Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Enkele vragen bij aanvraag VISUM D (voorbereiding)

Gestart door Maako, zaterdag 22 december 2018, 12:03:48

Vorige topic - Volgende topic

tipsy

#20
Citaat van: Luc op dinsdag  9 juli 2019, 19:01:48
Citaat van: tipsy op dinsdag  9 juli 2019, 18:49:30
Citaat van: Luc op dinsdag  9 juli 2019, 15:55:09
Die tracking op DVZ werkt pas wanneer er een dossier bij DVZ wordt geopend. Aangezien de aanvraag door de ambassade is behandeld moet je zelf naar DVZ bellen. Die kunnen op hun computer zien wat ze in Manila hebben beslist. Ze gaan je wel het visumaanvraagnummer vragen. Maar ze zal binnen een paar dagen het antwoord ontvangen via de koerier veronderstel ik.

DVZ? Wat is dat? Bedoel je VPS global?  Het probleem is ook ALS het visum wordt toegekend, de prijzen van de tickets elke dag fameus stijgen.  Bij aanvraag 730 €. Nu 1300 €

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Pages/Hoezithetmetmijnvisumaanvraag.aspx

Ja, daar ben ik ook op geweest.  het aanvraagnr, werkt niet, het is in behandeling anders, want ze is al opgebeld. maar op haar applicatie staan zoveel nr!

- een visa applicationnr met bel voor dus : bel007 en een hele rij getallen. Heel veel nullen tussen andere cijfers.
- internetnr :VOWINT en dan een rij getallen
- reference nr VFSMNL en ook weer getallen

Heb geprobeerd op global site, op de link die je gaf, met en zonder letters, geen enkel resultaat....

Maako

Citaat van: tipsy op woensdag 10 juli 2019, 08:30:41
Citaat van: Maako op woensdag 10 juli 2019, 07:06:46
Passport is vandaag aangekomen, enter date is vanaf 19 augustus. Denk niet dat ze vroeger mag komen naar Belgie?

Gefeliciteerd! Hier wacht ik nog altijd, maar je bewijst dat een visum soms haalbaar is....

Dankjewel, een meisje die we hebben ontmoet in VFS en in de Embassy, kreeg vandaag ook de melding dat haar application is processed. Dus samen met mijn vrouw en haar zoon zijn dit 3 visum aanvragen die in minder dan een maand werden geaccepteerd.

Moet er wel bij melden dat die allemaal gezinshereniging aanvragen waren

Luc

Nu nog een afspraak maken om die CFO te krijgen. Dat kan makkelijk een paar weken duren eer er een plaats vrij is.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Maako

Citaat van: Luc op woensdag 10 juli 2019, 10:01:46
Nu nog een afspraak maken om die CFO te krijgen. Dat kan makkelijk een paar weken duren eer er een plaats vrij is.

Ik was net de requirements aant doornemen, houden ze iets van documenten daar bij of moeten ze enkel getoond worden?
Namelijk birth certificate of marriage certificate, als je aan afspraak hebt is deze van ook effectief zo of is het first come - first served

tipsy

Ik vind vervelend dat ik het niet kan volgen. De tickets worden elke dag duurder, wordt gewoon waanzinnig. Misschien weet Luc, welk nr ik moet inbrengen. Raar dat niets werkt

Luc

Citaat van: Maako op woensdag 10 juli 2019, 10:05:16
Citaat van: Luc op woensdag 10 juli 2019, 10:01:46
Nu nog een afspraak maken om die CFO te krijgen. Dat kan makkelijk een paar weken duren eer er een plaats vrij is.

Ik was net de requirements aant doornemen, houden ze iets van documenten daar bij of moeten ze enkel getoond worden?
Namelijk birth certificate of marriage certificate, als je aan afspraak hebt is deze van ook effectief zo of is het first come - first served

In de Filippijnen weet je nooit. Schoondochter had een afspraak in Manila maar die werd een paar dagen daarna afgezegd voor één of andere reden. Iemand anders laten voorgaan? Volgende vrije plaats was weken later. Ze is dan maar de CFO gaan volgen in Cebu. Daar kon het sneller. Zij had alles meegenomen van documenten die ze ook had gebruikt voor visumaanvraag. Ze houden niks bij.

Heeft je vrouw nog haar eigen naam of uw naam aangenomen? Bij schoondochter begonnen ze te zagen dat ze nog een paspoort had met haar eigen naam. Die wilden dat ze eerst een ander paspoort zou gaan halen. Ja hallo, het visum zit al in het paspoort. Na veel vijven en zessen mocht ze toch binnen. Uiteindelijk plakten ze een CFO sticker in het paspoort met de familienaam van mijn zoon. Met als commentaar 'dan moet je bij het vernieuwen van het paspoort de naam toch laten veranderen. Nu maakt niks uit, ze staat in het bevolkingsregister hier ingeschreven met haar eigen naam. Dat blijft zo.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

Citaat van: tipsy op woensdag 10 juli 2019, 10:41:23
Ik vind vervelend dat ik het niet kan volgen. De tickets worden elke dag duurder, wordt gewoon waanzinnig. Misschien weet Luc, welk nr ik moet inbrengen. Raar dat niets werkt

Dat kan meer dan een maand duren eer dat werkt.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

tipsy

Citaat van: Luc op woensdag 10 juli 2019, 10:48:11
Citaat van: tipsy op woensdag 10 juli 2019, 10:41:23
Ik vind vervelend dat ik het niet kan volgen. De tickets worden elke dag duurder, wordt gewoon waanzinnig. Misschien weet Luc, welk nr ik moet inbrengen. Raar dat niets werkt

Dat kan meer dan een maand duren eer dat werkt.

Ja voor D, niet voor C, uitnodigingsvisa.....

Luc

Citaat van: tipsy op woensdag 10 juli 2019, 10:55:14
Citaat van: Luc op woensdag 10 juli 2019, 10:48:11
Citaat van: tipsy op woensdag 10 juli 2019, 10:41:23
Ik vind vervelend dat ik het niet kan volgen. De tickets worden elke dag duurder, wordt gewoon waanzinnig. Misschien weet Luc, welk nr ik moet inbrengen. Raar dat niets werkt

Dat kan meer dan een maand duren eer dat werkt.

Ja voor D, niet voor C, uitnodigingsvisa.....

Daar heb ik geen ervaring mee. Ja wel lang geleden met schoonmoeder in 1991. Die ging ambassade binnen en kwam met visum C buiten. Andere tijden.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

tipsy

Citaat van: Luc op woensdag 10 juli 2019, 12:10:59
Citaat van: tipsy op woensdag 10 juli 2019, 10:55:14
Citaat van: Luc op woensdag 10 juli 2019, 10:48:11
Citaat van: tipsy op woensdag 10 juli 2019, 10:41:23
Ik vind vervelend dat ik het niet kan volgen. De tickets worden elke dag duurder, wordt gewoon waanzinnig. Misschien weet Luc, welk nr ik moet inbrengen. Raar dat niets werkt

Dat kan meer dan een maand duren eer dat werkt.

Ja voor D, niet voor C, uitnodigingsvisa.....

Daar heb ik geen ervaring mee. Ja wel lang geleden met schoonmoeder in 1991. Die ging ambassade binnen en kwam met visum C buiten. Andere tijden.

Is zelfde principe. Maar ik moet een verkeerd nr intikken. Op de aanvraag staan er verschillende, maar geen enkel werkt, waar staat dat nr op....?