President Rodrigo Duterte has threatened to close Boracay Island

Gestart door Rich, woensdag 28 februari 2018, 23:17:20

Vorige topic - Volgende topic

Rich

How Boracay shutdown will affect local workers

President Rodrigo Duterte has threatened to close Boracay Island, citing its environmental degradation. But local officials admit, they have no alternative source of livelihood for tens of thousands who may lose their jobs. - The World Tonight, ANC, February 28, 2018

http://news.abs-cbn.com/video/news/03/01/18/how-boracay-shutdown-will-affect-local-workers
Rich de Nederbelg.

Kano

Het is niet alleen op Boracay een grote zooi, elders ook zoals op Panglao eiland waar nu ook maatregelen dreigen.

boholchronicle.com.ph/2018/02/18/after-boracay-closure-orders-loom-for-erring-panglao-beach-resorts/

http://www.boholchronicle.com.ph/2018/01/08/red-flags-for-pollution-levels-in-panglao-seawaters/

Afval wordt vaak niet opgehaald en her en der gedumpt. Ook op zee wordt afval geloost door toeristenboten en gooien vissers soms hun behoefte in plastic zakken overboord . Resorts, restaurants en bars hebben vaak geen of onvoldoende afval zuivering en, zoals ik op tv heb gezien, lozen soms afvalwater/septic tank overflow stiekum met ondergrondse pijpen in de zee.  De locale en provinciale overheden hebben dit veel te lang laten sloffen, wetten en regels (bewust) niet gehandhaafd en zijn alleen maar gefocust op (hun eigen) inkomsten.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

TheDolphin

Ik ging een keer snorkelen in Puerto Princesa bay bij de huisjes van de vissers die op paaltjes in het water gebouwd zijn. Daar lag de bodem bezaaid met afval. Dat komt uiteindelijk ook in je lichaam terecht als je voedsel uit de zee eet. Daarom eet ik er niet zoveel van. Echt gezond zal het niet zijn.

Rich

Rich de Nederbelg.

innka3


Herbie

Wij ook hoor, beter dan al die vervroren vis die bij ons binnen komt. Of je moet een visser kennen die vis houd van de laatste vangst
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

bananacreek

Ik heb er nog niets van gemerkt in mijne GINAMUS..... :denk:  :denk:  :denk:  :weetikniet:  :weetikniet:  :weetikniet:


Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.


tjenn