'Schiet vrouwelijke rebellen in hun vagina, dan zijn ze nutteloos'

Gestart door Fail_over, maandag 12 februari 2018, 20:59:11

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over



'Schiet vrouwelijke rebellen in hun vagina, dan zijn ze nutteloos'

De Filipijnse president Rodrigo Duterte riep zijn soldaten afgelopen woensdag op om vrouwelijke rebellen in hun vagina te schieten. Op de uitspraak is veel kritiek gekomen.
Robyn Samsom 12-02-18, 18:27

In een toespraak aan tweehonderd voormalige communistische rebellen riep hij op tot het aanpakken van vrouwen in conflict. Duterte's publiek bestond uit 48 vrouwen en 152 mannen. Duterte zei: ,,Zeg maar tegen de soldaten dat er een nieuw bevel komt van de majoor. We zullen jullie niet doden. We schieten jullie gewoon in jullie vagina's." Zonder vagina's zouden de vrouwen nutteloos zijn, volgens Duterte.

Verschillende mensenrechtengroepen hebben op de controversiële uitspraak gereageerd. ,,Deze woorden bevestigen alleen maar het macho-fascistische karakter van de president," reageerde afgevaardigde Emmi De Jesus van de partij Gabriela Women. ,,Hij is de vleesgeworden vereniging van misogynie en fascisme."
Nieuw niveau

Carlos Conde, onderzoeker voor mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch, merkte op: ,,Hij moedigt overheidssoldaten aan seksueel geweld te plegen tijdens een gewapend conflict. Dat is een overtreding van de internationale humanitaire wet. Duterte brengt terrorisme tegen vrouwen en mensen in het algemeen naar een heel nieuw niveau."

Het is niet de eerste keer dat Duterte zo'n heftige uitspraak doet. Conde noemde de uitspraak de laatste in een reeks van seksistische, vrouwenonvriendelijke uitspraken. Het presidentschap van Duterte wordt gedefinieerd door geweld en vaak gewelddadige uitspraken.
Grappig?

De opmerkelijke uitspraak is opgenomen in het officiële transcript van het evenement, maar verving het woord 'vagina' met een spatie. Ook staat er in het transcript dat het publiek heeft gelachen om de uitspraak.

Bron: ED.nl

Tsssss, halen vrouwelijke rebellen een trekker over met hun vagina?  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

tjenn

Ze nemen dat allemaal weer te serieus op in België en omstreken. Ik weet het als president zo'n uitspraken doen normaal is het niet maar dat is nu eenmaal digong en de mensen lachen ermee. Zoals een standup komiek die mogen ook alles zeggen nonsens gezever en als grapjes bedoeld. Alleen hopen dat er niet teveel fanatiekers in het leger rondlopen.

ganda


Niet aan proefstuk toe
Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch merkte op dat Duterte niet aan zijn proefstuk toe is als het over vernederen van vrouwen gaat. "Hij moedigt overheidssoldaten aan seksueel geweld te plegen tijdens een gewapend conflict, dat is een overtreding van de internationale humanitaire wet", klinkt het.

Vorige maand zorgde Duterte voor ophef door te stellen dat hij met plezier 42 maagden wil opofferen om toeristen naar zijn land te lokken. Vorig jaar ging hij 'voor de grap' nog een stap verder: soldaten die de MILF-rebellen op het eiland Mindanao bekampen, mochten van hem drie vrouwen verkrachten. "In dat geval zal ik in jouw plek in de gevangenis gaan zitten. Maar als je met vier van hen trouwt, dan ben je een hoerenzoon en zul je in elkaar geslagen worden."

12-02-18, 17.48u - SVM - Bron: Belga


opinie

Citaat van: tjenn op dinsdag 13 februari 2018, 05:47:52
Ze nemen dat allemaal weer te serieus op in België en omstreken.

Citaat van: Fail_over op maandag 12 februari 2018, 20:59:11
,,Deze woorden bevestigen alleen maar het macho-fascistische karakter van de president," reageerde afgevaardigde Emmi De Jesus van de partij Gabriela Women. ,,Hij is de vleesgeworden vereniging van misogynie en fascisme."

Carlos Conde, onderzoeker voor mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch, merkte op: ,,Hij moedigt overheidssoldaten aan seksueel geweld te plegen tijdens een gewapend conflict. Dat is een overtreding van de internationale humanitaire wet.

België? Vreemd dat ik enkel de link met de Filippijnen kan vinden bij deze twee mensen. Geboren, gestudeerd, werkend en wonend in de  :smiley-philippines: Zijn ze onlangs verhuisd?


http://www.gabrielawomensparty.net/content/rep-emmi-de-jesus


https://www.hrw.org/about/people/carlos-h-conde
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

bananacreek

Natuurlijk allemaal gemakkelijk gezegd als je 11000 km veilig weg zit....... :denk: :denk: :denk:


tjenn

Citaat van: opinie op dinsdag 13 februari 2018, 18:38:39
Citaat van: tjenn op dinsdag 13 februari 2018, 05:47:52
Ze nemen dat allemaal weer te serieus op in België en omstreken.

Citaat van: Fail_over op maandag 12 februari 2018, 20:59:11
,,Deze woorden bevestigen alleen maar het macho-fascistische karakter van de president," reageerde afgevaardigde Emmi De Jesus van de partij Gabriela Women. ,,Hij is de vleesgeworden vereniging van misogynie en fascisme."

Carlos Conde, onderzoeker voor mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch, merkte op: ,,Hij moedigt overheidssoldaten aan seksueel geweld te plegen tijdens een gewapend conflict. Dat is een overtreding van de internationale humanitaire wet.

België? Vreemd dat ik enkel de link met de Filippijnen kan vinden bij deze twee mensen. Geboren, gestudeerd, werkend en wonend in de  :smiley-philippines: Zijn ze onlangs verhuisd?
Ik denk het niet  :floet:  ik doelde meer op de Belgische pers en tv dat die het weer te serieus opnemen ze nemen alles letterlijk op wat die Duterte uit zijn klak slaagt zoals met 42 maagden enz. komaan serieus blijven. Hij is nu eenmaal zo en de mensen lachen er gewoon mee ook de vrouwen hier, de pilipino way. Wil niet zeggen dat ik Duterte leuk vind helemaal niet ik vind hem een gestampte boer zonder enige manieren en geweten. Ik zal nu maar stoppen voor ze me gaan arresteren voor smaad.

opinie

Citaat van: bananacreek op woensdag 14 februari 2018, 07:11:33
Natuurlijk allemaal gemakkelijk gezegd als je 11000 km veilig weg zit....... :denk: :denk: :denk:

En dan net gelezen te hebben dat de personen die kritiek hebben in de  :smiley-philippines: zitten.  :ikkeniebegrijp:

Citaat van: tjenn op woensdag 14 februari 2018, 10:16:12
ik doelde meer op de Belgische pers en tv dat die het weer te serieus opnemen ze nemen alles letterlijk op wat die Duterte uit zijn klak slaagt

Men geeft gewoon een verslag van zijn uitspraken en de kritiek uit eigen land erop. We zouden het waarschijnlijk niet eens lezen als het uit een ander soortgelijk land komt waar we geen connectie mee hebben. Vergelijk het met Belgen en Nederlanders die in de PH wonen en zich geroepen voelen hun mening te geven over de politiek en samenleving in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: . Moeten die dan vanaf nu ook zich onthouden van kritiek? Sterk punt daarvoor is dan dat het zij waren die destijds de politici verkozen die het land maakten wat ze nu over klagen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

tjenn

Citaat van: opinie op woensdag 14 februari 2018, 21:05:12
Citaat van: bananacreek op woensdag 14 februari 2018, 07:11:33
Natuurlijk allemaal gemakkelijk gezegd als je 11000 km veilig weg zit....... :denk: :denk: :denk:

En dan net gelezen te hebben dat de personen die kritiek hebben in de  :smiley-philippines: zitten.  :ikkeniebegrijp:

Citaat van: tjenn op woensdag 14 februari 2018, 10:16:12
ik doelde meer op de Belgische pers en tv dat die het weer te serieus opnemen ze nemen alles letterlijk op wat die Duterte uit zijn klak slaagt

Men geeft gewoon een verslag van zijn uitspraken en de kritiek uit eigen land erop. We zouden het waarschijnlijk niet eens lezen als het uit een ander soortgelijk land komt waar we geen connectie mee hebben. Vergelijk het met Belgen en Nederlanders die in de PH wonen en zich geroepen voelen hun mening te geven over de politiek en samenleving in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: . Moeten die dan vanaf nu ook zich onthouden van kritiek? Sterk punt daarvoor is dan dat het zij waren die destijds de politici verkozen die het land maakten wat ze nu over klagen.
In België is het verplicht te gaan kiezen anders ging ik zelfs niet, en bij de uitslag is iedereen winnaar want ze slagen allemaal bij elkaar en de winnaar is eigenlijk de verliezer. Wat voor zin heeft het dan om te gaan stemmen. Het is overal wel iets natuurlijk . Voor de rest geef ik je helemaal gelijk .

bananacreek

Ok....uit die kritiek als blanke hier terwijl daar Duterte aanhangers bij aanwezig zijn..... :ripba8: :ripba8: :ripba8: :ripba8: :run: :run: :run: :run:

opinie

Citaat van: bananacreek op donderdag 15 februari 2018, 06:36:05
Ok....uit die kritiek als blanke hier terwijl daar Duterte aanhangers bij aanwezig zijn..... :ripba8: :ripba8: :ripba8: :ripba8: :run: :run: :run: :run:

:ikkeniebegrijp: Het topic handelt toch duidelijk over lokale mensen die kritiek uiten? Waarom is die noodzaak er om steeds het onderwerp te veranderen?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus