Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Nog een falende relatie

Gestart door Jan69, donderdag 29 maart 2018, 22:58:02

Vorige topic - Volgende topic

Jan69

Na constant te moeten horen dat al haar vriendinnen die ze leren kennen heeft in België veel betere mannen hebben dan ik.
"I better married the construction worker than the engineer". want die zijn genereus en steunen de familie daar al volonté.

In werkelijkheid gaan die vrouwen ook werken en storten ze hun loon op een gezamenlijke rekening. Volgens mij zijn het dan niet die mannen die geld opsturen maar wel die filippijnse vrouwen die ervoor gaan werken. Ze verheerlijkt nu ook Pakistaanse mannen "want die geven al hun geld af aan de Pakistaanse vrouwen die er alles mee regelen".

De handtassen en portemonnaies die naar de Filippijnen vliegen zijn niet op 1 hand te tellen (weliswaar betaald met haar eigen loon). Ze werkte voor een dokter aan 150€ per maand en gaat nu een handtas van 200€ geven aan die ex bazin. Gans haar leven bestaat uit het geven van cadaukes.

Ik betaal alles in het huishouden en dat lukt en kan nog sparen.

Maar ik ben altijd de slechte, ik ben er nu tegen in gegaan en nu spreekt ze niet meer (en ook al de rest stelt niets meer voor).

De stekker zal er uit moeten, gelukkig gene kleine gemaakt. Omdat ze werk heeft zal het met niet teveel alimentatie zijn hopelijk (volledige scheiding van goederen)

Met filippijnse valt niet te praten, eigenlijk vroeger ook niet. Als ik in de Phil was ging het ook altijd goed als het was om met de familie daar op restaurant en uitstap te gaan)

Verkeerde  keuze gemaakt.

Wat na de scheiding een nieuw visum vragen voor een andere?





flipjov

Citaat van: Jan69 op donderdag 29 maart 2018, 22:58:02
Na constant te moeten horen dat al haar vriendinnen die ze leren kennen heeft in België veel betere mannen hebben dan ik.
"I better married the construction worker than the engineer". want die zijn genereus en steunen de familie daar al volonté.

In werkelijkheid gaan die vrouwen ook werken en storten ze hun loon op een gezamenlijke rekening. Volgens mij zijn het dan niet die mannen die geld opsturen maar wel die filippijnse vrouwen die ervoor gaan werken. Ze verheerlijkt nu ook Pakistaanse mannen "want die geven al hun geld af aan de Pakistaanse vrouwen die er alles mee regelen".

De handtassen en portemonnaies die naar de Filippijnen vliegen zijn niet op 1 hand te tellen (weliswaar betaald met haar eigen loon). Ze werkte voor een dokter aan 150€ per maand en gaat nu een handtas van 200€ geven aan die ex bazin. Gans haar leven bestaat uit het geven van cadaukes.

Ik betaal alles in het huishouden en dat lukt en kan nog sparen.

Maar ik ben altijd de slechte, ik ben er nu tegen in gegaan en nu spreekt ze niet meer (en ook al de rest stelt niets meer voor).

De stekker zal er uit moeten, gelukkig gene kleine gemaakt. Omdat ze werk heeft zal het met niet teveel alimentatie zijn hopelijk (volledige scheiding van goederen)

Met filippijnse valt niet te praten, eigenlijk vroeger ook niet. Als ik in de Phil was ging het ook altijd goed als het was om met de familie daar op restaurant en uitstap te gaan)

Verkeerde  keuze gemaakt.

Wat na de scheiding een nieuw visum vragen voor een andere?

zielige vent... als het vroeger in de Phils als niet goed ging zoals je zegt waarom trouw je dan?.. je doet alsof alle vrouwen daar zo zijn... zoek u een vrouwjte hier van hetzelfde niveau als jezelf aub

Jan69

Tot voor de trouw ging het nog, maar pas nadien.
Ik heb ook niet gezegd alle Filippijnse, want al die ik hier ontmoet heb daar kan je wel mee praten.

Herbie

Hoelang zijn jullie al getrouwd? En heeft je vrouw al de Belgische nationaliteit? Zo niet reisje boeken naar :smiley-philippines: eenmaal daar aangekomen papieren weg nemen en identiteitskaart. Zo een vlucht terug nemen zal ze niet meer kunnen. Eenmaal terug in :belgiesmiley: aangeven dat je vrouw weg is van je. Terug naar de  :smiley-philippines: 50 procent kans dat ze niet terug kan komen naar :eu:

Veel succes
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Kano

Jammer dat het zo gelopen is. Hoelang kende je jouw vrouw al voordat je in 2016 huwde ?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

pinay lover

visum vragen voor een "andere" ????
waarover spreken we hier ??? een paar schoenen, een waakhond, nieuwe auto  ???

aja , neen ... het is over iemand graag zien en met haar je dagen slijten .... of ben ik verkeerd en gaat het hier gewoon over
"eentje gaan halen" zoals 30 jaar geleden de mode was .....


tjenn

Citaat van: pinay lover op vrijdag 30 maart 2018, 06:55:13
visum vragen voor een "andere" ????
waarover spreken we hier ??? een paar schoenen, een waakhond, nieuwe auto  ???

aja , neen ... het is over iemand graag zien en met haar je dagen slijten .... of ben ik verkeerd en gaat het hier gewoon over
"eentje gaan halen" zoals 30 jaar geleden de mode was .....
Ja ik heb die van mij 32 jaar geleden gekocht op de markt voor een prijsje.  :thumb:  nog geen spijt van gehad tot hier toe. Ik ben altijd al een modefreak geweest  :lachen:  :floet:

Adik

Was jij dat niet die een jaar geleden een topic opende over alimentatie? Vervelend om te lezen dat je relatie faalt.

Toch, ergens weet je dat wanneer je een relatie met een pinay (de autocorrectie wilde van dit woord pinautomaat maken  :lachen:  ) hebt, je er indirect wat familie bij krijgt. Natuurlijk is het fijn dat ze zelf daar verantwoordelijkheid voor neemt, maar wat is er mis je liefde daarin zo nu en dan een beetje te steunen? Dat is veelal belangrijk voor ze. Ik mag hopen dat je relatie meer is dan alleen een mooi koppie of goed figuur om het plaatje van je leven te veraangenamen?

Het zal wel aan mij liggen maar het komt een beetje over als dat je hard bezig bent geweest alle nadelen van je relatie te beperken/uit te bannen (maar weinig geeft om wat voor haar belangrijk kan zijn)? Je zorgt ervoor dat er nog wat geld op de bank overblijft  maar hebt er een armoedige relatie van gekregen?

Persoonlijk zou ik liever een rijk (gevoels)leven willen hebben. Dat gaat niet als je relatie als een budgetteringspost ziet. Ik ben er inmiddels achter dat aan een rijk leven een prijskaartje hangt. Geluk is dan ook het enig wat zich verdubbeld als je het deelt.

Sterkte en wijsheid toegewenst.

Fail_over

Heel wijs geantwoord Adik,  :jajaja:

Ik herken echter ook een trend die de pinays in :eu:  zeer snel aanhouden. De toenemende druk van de  :smiley-philippines:  familie om maar dingen te sturen en geld te sturen.
De Nanay en Tatay kunnen dan naar de buitenwereld pronken met hun dochter in het "rijke westen".
Je zult als eerste moeten kijken of dit inderdaad het geval is. Het is je vrouw niet aan te rekenen als dit ook zo is. De invloeden van de familie daar zijn nou eenmaal vele vele malen sterker dan hier.
Ik heb nou eenmaal een sterk inlevingsvermogen en kan me best voorstellen dat je als "arm filippijns meisje" een rijke kano aan de haak slaat en die je naar het rijke westen haalt je een dure tas van een bekende Parijse ontwerper naar je ouders kunt sturen om indruk te maken, je die kans niet laat liggen.

Ik heb het hier ook aan de hand gehad, maar met praten haar kunnen overtuigen dat zij verantwoordelijk is over haar eigen gezin. Ik en haar kinderen hier. Dat haar broers en zusters verantwoordelijk zijn voor hun eigen gezin en niet maandelijks moeten komen afzeuren om geld. Dat WAT we sturen alleen een extraatje is, maar dat ze zelf de armen uit de mouwen moeten steken en verantwoording moeten nemen voor hun eigen leven.

Bij ons was dat ook een heet hangijzer wat nu opgelost is. Maar toen ik werken was en de balikbayandozen opgehaald werden was ik 90 % van mijn gereedschap kwijt.  :weetikniet:

Voor de rest ben ik het eens met de opmerkingen dat je niet een vrouw "Neemt".
Het is geen ding. Het zou een twee speling moeten zijn waarbij jij jou trots opzij moet zetten, en zij gerealizeerd moet worden dat jij echt moeite voor haar wilt doen. Als je dat niet doet dan is het voor haar alleen een tijdelijke situatie wat even verbetering in de situatie brengt. (Als je geen permanente verbetering kunt bewerkstelligen dan is een tijdelijke ook goed) Zo werkt de overlevingsmodus nou eenmaal.

"I better married the construction worker than the engineer". want die zijn genereus en steunen de familie daar al volonté.

Geweldig!, Ja, ik zeg altijd I wanted to marry Angelie Jolie but i sadeld to marry you.

Mannen komen van mars, vrouwen van venus, Pinay komen en gaan, dat zijn schimmen.
(Dit betekend dat pinay niet als gewone vrouwen te behandelen zijn zoals je in de  :eu:  gewent bent, en JIJ je moet aanpassen)

Jij moet je vrouwtje overtuigen dat haar leven hier is, en niet daar.
Ik denk dat dat de grootste hobbel is die zij moet nemen.
Het trouwen met een kano in het westen of Amerika is niet hetzelfde als werk doen buiten de  :smiley-philippines:  en geld terugsturen naar je familie. Tenminste dat hoop je dan als kano.

Als je al deze traumatiserende dingen niet wilt mee maken, dan delete de url van dit forum, en kom hier nooit meer terug!

:benweg:  :run:


Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Wat moet je daar op zeggen, het zijn huishoudelijke problemen , die los je ondereen op , niet via het forum. In iedere relatie komen er problemen , ben nu 10 jaar getrouwd , het was ook niet altijd rozengeur en maneschijn. Overal is er wel eens iets , maar geen haar op mijn hoofd denk eraan om dit op het forum te gooien. Hier kan je niemand helpen, hier praat je tegen de verkeerde mensen, de enigen die jullie problemen kunnen oplossen zijn jullie zelf. Hier komen lobbyen voor steun en sympathie is een teken van zwakheid.
Waar velen die hun vrouw naar  :belgiesmiley: hebben laten komen vergeten , deze vrouwen hebben een stap in hun droom gezet, met een "foreigner" trouwen, naar het westen immigreren. Het is mooi in hun droom, maar de realiteit komt dikwijls hard aan. Ze laten familie en vrienden achter, dikwijls voor jaren, zomaar eventjes naar de  :smiley-philippines: op bezoek ,kost pakken geld , niet alleen de reis , beetje met geld rondstrooien hoort erbij.
   Had hier nog willen schrijven over de keuzes die gemaakt worden , maar dat heeft niet veel zin, wie wil al toegeven dat zijn verstand in zijn broek zat de moment van zijn keuze  :weetikniet:
   
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.