Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Enkele vragen bij aanvraag VISUM D (voorbereiding)

Gestart door Maako, zaterdag 22 december 2018, 12:03:48

Vorige topic - Volgende topic

Ton Hasselt

Citaat van: Tinulang_Manok op dinsdag  3 december 2019, 22:07:29
Citaat van: Ton Hasselt op dinsdag  3 december 2019, 20:26:58
Citaat van: Luc op dinsdag  3 december 2019, 19:54:35
Jij bent toch Nederlander met vast verblijf in België. Jij moet toch helemaal geen visum D etc aanvragen.

"Indien u een burger van de Unie, of gelijkgestelde, die zich naar België begeeft of er verblijft wenst te begeleiden of indien u zich bij hem wenst te voegen vraagt u een inreisvisum (visum C) aan bij de ambassade of het consulaat die of dat bevoegd is voor uw verblijfplaats.

Dit inreisvisum wordt zo snel mogelijk, kosteloos en in het kader van een versnelde procedure afgegeven, indien u de volgende bewijzen levert: (a) het bewijs van uw verwantschap met deze burger van de Unie; (b) het bewijs dat deze burger van de Unie zich naar België begeeft of er verblijft, evenals (c) het bewijs dat u hem begeleidt of zich bij hem voegt."

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Gidsvandeprocedures/Pages/Gezinshereniging/Familieleden_van_een_burger_van_de_Unie_Richtlijn_2004_38_EG.aspx

Maar visum c is toch een toeristenvisum?
Nu weet ik het echt niet meer. :confused2:
Hehehe

Klopt, touristenvisum wordt na aankomst omgezet naar permanente verblijfsstatus.
Dit is een voorbeeld dat de EU soms best wel voordelen heeft, het importeren kost niks, gaat snel, en geen inburgerings- of taaltoets nodig.
Wellicht niet vertellen dat je Nanay en Tatay ook op deze manier mag importeren.

Ze moet dus voor een gewoon visum c gaan?

Tinulang_Manok

Citaat van: Ton Hasselt op dinsdag  3 december 2019, 22:39:15
Ze moet dus voor een gewoon visum c gaan?

Normaal gesproken wel, maar mijn ervaring is 10 jaar oud en in Duitsland.
Dus ik zou deze raad opvolgen: Ga of bel anders eens naar een juridesk. In elke provincie is die. Die kunnen je verder helpen. Is gratis.
Amare et sapere vix deo conceditur

Ton Hasselt

Citaat van: Tinulang_Manok op dinsdag  3 december 2019, 22:49:02
Citaat van: Ton Hasselt op dinsdag  3 december 2019, 22:39:15
Ze moet dus voor een gewoon visum c gaan?

Normaal gesproken wel, maar mijn ervaring is 10 jaar oud en in Duitsland.
Dus ik zou deze raad opvolgen: Ga of bel anders eens naar een juridesk. In elke provincie is die. Die kunnen je verder helpen. Is gratis.

Ga ik zeker doen 👍
Wat moet ze als reden geven voor het visum c?
Toevallig een Nederlander hier, woonachtig in België, die de Belgiëroute heeft gevolgd, liefst niet te lang geleden?

Rich

Citaat van: Ton Hasselt op donderdag  5 december 2019, 18:17:33
Citaat van: Tinulang_Manok op dinsdag  3 december 2019, 22:49:02
Citaat van: Ton Hasselt op dinsdag  3 december 2019, 22:39:15
Ze moet dus voor een gewoon visum c gaan?

Normaal gesproken wel, maar mijn ervaring is 10 jaar oud en in Duitsland.
Dus ik zou deze raad opvolgen: Ga of bel anders eens naar een juridesk. In elke provincie is die. Die kunnen je verder helpen. Is gratis.

Ga ik zeker doen 👍
Wat moet ze als reden geven voor het visum c?
Toevallig een Nederlander hier, woonachtig in België, die de Belgiëroute heeft gevolgd, liefst niet te lang geleden?

Ja ik en is ondertussen alweer 8 jaar geleden :)
Rich de Nederbelg.

Ton Hasselt


Rich

Citaat van: Ton Hasselt op donderdag  5 december 2019, 18:42:03
Ik dacht dat jij de Belgische nationaliteit bezat.

Ja klopt heb me laten naturaliseren na mijn huwelijk, maar ik woon al 58 jaar in België.
Rich de Nederbelg.

Ton Hasselt

Wow, ikzelf woon hier nu ruim 33 jaar.
Maar ik heb nog wel de Nederlandse nationaliteit.

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.