ginder geweest voor telkens een tiental dagen. Wat uitkijken voor een goedkoop ticket. Studiootje gehuurd waar we konden koken... Veel vrienden gemaakt ginder en lief en leed gedeeld door soms problemen met haar werkgevers.
Men schat is hier in die jaren ook 3 keer geweest, een korte periode tss. kerst en nieuwjaar 2013, zomervakantie 2014 en naar beëindiging van haar contract ginder was ze hier 3 maanden in 2016.

Ondertussen is haar annullment (gestart juni 2014) afgeketst door de rechtbank ginder maar .... dit jaar februari is haar man gestorven.

Nu volle bak bezig met de papierslag voor een aanvraag visum C voor huwelijk in België.

Maar Ludovic, zoals je al zei .... VEEL GEDULD is een vereiste met een long distance relation.

De Belgische diensten hier vragen bewijzen dat je mekaar 2 jaar kent en minimum 45 dagen samen was in 3 verschillende periodes.
Daarna kan je stappen zetten voor huwelijk, samenwonen, ..... een goede tip, spaar alles wat je maar kan om later je relatie te bewijzen.
Printscreens van Messenger berichten, lijst van julllie Skype gesprekken, .... alles telt nadien.


ludovic

Bedankt voor de tips Pinay lover.

Nu is het zo dat ik geen skype berichten zal houden als bewijs, of deregelijke. Ik vind het ook ongehoord om prive gesprekken zomaar aan de overheid te overhandigen. Als ik mijn vriendin zie zitten en wens te huwen met haar is dit mijn zaak, niet de beslissing van een of ander binnen gebombardeerde consul.

Er is trouwens niemand die jou het recht kan ontnemen om met iemand te huwen.


In ieder geval gaat deze consul niet teveel moeten kakken op mijn kop, of hij zal het wel geweten hebben. Het is nu eenmaal mijn temperament.
Met mijn en alle "werkende" Belgen hun belastingcenten kunnen ze wel een taalcursus volgen.
Ik vraag me af als ik ze uitscheld in het nederlands, als ze dit zullen begrijpen.

Ik hoop voor U pinay lover dat alles snel in orde komt.

Misschien een tip van mij: Ge mag U niet te snel neerleggen bij alles, en te onderdanig zijn uit schrik of hoop. U ne keer goed kwaad maken kan zeker geen kwaad.








startagain

Citaat van: ludovic op vrijdag 31 maart 2017, 23:16:21
Bedankt voor de tips Pinay lover.

Nu is het zo dat ik geen skype berichten zal houden als bewijs, of deregelijke. Ik vind het ook ongehoord om prive gesprekken zomaar aan de overheid te overhandigen. Als ik mijn vriendin zie zitten en wens te huwen met haar is dit mijn zaak, niet de beslissing van een of ander binnen gebombardeerde consul.

Er is trouwens niemand die jou het recht kan ontnemen om met iemand te huwen.


In ieder geval gaat deze consul niet teveel moeten kakken op mijn kop, of hij zal het wel geweten hebben. Het is nu eenmaal mijn temperament.
Met mijn en alle "werkende" Belgen hun belastingcenten kunnen ze wel een taalcursus volgen.
Ik vraag me af als ik ze uitscheld in het nederlands, als ze dit zullen begrijpen.

Ik hoop voor U pinay lover dat alles snel in orde komt.

Misschien een tip van mij: Ge mag U niet te snel neerleggen bij alles, en te onderdanig zijn uit schrik of hoop. U ne keer goed kwaad maken kan zeker geen kwaad.
Dag Ludovic, ik kom minder op het forum dan de meeste leden, maar heb toch al meer dan 30 jaar ervaring met de Filipijnen, de vrouwen en hun familie.
ik kan je alleen maar succes wensen, en zoals al gezegd, je ogen en oren openen op het forum, en in de Filipijnen, en NIET u ne keer goed kwaad maken. In de Filipijnen zal je merken, dat de Filipinos allemaal beleefd tegen je blijven, zelfs als het duidelijk is dat je ongelijk hebt. Er wordt in hun cultuur veel waarde gehecht aan rustig een discussie te houden, ... en dan samen in bed te kruipen om de zaak te "seponeren"  :lachen:
Wat de Belgische ambassade betreft: veel geluk ermee, maar als ze willen, houden ze je jaaaren bezig... en bekijk het ook een keer van hun kant. Het is niet mijn intentie de mensen van de ambassade te verdedigen, maar velen zijn waarschijnlijk zelf al ettelijke keren bedrogen, door vindingrijke methoden en valse beloften van de visa aanvragers. Geniet van je vakantie, en maak je niet druk...zeker geen tijdsdruk. Hier is time money. Ginder niet, daar is materiaal duur, en arbeid bijna gratis.
Dus.. nog veel plezier, en succes nadien :-)
Move on.. to learn and improve

pinay lover

Hallo Ludovic, allemaal

Na een maandje documenten verzamelen is mijn vriendin eergisteren, dinsdag vertrokken naar Manilla voor de nodige red ribbons en stempels van de Belgische Ambassade. (voor fiancé-visum met oog op huwelijk hier)
Woensdagmorgen om 10 uur stond ze aan de deuren van DFA met de documenten. Deze morgen, donderdag dus, om 10 uur de documenten bij DFA afgehaald en rechtstreeks naar de Belg. Ambassade geweest. Supervriendelijk ontvangen en alle nodige uitleg gekregen.
Vanuit de Ambassade naar het DHL kantoor en de documenten verstuurd naar mij.

Nu hier de nodige vertalingen en het "certificate de coutûme" regelen via de Filipijnse consul hier en daarna de aanvraag doen voor huwelijk op de gemeente.
Daarna alles (een 2 kgr ongeveer, origineel en 2 copies) naar men schat opsturen en de nodige afspraak online maken voor de aanvraag van het visum. We zien het zitten. Ik hou jullie op de hoogte ... het mag ook eens positief zijn héé :biggrinn:

Misschien een tip voor wie het nodig heeft : via de website vliegtickets.be kan je een ticket "reserveren" (niet boeken dus) wat nodig is voor de aanvraag van een visum.
Tenzij iemand anders hier ook een manier weet voor een ticketreservatie ??? laat maar weten.

Ronny55

Het tiket moet je pas hebben als je visum is goedgekeurd. Dan pas krijg je ook de sticker in het paspoort .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

flipjov

Ticket reserveren kan ook bij de meeste reisbureaus.

pinay lover

@ Ludovic : met skypegesprekken bedoel ik gewoon een printscreen waarop de datum en het uur de duur van je gesprekken staat. Op die manier ziet de Ambassade gewoon of je regelmatig belt met mekaar. Daar staan geen chatgesprekken op ....
gewoon printscreentje maken, doorsturen naar je mail en afdrukken.
Mijn dossier hier weegt een kleine 700 gram ondertussen  :lachen:
In de loop van onze 4 jaar relatie copies en uitleg over 15 ontmoetingen, tickets, hotelrekening, aankomstverklaring toen men schat hier 3 keer was, ...... Bèrewerk maar je moet iets doen voor de liefde van je leven hé  :biggrinn:

stijn54

@Pinaylover. Ik had ook een pak afdrukken van chats maar de toenmalige mevr Weis zei dat ze dat niet nodig had. Was wel mijn tweede huwelijk. Zij had al voorhand zich voorgenomen visum af te wijzen. Was in 2008.