SSRV of 13A? Anulment of wachten op scheidingswet?

Gestart door Erik van de Ven, zaterdag 21 april 2018, 08:59:24

Vorige topic - Volgende topic

Erik van de Ven

Graag advies over hetvolgende:

Ik wil definitief naar de Filipijnen komen. Ben hier al zeer bekend zou je kunnen zeggen. Ik heb een verloofde die helaas officieel nog getrouwd is. Al 11 jaar leeft ze gescheiden van man, man zorgt niet voor haar enige zoon, er is geen contact.

Ik ben gescheiden. En aanstaande met pensioen met 58 jaar.

Voor zover ik weet zijn er nu twee visa's om hier definitief langer te kunnen verblijven: SSRV (pensionering visa) en 13A (getrouwd).

SSRV lijkt op korte termijn de snelste oplossing anders dan mijn toeristen visa continue te verlengen. Echter dit vergt dus $10,000 deposit op een Filipijnse bank plus $400 per jaar "renewal" kosten?

Wie heeft er ervaring met dit visa en hoe moeilijk is het om het te krijgen? De kosten lijkt nogal arbitrair te stijgen?

Visa 13A is dus het alternatief, maar in mijn geval moeten we eerst door een annulment heen (1,5 jaar), trouwen en dan kan ik dat aanvragen.

Wat zijn de voors- en tegens van beide visa's?

Zo'n anullment kost gauw 300-400k pesos. Plus trouwen. Onromantisch gesproken kan ik 20 jaar een SSRV visa betalen voor de kosten van anullment en trouwen. Puur financieel is het om het even. Of zie ik iets over het hoofd? Ben wel mijn $10,000 echt kwijt of kan er niet aankomen....als ik trouw van ik het SSRV visa terugzetten naar toerist (en mijn deposit terug krijgen) en dan een 13A visa krijgen.

Of een paar jaar SSRV en wachten op de scheidingswet?
Met vriendelijke groeten
Erik van de Ven

Luke

Ik zou gewoon als toerist een paar jaar verblijven en de kat uit de boom kijken. Dan weet je (hopelijk) ook of de PH leefbaar is voor U of niet.
Je kan met 6 maanden verlengen na de eerste 2 maanden van aankomst. Maar dat kan in sommige provinciale BI bureaus geweigerd worden.
Het totaal aan kosten visa verlengen komt ook ongeveer op 400USD+, zonder dat je 10KUSD moet parkeren op een lokale bankrekening.

Kano

Gevaarlijke zaak om een relatie aan te gaan met een nog gehuwde Filipijnse.  Zij en U riskeren te worden gearresteerd en veroordeeld wegens adultery.

"Adultery is committed by any married woman who shall have sexual intercourse with a man not her husband and by the man, who has carnal knowledge of her knowing her to be married, even if the marriage be subsequently declared void." (Article 333 of the Revised Penal Code)

"Adultery shall be punished by prision correccional in its medium and maximum periods. If the person guilty of adultery committed this offense while being abandoned without justification by the offended spouse, the penalty next lower in degree than that provided in the next preceding paragraph shall be imposed." (Art. 333 of the Revised Penal Code)

Persons convicted of the crime of adultery may face imprisonment from 2 years, 4 months and 1 day to 6 years. If the crime of adultery was committed because of the abandonment by the offended spouse, the offending parties face imprisonment from 6 months and 1 day to 2 years and 4 months.


Een adultery case kan alleen door de echtgenoot worden aangespannen en deze schijnt dan weliswaar geen contact meer te hebben, maar je weet maar nooit of jaloerse of op geld beluste familie, vriendinnen, buren etc. de echtgenoot inlichten.

Lees eens http://www.dailymail.co.uk/femail/article-517821/British-man-facing-jail-adultery-Filipino-woman-asks-Why-wont-Foreign-Office-help-us.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Erik van de Ven

Hallo Luuk,
Bedankt voor de reactie....ja dat is een 3e mogelijkheid. Ben alleen bang dat ze op een gegeven moment een verlenging weigeren. Is daar iemand bekend mee? Of is het een kwestie van zolang je maar betaald en geen gekke dingen doet?

Ik ben zeker geen onbekende in de Filipijnen. Vanaf 2006 heb ik jarenlang de Filipijnen bezocht voor business en ik heb sinds 2008 een 5-jarige relatie gehad met een Filipijnse middels half samenwonen in Hong Kong. Echter die relatie is helaas in 2014 is gesprongen om een varietijd aan redenen. De meeste zijn op een of andere vorm wel ter sprake gekomen op dit forum. Kan daar een boek over schrijven....en ik zal proberen op dit forum mensen bedachtzaam te maken, zonder teveel negatitiviteit.

Daarna heb ik in 2015 een andere Filipijnse vrouw leren kennen waar ik nu al drie jaar bijna mee samen ben. Nu tijd voor definitieve stappen. Ik ben 58 jaar en werkeloos geworden. Nu nog een baan vinden in Nederland...?

Op zich is wonen in de Filpijnen natuurlijk best super, vooral in de wintermaanden in Nederland. Ieder land heeft zijn voor en nadelen.

Anyways, de scheidingswet is nu echt in progress en ik vraag mij af of het realistisch is te veronderstellen dat die doorgaat in de volgende 12 maanden. In dat geval kan ik 300-400k pesos besparen aan anullment kosten. Alles duurt lang en heeft geen schedule in de Filpijnen maar wie kan hier zinnigs over zeggen?
Met vriendelijke groeten
Erik van de Ven

Erik van de Ven

Hi Kano,

Formeel heb je misschien gelijk, maar 9 van de 10 "foreigner relaties" die ik ken zijn met een in het verleden getrouwde vrouw. Anyways, haar (ex) man woont ook al lang samen met een andere vrouw en heeft daarmee kinderen. We zullen zien. Anullment dus maar of scheiden als die wet erdoor komt. Bijkomend voordeel: geen kinderen mogelijk. Dus we kunnen altijd claimen dat we het niet doen.
Met vriendelijke groeten
Erik van de Ven

Luke

Citaat van: Erik van de Ven op zaterdag 21 april 2018, 11:10:28
Hallo Luuk,
Bedankt voor de reactie....ja dat is een 3e mogelijkheid. Ben alleen bang dat ze op een gegeven moment een verlenging weigeren. Is daar iemand bekend mee? Of is het een kwestie van zolang je maar betaald en geen gekke dingen doet?


gewoon op tijd verlengen en betalen! tot 36 maanden... Dan het land effe uit.

peldoman

Zolang je maar betaald en geen gekke dingen doet, klopt!
Ik ben hier op een toeristen visa, vorige maand een visa run gedaan en kan nu weer 3 jaar verder.
Bij binnenkomst 28 dagen free visa, daarna moet je verlengen, kan maar voor 1 maand , kostte mij PHP 3130 ,nu moet
ik volgende week weer verlengen, kan kiezen tussen 2 of 6 maanden, kosten 6 maand tussen de PHP12000 en 15000 volgens
een BI officier in Davao city.

Mijn advies is dezelfde als Luke, eerst hier komen op een toeristen visa, de kat uit de boom kijken, en dan pas beslissen.
Die $10.000 deposit  zou ik persoonlijk nooit doen, heb verhalen van buitenlanders gehoord dat je die kwijt bent???
Beter te gebruiken als achter de hand, bij ziektes of ongeval.




kristof19

Citaat van: Kano op zaterdag 21 april 2018, 10:56:10
Gevaarlijke zaak om een relatie aan te gaan met een nog gehuwde Filipijnse.  Zij en U riskeren te worden gearresteerd en veroordeeld wegens adultery.

"Adultery is committed by any married woman who shall have sexual intercourse with a man not her husband and by the man, who has carnal knowledge of her knowing her to be married, even if the marriage be subsequently declared void." (Article 333 of the Revised Penal Code)

"Adultery shall be punished by prision correccional in its medium and maximum periods. If the person guilty of adultery committed this offense while being abandoned without justification by the offended spouse, the penalty next lower in degree than that provided in the next preceding paragraph shall be imposed." (Art. 333 of the Revised Penal Code)

Persons convicted of the crime of adultery may face imprisonment from 2 years, 4 months and 1 day to 6 years. If the crime of adultery was committed because of the abandonment by the offended spouse, the offending parties face imprisonment from 6 months and 1 day to 2 years and 4 months.


Een adultery case kan alleen door de echtgenoot worden aangespannen en deze schijnt dan weliswaar geen contact meer te hebben, maar je weet maar nooit of jaloerse of op geld beluste familie, vriendinnen, buren etc. de echtgenoot inlichten.

Lees eens http://www.dailymail.co.uk/femail/article-517821/British-man-facing-jail-adultery-Filipino-woman-asks-Why-wont-Foreign-Office-help-us.html

Qua bangmakerij kan deze ook wel tellen.
Ik zou direct de relatie beeindigen alvorens de autoriteiten onraad ruiken. De gevangenissen op de Filipijnen zitten er vol door.

P.S. ook opletten met petanque tijdens de barbecue of barbecuen tijdens de pantanque. Zeer gevaarlijk  :jajaja:
https://m.hln.be/nieuws/buitenland/man-31-sterft-nadat-petanquebal-ontploft-tijdens-barbecue~a0f5515f/

Erik van de Ven

Allen, bedankt. Ja, tot nu toe geen problemen gehad met verlengen, maar tot nu toe ook steeds maar maximaal 2 maanden. Ik ben nog regelmatig ook weer uit het land iedere zoveel maanden. Of terug naar Nederland of bv HK.

Wat zijn jullie meningen over de scheidingswet? Zien we die deze generatie nog of wordt dat op de lange baan geschoven? Verder zal er bij acceptatie van de wet wel een vloedgolf aan cases komen.

Dus toch maar anullment doen en dan trouwen en 13A visa.
Met vriendelijke groeten
Erik van de Ven

peldoman

Je hebt er wel haast mee te trouwen zo te lezen?

Die scheidingswet gaat nog wel een poosje duren voordat het rond is.
Wat dacht je van de RK kerk, hun invloed en macht hier?