Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Europa route.

Gestart door Derrick, dinsdag 31 januari 2017, 11:38:46

Vorige topic - Volgende topic

Derrick

Beste forumleden,

Ik heb me ingeschreven omdat ik op zoek ben naar mensen die gebruik gemaakt hebben van de Europa route.

Alle info en tips zijn welkom! Wat moet je doen, wat moet je verklaren, wat moet je bv. zeker niet zeggen. Mijn voornaamste vraag is uiteraard : is deze fameuze Europa route 100% waterdicht en bestaat er echt geen kas om voor verassingen te komen te staan?

Even kort over mezelf: ik heb de Franse nationaliteit, wonend op de Filipijnen en gehuwd met een filipijnse. Ons huwelijk werd overgeschreven op de Franse consulaire registers en is dus ook erkend in Frankrijk.

Ik heb werk gevonden in Amsterdam en wij willen ons zo snel mogelijk in Nederland vestigen. Een visum C bemachtigen is geklaard in 2 dagen  op de Franse ambassade voor mijn echtgenote, daar heb ik me al voldoende over geïnformeerd.

Wat ik niet weet is hoe het in de praktijk eraan toe gaat om, eens ter plaatse in Nederland, het C visum in verblijfsvergunning om te zetten.

Ik zou het zeer op prijs stellen indien er meerdere mensen die gebruik gemaakt hebben van de Europa route er iets over willen delen.

N.B.: een visum D voor Frankrijk kunnen wij in 2 weken op de Franse ambassade bemachtigen zonder problemen, maar aangezien mijn werk in Nederland zal zijn is dit in mijn ogen geen optie. Ik deel dit mee als extra info voor het geval er toch een mogelijkheid bestaat om op die manier vlug(ger) mijn echtgenote legaal in Nederland te krijgen.

Dank bij voorbaat iedereen!

Derrick

Pieter30

Ik ben nogal nieuw in dit soort dingen, maar ik dacht gelezen te hebben als een visum C goedgekeurd is mag je in elk land gaan die lid is van Schengen visa. Schiet me niet dood als dit niet correct is :) ik ben zelf ook nog maar recent bezig om een visum voor mijn vriendin te regelen :)

Doel van het Schengenvisum
Een Schengenvisum is een vergunning van een Schengenstaat waarmee:

- gereisd kan worden door en gedurende maximaal 90 dagen binnen een periode van 180 dagen verbleven kan worden op het grondgebied van de Schengenstaten (visum kort verblijf)
- doorgereisd kan worden via de internationale transitzones van luchthavens op het grondgebied van de Schengenstaten (luchthaventransitvisum).

http://belgie.nlambassade.org/shared/burgerzaken/burgerzaken%5B2%5D/visum---schengen

Bedoelen ze met dit tweede puntje dat je via het vliegtuig pak maar van Nederland naar België moet gaan? :/

Edit* Ik lees je verhaal nog eens en ik zie dat ik met mijn antwoord volledig naast de bal sla :) mijn excuses. Veel succes met andere betere antwoorden hehe ( het is laat in de nacht, vandaar :p )

Herbie

Oei al bezig met visum :confused2: ok, veel sterkte gewenst.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

flipjov

Met een Visum C voor toerisme, familie, vrienden bezoek enz kan je idd in elk schengenland reizen. ook met een visum voor te huwen in Belgie en gezinshereniging.