Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ervaringen tijdens het vliegen.

Gestart door Rich, vrijdag 12 februari 2010, 15:07:53

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Ik vond deze foto op het web en ik dacht meteen terug aan iets dat ikzelf meemaakte, nu zo'n 12 jaar geleden.
De foto heeft overigens niets te maken met dit verhaal en is niet van mij.

In het kort: We stegen op in Manila met een DC-10 van Malaysian Airlines, richting Brussel en een tussenlanding in Dubai.
Het gezelschap bestond uit, mijn broer die destijds general manager Benelux van MAS ( Malaysian airline system) was en een paar zakenmensen uit de reiswereld waarvan  één die vrachtpiloot was.

Net na de take off begint het toestel hevig te trillen, en dat duurde ongeveer een 15 tal minuten.
We vlogen gewoon door maar we hadden het gevoel dat er iets niet normaal was. Het toestel had minder vermogen en dat voelde je goed.

Enkele uren later landen we in Dubai, en bij het uitstappen via de trap zien we dat een deel van de motorkap van de linkermotor weg was.
Die was er tijdens het opstijgen dus afgevallen.

De piloot die bij ons was vertelde dat we geluk hebben gehad dat het deel van de motorkap niets van het vliegtuig geraakt heeft. Stel je voor !
Het toetsel is gewoon op twee motoren verder gevlogen, wat ook perfect kan.





Wie heeft er  ook eens iets raars meegemaakt tijdens het vliegen?
Rich de Nederbelg.

klootzakken (voorheen Jens)

wel ik [wij] hebben ook eens wat mee gemaakt.
wij vlogen van manila naar cebu, in cebu aangekomen moest het toestel nog 1 maal rond vliegen , vanwege verkeerd aanvliegen naar de landingsbaan , wat naar mijn ziens een goede beslising was, naar nog een maal rond te zijn gevlogen zette de piloot de landing in . nog tijdens de bocht zette die cowboy het toestel aan de grond , met als gevolg dat de eene vlugel op zo,n 20 cm na de grond raakte. wel als ik ooit bang ben geweest was het wel toen. ik heb nog nooit zo,n geschreew gehoord van de mensen aan boord van dit toestel, ik dacht nog daar ga je jens ,nu komen de vlammen. ik had mijn zoontje ook bij mij van toen 1 jaar. ik moet eerlijk bekennen dat ik zelden zo bang ben geweest als toen. ik kan ook niet beschrijven wat er dan allemaal door je heen gaat.
zints dien ben ik ook bang voor het vliegen. 
maar goed zwemmen is ook geen optie, ik krijg nooit de koffers allemaal mee op mij rug ha ha .


jens........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

xav

ben ook ooit es iets verschrikkelijks tegen gekomen, al was het niet met het toestel waar ik in zat... was een rondreis aan het doen in Thailand voor 3 weken en de laatste 4 dagen was een strand vakantie op Phuket...
eens vertrokken op Bangkok richting Phuket brak er storm weer uit op Phuket en bij het landen was het vliegtuig die voor ons was gecrasht... letterlijk 2 a 3 minuten voor onze landing was het gebeurd...
ik heb het niet zien gebeuren, maar we konden toch een heel grote rookpluim zien en vroegen ons al af wat het was... toen we op de landingsbaan kwamen zagen we dat het om een gecrasht toetel was...
je kan je niet voorstellen wat de reactie's waren toen er sommige mensen nog levenden uit het wrak zagen komen terwijl we er voorbij kwamen...
hier is een artikel te lezen http://travel.latimes.com/articles/la-trw-phuket-thailand-plane-crash-kills-90-17sep07
wanneer ik op gepickt was door het busje van het hotel ging de bestuurder nog es langs de zijkant van het vliegveld om dan te stoppen en alles es goed te bekijken... ik moet wel zeggen dat ik wat in shock was, anders had ik zeker enkele foto's genomen op dat ogenblik...

zoiets blijft je voor de rest van je leven bij...