Verkeerde naam geboorte certificaat filipijnse vriendin

Gestart door Phanteon, dinsdag 26 september 2017, 11:26:20

Vorige topic - Volgende topic

Phanteon

Hallo leden ben ik hier weer
Ik weet niet of dit het juiste sub forum is maar ik ben van plan om te huwen december met mijn Filipijnse vriendin...
Echter haar geboorte certificaat is niet in orde... Op haar ID, wervergunning , doopakte , bewijs van woonst staat ze op de naam Marverlous. Maar op haar geboorte akte staat Marjorie.... wat natuurlijk serieus afwijkt.... 8 augustus heeft ze hiervoordan de nodige documenten laten opmaken om dit te veranderen...
Ze heeft me dit niet verteld en heeft haar toch al een aardige som gekost ( voor haar dan) 8000php+ ze wou niet om hulp vragen aan mij om geld... NU op haar document dat ze aangevraagd heeft om deze verandering uit te voeren staat er op "TO FOLLOW UP LOOK FOR CHARITY: CALL xxxxxx ( 2-3 months after filing"  Nu echter als ik reken 8 augustus maar ingevuld en opgestuurd dan is 8 sept 1 maand 8 oct 2 maand en 8 nov 3 maand...  8 december 4 maand.... echter vertrek ik vanuit Belgie op december. Maar zonder alle documenten in orde te hebben kan ik niet huwen en daar is mijn vrees.... Dat dit niet in orde zal raken voor ik vertrek ( ga voor 1 maand) .
Zijn er mensen met gelijke problemen en mij tips kunnen geven want dit komt nu wel in het gedrang het huwelijk ....

joost


Phanteon

Citaat van: joost op dinsdag 26 september 2017, 12:44:58

Hallo Phanteon.
Heb je al n ticket gekocht?
Joost.
Neen nog niet 4 december zou ik willen vertrekken maar ging wel algouw mijn ticket boeken...

joost


Hallo.
Dan zou ik als ik jou was eerst maar even de papieren in orde maken en dan pas gaan.

Joost.

Fail_over

Citaat van: joost op dinsdag 26 september 2017, 17:35:54
Dan zou ik als ik jou was eerst maar even de papieren in orde maken en dan pas gaan.
Dit is een wijze raad. Zorg dat uw papieren tip top in orde zijn. Ga niet uit van een tollerante DVZ in Brussel. Als zij u kunnen pakken op iets, dan doen zij dat, en zij nemen de tijd om dat te vinden. En zelfs als ze het niet kunnen vinden kunnen ze nog moeilijk doen.

Het heeft ons 4 jaar geduurd vooral alle papieren correct waren. (Waren al correct, maar door een fout van de  :smiley-philippines: overheid accepteerde DVZ de papieren niet. Als je in die molen terecht komt is het enkel maar geduld hebben)

Ik weet, het hart heeft de overhand op het verstand op deze momenten, maar DVZ heeft geen hart. Die volgen alleen maar hun regeltjes, en meer. En dat wordt alleen maar meer en meer.
Aan de ene kant ten goede omdat er weldegelijk misbruik gemaakt van wordt, aan de andere kant leiden de mensen eronder die wel goede bedoelingen hebben.

Ik vraag mij echter wel af waarom de overheid nog steeds niet een degelijk systeem heeft kunnen ontwikkelen om echte schijnhuwelijk tegen te kunnen gaan.
Men zit nu comfortabel achter hun buro en checken gemeentelijk databases of dingen correct zijn.

Ga na verloop van tijd langs bij de mensen. Hun adres is gekend en pols de situatie.

De wijkagent zou op de hoogte moeten zijn,en als er gemeentelijke belasting, of Wegentaks niet betaalt wordt, dan kan er in eens wel 2 personen langsgestuurd worden, dus de overheid meet hier ook met 2 maten.

De boodschap moge duidelijk zijn. Zorg dat uw papieren in orde zijn. Geeft ze geen kans u te protesteren, want ze doen het...
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Enkel de naam fout , dat valt nog mee, als ik wilde trouwen bleek ze op de geboorteakte een man te zijn. Dat heeft ons 60K gekost en 6 maanden wachten. Normaal is een naamsverandering op 2 a 3 maanden geklaard, je moet daarvoor niet naar de rechter, er hoef daar geen uitvoerige bewijs geleverd worden. Mijn schoonbroer had ook een fout in zijn voornaam dat gecorrigeerd diende te worden met het oog op de aanvraag van een paspoort. Met wat "connecties" was het op nog geen maand geregeld. Toch zou ik indien je niet kan blijven zolang je wil, pas komen als alles ok is .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.