Foreign national shot dead in downtown Naval

Gestart door Fail_over, woensdag 26 juli 2017, 14:31:38

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Foreign national shot dead in downtown Naval

NAVAL, Biliran - A foreign national was shot dead  in downtown Naval early morning today, Wednesday, July 26.

The victim was identified as Simon Rawlinson from New Zealand, 63 years old, and is presently residing at Barangay Bato in Maripipi, Biliran.

Based on initial information, the foreign national who was from Maripipi was shot at around 6:00 o'clock in the morning.

The shooting incident of a foreign national in downtown Naval today allegedly perpetrated by riding-in-tandem, was the third reported shooting incident involving a foreign national in Biliran province.  - BiliranIsland.com
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Luc

Update. The police have just arrested the alleged gunman and recovered the weapon used and the personal belongings grabbed from the slain foreigner this morning.
The alleged lookout was Manuelito Estreller, and the alleged gunman was Antonio Rubaro.
The suspect was nabbed while hiding up in the mountain of Kawayan.

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

TheDolphin

Dat is al de derde foreigner die door een driveby shooting is heengegaan in Biliran. Biliran heb ik alvast van mijn lijstje geschrapt ook al schrijft de Lonely Planet dat het zo'n leuk eilandje is om op vakantie te gaan. :benweg: Hoewel ze misschien nu de dader hebben hoef ik er even niet zo nodig meer naar toe.

Adik

Even afkloppen maar het zijn tot op heden foreign residents geweest (evenals een aantal local residents waar minder aandacht voor is geweest).

Je kan daar dus prima de toerist uithangen. Echter langdurig banden aanhalen met de lokale gemeenschap lijkt wat gevaarlijker  :run:

Cosyns Guy

Citaat van: Adik op vrijdag 28 juli 2017, 13:30:05
Even afkloppen maar het zijn tot op heden foreign residents geweest (evenals een aantal local residents waar minder aandacht voor is geweest).

Je kan daar dus prima de toerist uithangen. Echter langdurig banden aanhalen met de lokale gemeenschap lijkt wat gevaarlijker  :run:
Blijkbaar had hij problemen met de localen ivm met een huis en grondkwestie.
https://www.stuff.co.nz/national/crime/95223022/friends-told-kiwi-killed-in-philippines-to-come-home

Fail_over

Mijn schoonfamilie woont daar en wij zijn er regelmatig verbleven. Maar voorlopig zal je mij daar niet vinden... :neeneenee:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

bananacreek


bananacreek