Nederlandse politie redt kinderen uit online seksnetwerk Filipijnen

Gestart door ganda, vrijdag 22 juni 2018, 08:40:25

Vorige topic - Volgende topic

ganda


Nederlandse politie redt kinderen uit online seksnetwerk Filipijnen

De Nederlandse, Australische en Filipijnse politie hebben gezamenlijk achttien kinderen uit onlinemisbruiksituaties gered.
De kinderen, van wie de jongste vijf maanden oud is, werden door hun familie op internet aangeboden voor onlinemisbruik. Mensen die op het netwerk inlogden, lieten de kinderen op bestelling misbruiken.

Zij gaven via chatgesprekken aan wat zij wilden zien, spraken een prijs af en konden het misbruik vervolgens via de webcam rechtstreeks bekijken, aldus de politie. Alle beschikbare informatie over de kopers wordt gedeeld met de autoriteiten in de landen waar zij vandaan komen. Onder de kopers zijn ook Nederlanders.

De kinderen konden worden gered door samenwerking tussen de Filipijnse, de Nederlandse en de Australische politie. Zo haalde de politie in het noorden van de Filipijnen vijf kinderen, die door hun ouders en grootouders werden aangeboden voor online seksshows, uit een woning. De kinderen waren tussen vijf maanden en twaalf jaar oud.

Bij vijf verschillende onderzoeken was de Nederlandse politie-liaisonfunctionaris in Manilla, Farid El Hamouti, betrokken. Hij is speciaal voor de bestrijding van kindersekstoerisme op de Filipijnen. Ook een medewerker van het Team High Tech Crime van de Landelijke Eenheid werkte ter plaatse mee.

https://www.nu.nl/buitenland/5322830/nederlandse-politie-redt-kinderen-online-seksnetwerk-filipijnen.html

Gepubliceerd: 21 juni 2018 10:03
Laatste update: 21 juni 2018 10:57

stijn54

Ik weet niet wat ik me daar moet bij voorstellen babies van x aantal maanden sex online, verkrachten enz :ikkeniebegrijp:  :ikkeniebegrijp: