Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Tyfoon "Paolo".

Gestart door boomerang, vrijdag 20 oktober 2017, 12:04:50

Vorige topic - Volgende topic

boomerang

Een kleine foto impressie van de Tyfoon "Paolo" waar wij inmiddels al 3 dagen onder zuchten met de nodige "brownouts" en gebrek aan stromend water.













"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Palinpinon is altijd de klos tijdens zware regenval en het ergste was in 2010 met Sindong en dat was alleen een LP area en geen typhoon en hier in Dumaguete (deze week) 4 km verderop alleen 3 dagen regen en alleen vandaag wat wind...Maar als de Okoy river gaat aanzwellen door teveel water uit de bergen dan is het mis en dan kunnen boulders zo groot als een huis naar beneden rollen ...............zoals hier in 2010 ook in Palinpinon.... :run: :run: :run: :run:





Hier rolden een "kiezelsteen" door het huis.......... :run: :run: :run:





O.B.Bommel

Citaat van: boomerang op vrijdag 20 oktober 2017, 12:04:50
Een kleine foto impressie van de Tyfoon "Paolo" waar wij inmiddels al 3 dagen onder zuchten met de nodige "brownouts" en gebrek aan stromend water.
Is dat de weg naar Ocean 24 in Valencia? Gezien die paaltjes langs de weg.

Helaas zie ik weinig "gebrek" aan stromend water alleen op de verkeerde plaats.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

bananacreek

Deze week................ :de



Hetzelfde punt van de weg in 2010....altijd raak op de bocht van de rivier Okoy......... :run: :run: :run:








Dat werd in 2009 gebouwd en nu nog steeds niet in gebruik uit angst voor een herhaling en die bijna kwam als de regen een paar dagen meer zou zijn ...maar de regen gedurende Sendiong begon om 07.10 in de ochtend en stopte om 11.30 diezelfde morgen met een hoop ellende voor velen en nooit is zoveel water in zulk een korte tijd uit de hemel naar beneden gegooid... :confused2: :confused2: :confused2:

bananacreek

@ Heer Bommel in Bommelstein:

Juist, correct, en dat is de weg naar het zwembad Ocean 24 wat vlak bij het kantoor van het energiebedrijf is op een afstand van ongeveer 2 km van het gedeelte van de gebroken weg.. :hoedjeaf:


bananacreek


bananacreek



Bypass Dumaguete....(vandaag)..maar welke weet ik niet...naast Foundation university of Batuinguel .... :denk: :denk:..maar denk toch wel achter Foundation einde Colon Extension...en ook dat is de Okoy river een paar honderd meter voor de zee..... :run: :run: :run:

bananacreek

En dan vraag ik me af wat er in Tanjay over gebleven is...en de Typhoon heeft nooit land geraakt op de  :smiley-philippines: ....maar het was maar even winderig vanmorgen... maar is is zuiver alleen waterschade...... :denk: :denk:

bananacreek

Nu hoorde ik dat beide "overflows" kapot zijn.......goede engineers?.....maar kijk eens met wat voor snelheid enorme massa's water naar beneden komen en vlak bij de zee (Dumaguete City) zijn de krachten van deze massa's water het grootst...... :run: :run: :run: :run:

kristof19

Sendong was ik december 2011.