Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Annual Report

Gestart door peldoman, vrijdag 3 februari 2017, 15:16:55

Vorige topic - Volgende topic

peldoman

Kan iemand mij iets meer vertellen over het jaarlijkse annual report?
Ik lees op de website van Immigration office dat je tot 3 maart de tijd hebt
om je AR form in te leveren en te betalen.
Ik ben hier nu ruim 2 jaar en hoor er nu voor het eerst van, dus nog nooit gedaan.
Ze hebben mij op I.O bij de verlenging van mijn visa hier nooit iets over gezegd. :ikkeniebegrijp:




bananacreek

Te late aanmelding voor jaarlijks report gaat 300 pesos per maand kosten en kans op in beslag nemen van de ACR enz....

Ik spreek dan van permanent residents met een 13a of 13e visa

Ik zou het maar snel doen......nu met Duterte hebben ze er geen probleem mee om je te nekken....

De rest daar weet ik weinig van af

peldoman

Ik zit op een toerist visa hier.
Heb afgelopen september voor 6 maanden verlengd.
Mijn alien card moet in maart weer vernieuwd worden.
Annual report nooit van gehoord!



callebaut

Peldoman , indien je verblijft op een touristvisa , is een jaarlijks rapport niet nodig. Dit is enkel voor permanente verblijfsvisa's. 

Ronny55

Heb je daar 2 maanden tijd voor ??? dacht alleen de maand Januari  :weetikniet: ....Tja , ik wacht met die dingen niet tot het laatste moment...waarom uitstellen ?
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

peldoman

Notice to all Registered Aliens Re: Annual Report (AR) 2017

To implement the AR 2017, all registered aliens shall, within the first sixty (60) days of every calendar year, report in person to the Bureau of Immigration (BI) Main office at Intramuros, Manila, or to the nearest participating BI offices. The Annual Report 2017 shall be held from 03 January to 03 March 2017.

josv

Peldoman, Callebaut heeft helemaal gelijk. Jij bent een "toerist"dus je hoeft jezelf niet te melden. Als je het niet vertrouwd wandel je toch gewoon even bij immigration naar binnen !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

peldoman

Ja Jos ik weet ondertussen al dat ik niet hoef.
Mijn laatste post is alleen maar een geheugensteuntje voor die leden die wel moeten.