Raad de plaats Filippijnen streetview quiz

Gestart door Adik, maandag 23 januari 2017, 17:33:00

Vorige topic - Volgende topic

Tinulang_Manok

Ik hoop dat deze moeilijk genoeg is :biggrinn:
Nu we toch in the ATM thema zijn, een heel belangrijke ATM voor mij, de enige in de stad die mij geld wil geven :jajaja:


Behalve tijdens kerst 2015.....

vastloper :thankyoufw5:
Amare et sapere vix deo conceditur

Luke

Citaat van: TheDolphin op zondag 26 februari 2017, 23:18:45
Heel goed Tinulang Manok.  :applaus: volgens mij staat binnen in dat gebouw van China Bank de beroemde en in meerdere topics besproken ATM van de HSBC bank waar je in één keer voor €500 aan pesos kunt pinnen zonder de 'maffia fee' van 200pesos opname kosten te hoeven betalen. Bijvoorbeeld in het topic Dringend!! Pin probleem in Manila !!!!. http://www.filippijnen.org/index.php?topic=13697.msg105660#msg105660 Hoewel er wordt gesproken over het RCBC gebouw denk ik dat het gebouw van China Bank hier bedoeld wordt  :confused2: In het RCBC gebouw vond ik geen ATM van HSBC. Maar ok, aan u de eer weer voor het volgende plaatje :thumb:

Je bedoeld HSBC. dat staat ot het kruispunt Ayala Av / Paseo de Roxas
https://goo.gl/maps/2uvWWSBTEqo

TheDolphin

Gevonden Tinulang Manok, S. Carmona St. corner Rizal St., San Carlos City, Negros Occidental  :happy:

TheDolphin

@Luke, Is dat de bewuste ATM? Ik ben bij de China Bank naar binnen gelopen en heb daar gepint. Ik kon 25000 pinnen in één keer dus ik dacht dat zal hem zijn :weetikniet:
Het ging om dit verhaal:
Citaat van: Amice op zondag 22 december 2013, 23:35:09
Citaat van: joe op zondag 22 december 2013, 21:14:22
rcbc banking en HSBC bank, kan dit in gans het land, 30k, amice? meschien stomme vraag... :biggrinn:

Zo dom is die anders niet, ik was denk ik niet duidelijk genoeg:
In het RCBC gebouw is http://www.filippijnen.org/index.php?action=profile;u=593;area=showposts;start=370uiteraard de RCBC bank gevestigd maar ook een filiaal van HSBC en enkel bij HSBC kan men die 30000(lees 500â,¬) er in een keer uittrekken maar dat bedrag is afhankelijk van de wisselkoers.

Het was ook mogelijk om dat te doen bij Citibank (eveneens aan Paseo de Roxas ave gevestigd maar daar krijg ik de laatste maanden geen geld meer uit met een error melding,welke waarschijnlijk voort komt uit beveiliging door de bank ingesteld voor buitenlandse passen, dat is althans de verklaring van ING hierop. Citibank verwees mij daarvoor naar de ING. Aldus een wazig verhaal.

Tinulang_Manok

Citaat van: TheDolphin op maandag 27 februari 2017, 02:32:54
Gevonden Tinulang Manok, S. Carmona St. corner Rizal St., San Carlos City, Negros Occidental  :happy:

Klopt :thumb:
Amare et sapere vix deo conceditur

TheDolphin

Ja maar niet zomaar gevonden he. Getverdekkie dat was me een zoektocht  :mauer: af en toe is het niet gezond meer denk ik want ik kon het niet loslaten. Ik wist dat ik waarschijnlijk in de Visayas moest zoeken een BDO aan Rizal st. Dus ik dacht die heb ik zo.  :neeneenee: Zoveel BDO's als er zijn, zoveel Rizal streets heb je ook in de :smiley-philippines:  :kwaad: Ik heb Bohol afgespeurd de kleinere steden van het eiland het eiland Cebu omdat je zei dat er maar één ATM was waar je kon pinnen. Zelfs bij Sorgoson Bicol gekeken en Zamboanga. Maar in je posts had ik je ook over Negros gehoord dus eerst nog Negros Oriental afgespeurd maar toen bleek het toch nog Occidental te zijn.
Zelfs met behulp van de ATM locator was het geen makkie want die haperde af en toe en vooral toen ik in Negros Occidental wilde zoeken. Alsof de duivel er mee speelde :lachen: https://www.bdo.com.ph/branches-atms-locator
Ok hier de volgende dan:


Yoghurt69

Elnido Palawan
foto is genomen na de omheining van het Beach resort waar ik even de naam kwijt van ben

TheDolphin

Keurig Yoghurt69 :thumb: dat is goed :jajaja: Zo zie je maar 3 keer is scheepsrecht. Heb je het een beetje leuk gehad in El Nido? Ik was er in 2009 en 2010 toen je nog 72 pesos voor je euro kreeg en de prijzen nog niet zo hoog waren daar. In 2012 was het behoorlijk veranderd veel meer toeristen en een hoop resorts erbij gekomen. Ben benieuwd met welke foto je komt. :congratualtionsis0:


Yoghurt69

Mijn eerste foto op dit forum, deze keer in de juiste positie
Palawan heb ik bezocht in 2014, Elnido zelf vind ik te toeristisch maar de nachten op het strand feesten valt wel mee

Deze foto is op streetview te vinden maar zonder de dame op de voorgrond.
Gezien jullie alle foto's toch meteen vinden mag het niveau wel wat verhoogd worden dacht ik zo.