Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vraag visa

Gestart door mars, zaterdag 9 december 2017, 21:08:00

Vorige topic - Volgende topic

mars

Een vriendin van mijn  :smiley-philippines: vrouw komt binnenkort naar  :nederlandsevlag: voor haar Nederlandse vriend. Nu vroeg ze aan mijn vrouw of er enige mogelijkheid is om na haar toeristenvisum (3 maanden) om hier in  :eu: voor goed te blijven ?  Trouwen lijkt me de enigste optie ?

Luc

Zover ik weet moet je om een verblijfvergunning te krijgen in  :nederlandsevlag: altijd dat taalexamen doen in de Nederlandse ambassade in Manila. Trouwen gaat wel maar ze zal hoedanook terug naar Manila moeten voor dat examen. Verhuizen naar  :belgiesmiley: na huwelijk is een optie. Zo ken ik een koppel.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Riens

De vriend van jouw vrouw haar vriendin kan gewoon een MVV aanvragen, de belangrijkste eis is inkomen en het basisexamen inburgering.
Trouwen is niet noodzakelijk aantonen van een relatie is voldoende.

Om de Duitslandroute te doen om de taaltest te omzeilen lijkt mij een beetje overdreven. Je kan gewoon een meer weekse cursus NL doen in manilla, kost een paar centen maar dan ben je er ook vanaf. Zakken en nog een keer examen doen is frustrerend en kost ook geld en veel tijd.
Dat is mijn vrouw heel goed bevallen, alleen de dorm in de buurt vond mijn vrouw erg tegenvallen. Maar dat was natuurlijk maar voor even.

Luc

#3
Met andere woorden net hetzelfde wat ik schreef. Neen zij kan niet voorgoed in Nederland blijven na huwelijk. Ze zal hoedanook dat examen moeten doen in Manila of België/Duitsland route doen. Maakt niet uit of de Nederlandse vriend voldoende inkomen heeft. Dat examen moet in Manila gebeuren.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Adik

De 3 maanden hier kunnen echter wel uitstekend benut worden met een intensieve cursus in de Nederlandse taal waardoor dat examen in Manila (wellicht al in te plannen vlak na terugkomst) een fluitje van een cent wordt.

Kost alleen wel wat, en vervelend dat ze dan eindelijk hier is en ze dan verplichtingen heeft qua huiswerk in plaats van dat je samen leuke dingen kunt doen. 

Een taal leer je het best door hem te leven. En waar kun je die beter leven dan in het land waar de taal voluit gesproken wordt?

Weet niet of dat nog steeds kan maar er was altijd de mogelijkheid wanneer je staatsexamen Nederlandse taal hebt gedaan en gehaald om vrijstelling te krijgen van alle inburgering verplichtingen (met enige financiële compensatie?).

Het geeft in mijn ogen zeker een voorsprong voor wanneer ze definitief in Nederland is, om bijvoorbeeld werk te zoeken (en helpt wat zelfstandig/minder afhankelijk te zijn). En daarnaast doet het ook niet verkeerd bij de aanvraag van de verblijfsvergunning/MVV (of hoe het ook heet tegenwoordig). Ze weet immers dan hoe het leven hier is met verplichtingen in plaats van als 'lui lekker vakantieland'.


innka3

Citaat van: Luc op zaterdag  9 december 2017, 23:30:51
Met andere woorden net hetzelfde wat ik schreef. Neen zij kan niet voorgoed in Nederland blijven na huwelijk. Ze zal hoedanook dat examen moeten doen in Manila of België/Duitsland route doen. Maakt niet uit of de Nederlandse vriend voldoende inkomen heeft. Dat examen moet in Manila gebeuren.
korrekt luc :thumb:

Ton Hasselt

Gek dat er dan nog zoveel mensen hier rondlopen die geen woord Nederlands kennen.
Geldt die eis voor hen dan niet?

innka3

Citaat van: Ton Hasselt op maandag  2 september 2019, 19:29:54
Gek dat er dan nog zoveel mensen hier rondlopen die geen woord Nederlands kennen.
Geldt die eis voor hen dan niet?
:neeneenee: natuurlijk niet voor degene die binnen komen zonder paspoort/visa/geld  geen honger maar wel een smartphone  :welcome:  :dump:

Rich

Citaat van: Ton Hasselt op maandag  2 september 2019, 19:29:54
Gek dat er dan nog zoveel mensen hier rondlopen die geen woord Nederlands kennen.
Geldt die eis voor hen dan niet?

Ik vind dat zo gek nog niet hoor.  Sommigen leren het snel en doen er dan ook iets voor, maar de grote meerderheid is te laks en gemakzuchtig en te lui zoals in vele dingen.

Effords en Filipino's en Filipina's............vergeet het voor het merendeel van hen. Ambitie en zelfdiscipline hebben ze niet en daarom zal het ook nooit iets worden met dat land.

Develop yourself?   :neeneenee:  :neeneenee:  :lachen:
Rich de Nederbelg.

Bulldozer

Behalve je vrouw zeker.

Misschien moet je eens wat verder rondkijken dan je neus lang is, want ik zie een heleboel Filippijnen die wel keihard werken. Vind het een respectloze opmerking van jou.