Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Visum D goedgekeurd, wat hierna?

Gestart door jandeman007, zondag 20 augustus 2017, 11:32:16

Vorige topic - Volgende topic

jandeman007

Beste,

Mijn vrouw werd zojuist haar beslissing toegestuurd, waarbij we het heugelijke nieuws te horen kregen dat haar visum D werd goedgekeurd.
Blijkbaar om het land te verlaten moet ze nog bij de CFO een les volgen, aangezien dit in de flilippijnen een vereiste is om het land te mogen verlaten.

Ik neem aan dat ik hierna een single ticket Manila-Brussels kan boeken? Haar visum D voor gezinshereniging blijft 6 maand geldig.

Mijn vraag is wanneer ze arriveert hier, wat we precies moeten doen. De eerste stap is naar de gemeente gaan om haar hier te laten inschrijven, alsook haar domicilie?
Bij de visum D was er ook een briefje waarbij we ons verzoeken om de website van www.dofi.fgov.be te raadplegen m.b.t. de integratie.

Het is ons niet volledig duidelijk wat we allemaal op orde moeten plaatsen vooraleer ze vertrekt, alsook als mijn vrouw  hier aankomt.



mars

Mijn vrouw en zoontje komen volgende week naar België , zullen dan ook moeten inschrijven bij de gemeente, en dan inschrijven bij het huis van Nederlands.

Luc

De visa D is ook goedgekeurd van mijn schoondochter. Zij dachten dat ze maanden moesten wachten op een beslissing na alle negatieve berichten hier op het forum. Zo zie je maar, als alles in orde is gaat het snel.

19 juli visa aangevraagd.
17 augustus bericht gekregen van VFS. Visa goedgekeurd.

Normaal gezien zijn de documenten van de aanvraag dezelfde die ze moeten gebruiken voor de aanvraag gezinshereniging.

:hoedjeaf:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ronny55

Inderdaad , er zijn wel meer gevallen die probleemloos verlopen , daar hoor niets van , alleen probleem gevallen worden geopenbaard en negatieve ervaringen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

HayDirk

hallo
wij hebben onze aanvraag gedaan 23/11/2016 en goedgekeurd 15/04/2017 .
wij waren al gehuwd en mijn vrouw was zwanger zij is bevallen 18/04/2017 
Wat er na moet gebeuren is idd je aangifte van je aankomst waar meteen de inburgeringsprocedure start ttz
de kinderen afhankelijk van de leeftijd worden naar school gestuurd waar ze een taalbad nederlands krijgen
de oudste ouder dan 12 volgt wat ze noemen OKAN onderwijs
de jongste volgt gewoon de lessen mee in school met een extra leraar Nederlands
Mijn vrouw moet een inburgeringscursus volgen en natuurlijk ook Nederlands
de nadruk ligt op moet want we hebben reeds een aangetekend schrijven gekregen om haar te laten inschrijven voor
een bepaalde datum of een boete volgt

Het is maar hoe je het bekijkt goede en slechte gevallen ............elk dossier is anders
Ik vind persoonlijk in ons dossier dan .......ik begrijp het niet goed
visa D gezinsherening ....................wij zijn gehuwd , mijn vrouw is zwanger moet er nog meer zijn om over een gezinshereniging te praten ?
alle vereiste documenten waren in orde en toch duurt dit 5 maanden plus 3 maanden voorbereiding om de nodige documenten te verzamelen



dexter1969

Citaat van: Luc op dinsdag 22 augustus 2017, 10:55:33
De visa D is ook goedgekeurd van mijn schoondochter. Zij dachten dat ze maanden moesten wachten op een beslissing na alle negatieve berichten hier op het forum. Zo zie je maar, als alles in orde is gaat het snel.

19 juli visa aangevraagd.
17 augustus bericht gekregen van VFS. Visa goedgekeurd.

Normaal gezien zijn de documenten van de aanvraag dezelfde die ze moeten gebruiken voor de aanvraag gezinshereniging.

:hoedjeaf:

Kan een visum D dan goedgekeurd worden zonder dat de aanvraag eerst naar DVZ in Brussel wordt gestuurd, want DVZ heeft toch altijd minstens een paar maanden nodig om een beslissing te nemen ?

Luc

Citaat van: dexter1969 op dinsdag 19 december 2017, 16:16:25
Citaat van: Luc op dinsdag 22 augustus 2017, 10:55:33
De visa D is ook goedgekeurd van mijn schoondochter. Zij dachten dat ze maanden moesten wachten op een beslissing na alle negatieve berichten hier op het forum. Zo zie je maar, als alles in orde is gaat het snel.

19 juli visa aangevraagd.
17 augustus bericht gekregen van VFS. Visa goedgekeurd.

Normaal gezien zijn de documenten van de aanvraag dezelfde die ze moeten gebruiken voor de aanvraag gezinshereniging.

:hoedjeaf:

Kan een visum D dan goedgekeurd worden zonder dat de aanvraag eerst naar DVZ in Brussel wordt gestuurd, want DVZ heeft toch altijd minstens een paar maanden nodig om een beslissing te nemen ?

De ambassade kan zelf beslissen.

Toen ze een sms kreeg op 17 augustus was dat 'your visa application has been processed' zonder vermelding of het was goedgekeurd of niet. Bij de website van DVZ stond niets. Mijn zoon heeft toen dezelfde dag naar DVZ in Brussel gebeld: 'Ah, dat is door de ambassade goedgekeurd, de documenten zijn hier in Brussel zelfs nog niet aangekomen'.

Op 23 september is ze aangekomen. 29 september aanvraag inschrijving op het stadhuis. 13 oktober ingeschreven en rijksregisternummer gekregen. Meteen aanvraag verblijfvergunning gedaan. 1 week later kon ze haar F-kaart afhalen op het stadhuis.

Een ander forumlid zijn vrouw had 1 week vroeger haar visa D aangevraagd en heeft ook op 17 augustus dezelfde sms bericht gekregen. Haar visa D was ook door de ambassade goedgekeurd.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.