Domestic Workers - Domestic Slaves | DW Documentary (YouTube channel)

Gestart door Adik, maandag 28 augustus 2017, 21:14:18

Vorige topic - Volgende topic

Riens

Mijn vrouw vertelde wel eens over haar eerste keer dat ze als huishoudster in Dubai ging werken. In de PH had ze een contract getekend voor 450 dollar per maand. Eenmaal aangekomen werden ze vanuit het vliegtuig naar een loods gebracht waar ze moesten wachten tot ze door een "Sir" of "Madam" werden uitgekozen.
In deze loods moesten ze een nieuw contract tekenen, nu voor 200 dollar per maand, wist mijn vrouw ook direct waarom ze geen kopie mocht hebben in de Filipijnen. Degenen die niet wilden tekenen moesten 4000 dollar voor de terugreis betalen of werden geslagen tot ze wel tekenden.

Een "Sir" of  "Madam" betaald 4000 dollar om een slaaf mee te nemen, en daarna wordt er niet meer naar je omgekeken. Mijn vrouw zegt alijd dat ze heel veel geluk gehad heeft. Ik ben niet geslagen en niet verkracht, ik werd betaald in dollars en de scheldwoorden waren gratis.




Adik

Als je zo'n verhaal hoort van die salaris afzetterij (of nog erger), heb je dan niet zin om zo'n baas eens flink te naaien door anoniem enige grammen/pillen aan drugs op te sturen en de lokale politie daar in het Midden-Oosten van op de hoogte te (laten) stellen? Of desnoods eerst een aantal proefverzendingen doen met wat bloem of andere gelijkende niet verboden middelen  :evil: 

Echt als ik er achter kom dat iemand mijn vriendin zo heeft uitgebuit, dan laat ik ervoor zorgen dat ze zelf ook geen leven meer hebben en een heleboel geld kwijt zijn om hun eer nog een beetje te redden (mochten ze zulke connecties hebben).  :evil: Ook al is het jaren geleden gebeurd.

Zal  karma eens een handje helpen dan, zo waarlijk helpe mij  :horenzienzwijgen: :handenwrijven:


flipjov

Ook hier in europa wordt misbruik gemaakt van filipijnse au pair. Uiteraard zijn er ook veel goeie host families. Gelukkig worden ze in Europa wel nog een beetje beschermd en worden ze correct betaald en kunnen ze gratis weg als ze willen. Met misbruik bedoel ik dus meer laten werken dan toegestaan en als een goeiekope nanny en kuisvrouw gebruiken, maar de meeste au pairs dat ik ken hier worden wel goed behandeld.

Marin

Het probleem van de Fil. au-pair die slecht behandeld wordt, is natuurlijk dat ze weinig mogelijkheden heeft om de situatie te veranderen. Als mijn dochter ergens au-pair zou zijn en het bevalt haar niet goed of de host family behandelt haar slecht, dan haal ik haar direct weer terug. Maar ja, de Fil. au-pair heeft geen geld, geen familie die haar kan helpen (ze is zelf kostwinner) en neemt dan maar genoegen met een mindere of slechte behandeling, vooral omdat haar visum afhangt van haar au-paircontract.

Fail_over

Heftig anno 2017.

Maar kom dagelijks voorbeelden tegen van mensen die anderen niet respecteren.
Triest.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Luke

Die AU-pairs zijn allemaal niet zo onschuldig als je zou denken.
Sommige komen met een agenda; om een verblijfsvisum te bemachtigen via huwelijk of eendere welk ander middel.
Van zodra ze een paspoort hebben kijken ze uit naar de volgende stap; het gedroomde land USA.

Michaela

Citaat van: Luke op donderdag 31 augustus 2017, 05:22:21
Die AU-pairs zijn allemaal niet zo onschuldig als je zou denken.
Sommige komen met een agenda; om een verblijfsvisum te bemachtigen via huwelijk of eendere welk ander middel.
Van zodra ze een paspoort hebben kijken ze uit naar de volgende stap; het gedroomde land USA.

Daars is niks mis mee, als we in hun positie verplaatsen zouden we hetzelfde doen, we hebben het makkelijk praten omdat we geen enkel benul wat armoede precies inhoud. Zien is anders dat het meemaken.

flipjov

Citaat van: Luke op donderdag 31 augustus 2017, 05:22:21
Die AU-pairs zijn allemaal niet zo onschuldig als je zou denken.
Sommige komen met een agenda; om een verblijfsvisum te bemachtigen via huwelijk of eendere welk ander middel.
Van zodra ze een paspoort hebben kijken ze uit naar de volgende stap; het gedroomde land USA.

Er zijn hier genoeg domme mannen die erin trappen dus waarom niet he lol. Men vrouw was al 5 jaar au pair toen ik ze leerde kennen en ze wou graag verder studeren in Noorwegen maar dat werd afgewezen dus bleef ze maar au pair, zij heeft altijd wel geluk gehad met de host families. Maar er zijn er idd bij die mer jan en alleman in bed duiken in de hoop ne zot te vinden die wil trouwen lol

dozo

ja flipjov misschien hoor jij ook wel bij die domme mannen, jij weet ook niet wat jou vrouw die 5 jaar heeft uitgevreten.
beter is ieder in zijn waarde te laten.en pas te oordelen als je zeker bent van die zaak.
ik vind het prima dat vrouwen door aupair te gaan een beter leven hebben of krijgen :denk: