Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

AOW zonder heffingskorting.

Gestart door peldoman, donderdag 25 oktober 2018, 08:49:08

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Om je een idee te geven van de NL AOW

Partner heeft nog niet de AOW-leeftijd
                                 Bedrag per maand
                met heffingskorting      zonder heffingskorting
Bruto *         € 814,74                       € 814,74
Loonheffing   € 0,00                           € 151,83
Bijdrage Zvw € 46,03                          € 46,03
Netto          € 768,71                         € 616,88
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ronny55

Daar kan je toch niet van leven, als je geen andere uitkering hebt opgebouwd  :weetikniet: . Dacht altijd dat  :nederlandsevlag:  een betere pensioenregeling had dan  :belgiesmiley:  :confused2: Niet dus, schandalig.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luc

Ja maar ik dacht dat AOW voor iedereen is die vanaf zijn 17de permanent in Nederland heeft gewoond. Gewerkt of niet gewerkt. Iedereen heeft dat.

Daarbovenop heeft met het pensioen dat men via de werkgever krijgt. Vergelijkbaar met het pensioensparen in  :belgiesmiley:

Van de Nederlanders die ik ken is het AOW + bedrijfspensioen in  :nederlandsevlag:  toch beter dan in  :belgiesmiley:

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

innka3

Citaat van: Luc op zaterdag 27 oktober 2018, 11:38:22
Ja maar ik dacht dat AOW voor iedereen is die vanaf zijn 17de permanent in Nederland heeft gewoond. Gewerkt of niet gewerkt. Iedereen heeft dat.

nou mooi niet,ik heb altijd in NL gewoond.maar wordt nu gekort omdat ik 48j geleden voor en na mijn mil diensttijd' een paar jaar in duitsland gewerkt had. :negatief:

peldoman

Die korting is 2% voor elk jaar dat je in het buitenland gewerkt hebt.

Dit gaat over bruto is netto en de heffingskortingen, die worden afgeschaft via een wetswijziging.
Dat betekend dat je AOW zo'n €300,00 per maand minder gaat worden, wat ik er van begrepen hebt.

Luc

Citaat van: innka3 op zaterdag 27 oktober 2018, 17:07:31
Citaat van: Luc op zaterdag 27 oktober 2018, 11:38:22
Ja maar ik dacht dat AOW voor iedereen is die vanaf zijn 17de permanent in Nederland heeft gewoond. Gewerkt of niet gewerkt. Iedereen heeft dat.

nou mooi niet,ik heb altijd in NL gewoond.maar wordt nu gekort omdat ik 48j geleden voor en na mijn mil diensttijd' een paar jaar in duitsland gewerkt had. :negatief:

Daarom schrijf ik ook "permanent in Nederland heeft gewoond"

Je krijgt in ieder geval toch AOW.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

peldoman

Netto bedragen 2019   volgens SVB, Bij de alleenstaande gaat hier dus ongeveer €300,00 vanaf, voor de getrouwden weet ik niet hoeveel.
De samenwonende of getrouwde met een jongere partner zal niet veel meer overhouden denk ik.
Iemand met een klein pensioen zal dat dus gaan voelen.
LET OP!!  dit is dus voor diegene die in de  :smiley-philippines: wonen!


Alleenstaand: €1114,62
Getrouwd of samenwonend, beiden AOW leeftijd. Samen: €1537,42
Getrouwd of samenwonend, partner jonger dan 65: €768,71.

In Bulgarije of de Filipijnen  blijft er recht op volledig Nederlands AOW-pensioen bestaan. Hoe een en ander geregeld is staat duidelijk vermeld op de website van de SVB. Bij betaling naar het buitenland kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Voor EU en EER  landen betaalt de SVB de kosten. In andere gevallen bedragen deze kosten tussen de 2 en 48 cent per overboeking.

innka3

Citaat van: Luc op zaterdag 27 oktober 2018, 19:06:36
Citaat van: innka3 op zaterdag 27 oktober 2018, 17:07:31
Citaat van: Luc op zaterdag 27 oktober 2018, 11:38:22
Ja maar ik dacht dat AOW voor iedereen is die vanaf zijn 17de permanent in Nederland heeft gewoond. Gewerkt of niet gewerkt. Iedereen heeft dat.

nou mooi niet,ik heb altijd in NL gewoond.maar wordt nu gekort omdat ik 48j geleden voor en na mijn mil diensttijd' een paar jaar in duitsland gewerkt had. :negatief:

Daarom schrijf ik ook "permanent in Nederland heeft gewoond"

Je krijgt in ieder geval toch AOW.
ik heb altijd permanent in NL gewoond(maandag weg en donderdag avonds weer terug),maar je wordt gekort als je niet verzekerd was volgens de  :evil:  SVB.

Bjorna145

Beste medeleden ik ben nieuw op dit forum en ik woon op de Filippijnen, maar ik heb gelezen dat het je op jaarbasis meer als een maanduitkering gaat kosten.
zie https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/heffingskortingen_boxen_tarieven/heffingskortingen/algemene_heffingskorting/tabel-algemene-heffingskorting-2018
Ik moet nog AOW gaan trekken maar ik wordt ook gekort omdat ik niet altijd in Nederland heb gewoond of gewerkt
Ik heb ook nog een klein Belgiesch pensioen en dat zit beneden de belastingvrije voet dus dit is bruto netto.
Alle andere pensioenen die ik geniet zijn belastingvrij ik heb n.l. een vrijstelling van 10 jaar op deze pensioenen.
Maar in principe heb je al geen recht meer op heffingkorting sinds 2016 dus als de belastingdienst je file ligt en je hebt een volle AOW uitkering kan je dit een hoop geld kosten tweemaal 1157euro plus 50% boete en een voorlopige aanslag voor 2018 en 4% rente.
Je had in 2016 zelf naar de belastingdienst of de SVB moeten bellen om het e.e.a. te regelen.
Er zijn al gevallen bekend die een betalingsregeling hebben met de Belastingdienst.

m.vr.gr.

Johan