Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

goederen van manila naar....

Gestart door xav, maandag 8 februari 2010, 07:29:35

Vorige topic - Volgende topic

xav

ik wou es polsen wie er al eens iets van manila naar een ander eiland laten overbrengen heeft...

-is dit dan ook met een container...? als je die vol krijgt... of beter met een "vrachtwagen" ...
-wat is de prijs ongeveer, vervoer met overzet...

op palawan is er niet veel soeps voor vb bed, zetels, matras... dus dacht ik om mischien een hele lading te kopen in manila en dan te laten overbrengen naar palawan met de ferry...

gosternokke

Niet veel soeps op Palawan?  Wel ik weet natuurlijk nie wat uw smaak is Xav. Maar als je van native style meubels houd is er wel wat te koop zoals rotan en bamboe meubels en bedden.  Ook kun je stoelen van houtsnijwerk kopen.  Bij bamboe en rotan meubels heb je er geen kussens bij maar die kun je zelf apart laten maken.  Trouwens bij de NCC Mall in puerto hebben ze ook wel wat modernere mebelen, en ook matrassen heb ik daar gezien, alleen heb je er niet zoveel keus.  Meubels uit manila laten komen heb ik geen ervaring mee, maar ik neem aan dat de transportkosten niet gering zijn.    Ik heb zelf in palawan meubels laten maken door een plaatselijke timmerman, gewoon wat meubelgidsen van de nederlandse grote meubelzaken meegenomen  waar ook globaal de maten bijstonden, en toen aan die timmerman gevraagd of hij aan de hand van de foto in de meubelbrochure exact het  zelf kon maken, en dat kon hij wel.  En voor veel minder geld dan een dergelijk meubel in europa kost.

xav

ben ik ondertussen ook aan het denken om een plaatselijke arbeidskracht te nemen... in NCC ben ik al meerdere malen gaan kijken... en om eerlijk te zijn, als je er teveel tegen leunt kraakt het en het valt dan uit elkaar ( ik spreek uit ondervinding  :lachen: )

van die bamboe meubels heb ik het zo niet echt... en mijn vrouwtje zegt dat de rotan meubels vaak vlug kapot gaan door het vochtige weer...

ik zie wel...

zal waarschijnlijk plaatselijke timmerman worden voor bed en zitplaats... dan de kussens laten bij maken..

gosternokke

Of misschien een andere optie om eens te kijken in IloILocity, die is veel groter dan PP, en wellicht meer keuze. Vandaar uit kun je dingen verschepen met de Montenerolines.  Op hun website staat dat het verschepen van   appliances van Iloilo naar Puerto P.   665 peso per metric ton kost
http://montenegrolines.com.ph/msli_web/index.php?option=com_content&task=view&id=135&Itemid=9

xav

thx  :thumb: zal dit zeker in het achterhoofd houden... als het zo kan, dan valt de prijs zeer goed mee...

Pieter-Jan

Ik denk ook dat een plaatselijke timmerman het beste is. Koop dan een goede foam en breng het naar de upholstery. De meeste dingen zijn waardeloos. Meubels van nccc en gaisano zijn chinees. Ik ken de manager van gaisano davao en hij vertelde mij dat ik beter niets koop in gaisano en nccc. Alle meubels trekken op niets. Als je iets laat maken, uw houtsoort kiest en alles een beetje in de gaten houdt komt dat zeer goed. Je zal topkwaliteit hebben. Koop ook geen foam van nccc. Na 2 maanden in uw zetel zitten is de foam zo plat als een blad papier. Ze maken hier lokaal goede foams. De goede merken zijn Mandaue foam en dewfoam en er is nog een derde maar ik ben de naam kwijt. Je kunt dan kiezen uit een kwaliteit of 5 en verschillende diktes. Neem maar de beste kwaliteit. Dit is nog steeds goedkoop en zeer degelijk. Niet alles wat je in malls koopt is slecht. In manilla is er veel te koop van goede kwaliteit maar het zal niet in nccc of gaisano zijn. Met een plaatselijke timmerman in te huren kun je nog iemand een pleziertje doen ook...

xav

Citaat van: Pieter-Jan op zondag 20 juni 2010, 13:44:30
Ik denk ook dat een plaatselijke timmerman het beste is. Koop dan een goede foam en breng het naar de upholstery. De meeste dingen zijn waardeloos. Meubels van nccc en gaisano zijn chinees. Ik ken de manager van gaisano davao en hij vertelde mij dat ik beter niets koop in gaisano en nccc. Alle meubels trekken op niets. Als je iets laat maken, uw houtsoort kiest en alles een beetje in de gaten houdt komt dat zeer goed. Je zal topkwaliteit hebben. Koop ook geen foam van nccc. Na 2 maanden in uw zetel zitten is de foam zo plat als een blad papier. Ze maken hier lokaal goede foams. De goede merken zijn Mandaue foam en dewfoam en er is nog een derde maar ik ben de naam kwijt. Je kunt dan kiezen uit een kwaliteit of 5 en verschillende diktes. Neem maar de beste kwaliteit. Dit is nog steeds goedkoop en zeer degelijk. Niet alles wat je in malls koopt is slecht. In manilla is er veel te koop van goede kwaliteit maar het zal niet in nccc of gaisano zijn. Met een plaatselijke timmerman in te huren kun je nog iemand een pleziertje doen ook...

toen ik er was in april heb ik idd enkele carpenters bezocht en ook een lokale markt waar ze allemaal meubels verkopen... natuurlijk toen ze mijn witte neus zagen was het al prijs  :happy2: ... dus heb ik zelf 1 en ander uitgetekend en dan kuya laten prijs gaan vragen... kreeg die direct de vraag of dit door een witneus getekend was  :lachen: ... zag er te modern uit...

heeft hij toen maar verteld dat zijn zus interieur architecte was... en dat het voor een klant was...

die handel bij NCCC is idd troep... stond ik eens te leunen tegen een slaapkamer kast... viel die wel niet uit elkaar  :floet: ... ben dan maar vlug :benweg:

die foam is idd niks waard... hebben nu wat "kussens" die opgevuld zijn met die foam en ze zijn idd ze plat als een vijg...

wanneer ik terug ga in oktober ga ik een mooie hoekzit bank laten maken in gevlochten riet... heb op palawan pracht resultaten gezien voor zo'n 10.000p... heb je een bankstel van 2,5m op 2.5m in L vorm... dan nog enkel wat dikke deftige kussens en ik heb mijn lounge ook al  :happy: